Hamulce Cantilever Tektro Cr720 - Fabryczne Klocki
#1
Napisano 13 maj 2016 - 19:29
ps. Rower składałem sam na starej ramie crmo Centurion crossowej w której wcześniej były założone v breaki. Czy umiejscowienie pivotow do v break różni się od pivotow do cantilever?
Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka
- ZwyklyKoles lubi to
#2
Napisano 13 maj 2016 - 23:58
Jeżeli jesteś pewny, że problem nie leży po stronie klamki ani pancerzy, następne do odstrzału byłyby IMHO klocki.
BTW mam nadzieję, że wraz z zamianą V-brake'ów na canti wymieniłeś także klamki na odpowiedni standard?

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 14 maj 2016 - 04:19

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Napisano 14 maj 2016 - 13:40
Mam ten sam problem w przełaju, też mam te hamulce. Przedni działa zadowalająco, tył to jakiś żart. Wymiana linki, pancerzy i zmiana ustawienia hamulców nie pomogły. Też pozostały mi klocki. Jeśli pierwszy zrobię upgrade to napiszę tu jakie wrażenia ![]()
Z forów anglojęzycznych wyszło mi że najlepsze w budżecie są wkładki KoolStop, z droższych SwissStop ale to dla mnie rozrzutność.
Z mechanicznych usprawnień które możesz zrobić - mostek (zawieszka? po angielsku to yoke) który trzyma linkę nad kołem powinien być jak najniżej nad oponą, to poprawia skuteczność ale nie rozwiązuje problemu do końca.
#11
Napisano 15 maj 2016 - 07:28
Mi od Clarks-ów dużo lepiej hamowały http://velo.pl/czesc.../author/abs-3cc
- ZwyklyKoles lubi to
#12
Napisano 15 maj 2016 - 08:38

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13
Napisano 15 maj 2016 - 11:54
Ja też mam CR720 (dzięki mikroos
) i faktycznie jest spora różnica w sile hamowania między przodem, a tyłem.
Przełąjówkę właściwie dopiero zaczynam ujeżdżać i powiem szczerze, że szczególnie w terenie trochę mnie zaskoczyła. Np. na zjeździe szutrową drogą, gdzie jadąc góralem wyposażonym w V-brake spokojnie kontrolowałem prędkość przy pomocy tylnego hamulca, to w przełajówce, jadąc w dolnym chwycie, czując wszystkie wibracje kierownicy, ściskając klamki pomyślałem, że teraz wiem jak wygląda nalot ... z punktu widzenia bomby
. Mocne przeżycie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#15
Napisano 15 maj 2016 - 19:18
Ale zasadniczo licz się z tym, że na tylnym hamulcu zawsze jest większy opór, szczególnie jeżeli linka idzie w pełnym pancerzu. Po prostu większą część energii marnuje się na pokonywanie tarcia pancerza, niewiele da się z tym zrobić.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#17
Napisano 15 maj 2016 - 20:13
Przerabiałem temat. Zanim kupisz Tektro RX6 (które mają dobrą siłę hamowania) upewnij się że Twoje klamki mają odpowiedni ciąg linki.
Chodzi o to że dźwignia w mini-v jest inna niż w canti i wymaga by klamka zbierała więcej linki przy naciśnięciu. To powoduje że niektóre klamki szosowe się nie do końca nadają. Moje klamki SRAM Rival zbierają za mało linki i przez to żeby zahamować klocek musi być bardzo blisko obręczy 1-2 milimetry, dosłownie.
W przednim hamulcu to nie problem ale z tyłu koło częściej traci centryczność na wybojach i szybko klocek zaczyna ocierać o obręcz. A więc warto sprawdzić jakie jest doświadczenie innych użytkowników Twoich klamek z hamulcami mini-v brake.
#20
Napisano 29 maj 2016 - 14:42
Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka
- ZwyklyKoles lubi to


