Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hamulce Cantilever Tektro Cr720 - Fabryczne Klocki


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 bocion

bocion
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 13 maj 2016 - 19:29

Zakupilem w/w hamulce wabiony licznymi ppzytywnymi komentarzami. Możliwe że nie umiem ich ustawić, klamka ładnie ciągnie linkę bez oporów, klocek/ramie zdaje się napiera z duza sila na obrecz ale rower raczej zwalnia niz hamuje( o zblokowaniu kola nie ma mowy). Mam wrazenie ze pomimo ze klocek juz bardzo mocno naciska na obrecz ja nadal moge dociskac klamke. Po długich bataliach z canti wymienionymi w temacie zaczynam się zastanawiać czy można wina za słabe działanie obarczyć klocki fabryczne dostarczone przez producenta do tych hamulców. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii? Są to klocki o szerokości 5cm jednolite czarne . Kolejna rzecz która przyszła mi do głowy to faktura brzegu obręczy czy to też może mieć znaczenie? (używam tanich kół stars circle).

ps. Rower składałem sam na starej ramie crmo Centurion crossowej w której wcześniej były założone v breaki. Czy umiejscowienie pivotow do v break różni się od pivotow do cantilever?

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka


  • ZwyklyKoles lubi to

#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 maj 2016 - 23:58

Oczywiście, klocki mogą być winne. Mogą być zatłuszczone, nie chcieć współgrać z konkretną obręczą albo choćby hamulec długo leżał w przesadnie nagrzanym magazynie.

Jeżeli jesteś pewny, że problem nie leży po stronie klamki ani pancerzy, następne do odstrzału byłyby IMHO klocki.

BTW mam nadzieję, że wraz z zamianą V-brake'ów na canti wymieniłeś także klamki na odpowiedni standard?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 bocion

bocion
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 14 maj 2016 - 02:01

kierownica baranek + klamkomanetki sora

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 maj 2016 - 04:19

W takim razie albo pancerze, albo sam hamulec. A jeżeli hamulec, to albo zła regulacja, albo właśnie klocki.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 ZwyklyKoles

ZwyklyKoles
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 14 maj 2016 - 13:40

Mam ten sam problem w przełaju, też mam te hamulce. Przedni działa zadowalająco, tył to jakiś żart. Wymiana linki, pancerzy i zmiana ustawienia hamulców nie pomogły. Też pozostały mi klocki. Jeśli pierwszy zrobię upgrade to napiszę tu jakie wrażenia ;)

Z forów anglojęzycznych wyszło mi że najlepsze w budżecie są wkładki KoolStop, z droższych SwissStop ale to dla mnie rozrzutność. 

Z mechanicznych usprawnień które możesz zrobić - mostek (zawieszka? po angielsku to yoke) który trzyma linkę nad kołem powinien być jak najniżej nad oponą, to poprawia skuteczność ale nie rozwiązuje problemu do końca.



#6 bocion

bocion
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 14 maj 2016 - 13:43

zastanawiam się czy długość pancerzy (zbyt długie) mogą mieć na to wplyw

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka



#7 ZwyklyKoles

ZwyklyKoles
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 14 maj 2016 - 13:57

Na pewno ma większy wpływ na tylny hamulec bo pancerz pracuje. Im mniej pancerza tym lepiej. Powinien być tylko tak długi by kierownica przy skrętach nie napinała hamulca.



#8 ZwyklyKoles

ZwyklyKoles
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 14 maj 2016 - 14:02

I gdybyś rozważał zakup klocków czerwonych marki Clarks albo kolejnych czarnych Shimano albo Accent to mogę Ci powiedzieć że u mnie to nic nie dało. Te czerwone Clarksy z przodu na mokre są minimalnie lepsze ale z tyłu nie odczułem żadnej różnicy. 



#9 bocion

bocion
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 14 maj 2016 - 14:09

to mnie zmartwiles. chciałem te czerwono-czarne clarksy kupic.

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka



#10 ZwyklyKoles

ZwyklyKoles
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 14 maj 2016 - 17:32

No ja te KoolStopy chce sprawdzić ale dopóki nie kupię to nie polecę :) a to pewno za jakieś 2 tygodnie dopiero. 



