Jaki rower za 3500zł i wiecej?
#1141 Gosc_Bullet_*
Posted 13 May 2010 - 09:55
Trek sprzed 3 lat to zabytek ? A czym się różni obecna ramakarbonowa Treka typu TCT od tej sprzed 3 - 4 lat ? Tylko geometrią.
Jakie parametry ? I jakie to może miec znacznie dla chłopaka, co chce sobie pojezdzic dla przyjemności ? Akurat ramy Treka sprzed paru lat, w porównaniu do obecych ( produkowanych od 2 lat ) mają bardziej sportową geometrię - niezbyt wygodną, sylwetka jest pochylona ku dołowi.
Fuji - wynalazki ? Nie będę tego komentował, podobnie jak Twojej oceny firmyBulls, na której rowerach jezdzi 1/3 ludzi w Niemczech.
Faktycznie, lupiej kupc Felta, produkowanego w Kambodży na osprzęcie Tiagry
Na polskim rynku nie ma lepszej opcji, niż kupno roweru sprzed paru lat, bo wtedy pośrednicy nie zdzierają chorych marży.
#1142
Posted 13 May 2010 - 10:17
Wy za to macie maszyny zajeb............ .
Treka rama sie nie zmieniła - karbon - ????
Bulls, Fuji i inne porządne firmy, .
Polska to kraj w któe=rym widać to co ma byc widać i całe szczęście że ktoś coś jeszcze sprowadza sam
Nie no kurcze najepiej Meride kupić pewnie.
To samo odnośnie zdzierania - ceny rowerów w Polsce są podobne jak na zachodzi, trzeba iść do pracy a nie narzekać wkółko.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1143 Gosc_Bullet_*
Posted 13 May 2010 - 11:48
No tak fajnie sie czyta kłótnie dwóch co cos słyszeli ale jakoś nie do końca.
Wy za to macie maszyny zajeb............ .
Treka rama sie nie zmieniła - karbon - ????
Bulls, Fuji i inne porządne firmy, .
Polska to kraj w któe=rym widać to co ma byc widać i całe szczęście że ktoś coś jeszcze sprowadza sam
Nie no kurcze najepiej Meride kupić pewnie.
To samo odnośnie zdzierania - ceny rowerów w Polsce są podobne jak na zachodzi, trzeba iść do pracy a nie narzekać wkółko.
Po pierwsze, Spike, ja się z nikim nie kłócę.
Po drugie, nie mam zamiaru pokazywac tu swoich rowerów - są niezłe, ale kogo to obchodzi - mi się świetnie na nich jezdzi i o to chodzi. Ale tak - mam zaje... maszyny - dwie szosowe ( Trek,Villiger ), jedną górską - Trek 8500, jedną do wożenia dziecka - KTM Chicago.
Po trzecie - Trek produkuje dwa rodzaje ram karbonowych - OCLV i TCT. NIe rozumiem twojej wypowiedzi.
Po czwarte - owszem, Fuji to porządna firma. Przyglądałem suię kiedyś ramom tej firmy i całym rowerom. W przciwieństwie do potentatów - Treka, Gianta czy Meridy - niższe modele Fuji mają porządnie wykonane ramy. Sa tam zmiennne przekroje rur, wzmocnienia w newralgicznych miejscach, masywne ( choć nie cięzkie ) widelce.
Po piąte - ceny na Zachodzie - i w ogóle rynki rowerów są inne. Mi kolega 3 lata temu przywziózł Villiger z Niemiec za 2 tyś zł na Tiagrze. Jeżdżę sobie na nim do dzisiaj - rama z pieknie wykonanymi, wyszlifowanymi spawami. W Polsce zapłaciłbym za taki rower ok. 3 tyś lub więcej.
Po szóste - pracuję, komfortowo i zarabiam dobrze. Mogę sobie kupić rower jaki zechcę. Ale nie szanowałbym wśłanej pracy gdybym wydał wiecej jak 7 - 8