#11 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 15 maj 2016 - 07:28

Mi od Clarks-ów dużo lepiej hamowały http://velo.pl/czesc.../author/abs-3cc


  • ZwyklyKoles lubi to

#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 maj 2016 - 08:38

U mnie również czerwone (całe czerwone) Clarksy do MTB działały dobrze. Z tanich propozycji warto jeszcze spojrzeć na Accent 3-Function i BBB TriStop

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 15 maj 2016 - 11:54

Ja też mam CR720 (dzięki mikroos  :) )  i faktycznie jest spora różnica w sile hamowania między przodem, a tyłem.

 

Przełąjówkę właściwie dopiero zaczynam ujeżdżać i powiem szczerze, że szczególnie w terenie trochę mnie zaskoczyła. Np. na zjeździe szutrową drogą, gdzie jadąc góralem wyposażonym w V-brake spokojnie kontrolowałem prędkość przy pomocy tylnego hamulca, to w przełajówce, jadąc w dolnym chwycie, czując wszystkie wibracje kierownicy, ściskając klamki pomyślałem, że teraz wiem jak wygląda nalot  ... z punktu widzenia bomby  :D . Mocne przeżycie.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#14 bocion

bocion
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 15 maj 2016 - 19:14

obnizylem wieszak 2cm ponad oponę, mogę zablokować tył ale klamkę muszę ściskać bardzo mocno. Jak zrobić żeby nie trzeba było tak mocno zaciskać?

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka



#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 maj 2016 - 19:18

Albo obniżyć wieszak jeszcze bardziej, albo zmienić klocki, albo zrobić coś z pancerzami: albo kupić lepsze, albo lepiej je poprowadzić, albo zadbać o minimalizację oporu na każdym przejściu pomiędzy pancerzem i końcówką - tam powstają zaskakująco duże opory.

Ale zasadniczo licz się z tym, że na tylnym hamulcu zawsze jest większy opór, szczególnie jeżeli linka idzie w pełnym pancerzu. Po prostu większą część energii marnuje się na pokonywanie tarcia pancerza, niewiele da się z tym zrobić.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 bocion

bocion
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 15 maj 2016 - 19:27

zastanawiam się czy nie kupić na próbę jakichś mini v. Które z tych 3 wybrać? xls 35 za parę, accent cx lite 39 za parę czy tektro rx6 120 za 2 pary?

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka



#17 ZwyklyKoles

ZwyklyKoles
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 15 maj 2016 - 20:13

Przerabiałem temat. Zanim kupisz Tektro RX6 (które mają dobrą siłę hamowania) upewnij się że Twoje klamki mają odpowiedni ciąg linki. 

 

Chodzi o to że dźwignia w mini-v jest inna niż w canti i wymaga by klamka zbierała więcej linki przy naciśnięciu. To powoduje że niektóre klamki szosowe się nie do końca nadają. Moje klamki SRAM Rival zbierają za mało linki i przez to żeby zahamować klocek musi być bardzo blisko obręczy 1-2 milimetry, dosłownie.

W przednim hamulcu to nie problem ale z tyłu koło częściej traci centryczność na wybojach i szybko klocek zaczyna ocierać o obręcz. A więc warto sprawdzić jakie jest doświadczenie innych użytkowników Twoich klamek z hamulcami mini-v brake. 



#18 bocion

bocion
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 15 maj 2016 - 20:19

te rx mają 90mm ramię, accenty 85mm a xls 80. czyli teoretycznie te xls potrzebują najmniejszego uciągu linki?

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka



#19 ZwyklyKoles

ZwyklyKoles
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 15 maj 2016 - 20:35

Nie pamietam teraz, guglowalem to pod hasłem "arm length cable lever pull". Zmierz jeszcze czy ramie 80 mm wystarczy żeby linka nie haczyła o oponę.

#20 bocion

bocion
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 29 maj 2016 - 14:42

dobra, zalozylem authorowskie 3 funkcyjne klocki i jest poprawa ale minimalna. Kupilem na próbę tektro rx6 mini fałki i to jest chyba to; tył blokuje po mocniejszym docisnieciu klamki, przód ustawiłem więcej luzu bo bym przez koło przeleciał. Z tyłu 1mm klocek od obręczy czyli ciasno, z przodu 2mm, klocki 72mm seryjne dołączone do hamulców. Jakbym włożył authory powinno być jeszcze lepiej. Takze chyba zostanę przy tych tektro. Wypadają duzo lepiej niz alhongi mini v z allegro

Wysłane z mojego XT1072 przy użyciu Tapatalka


  • ZwyklyKoles lubi to



Dodaj odpowiedź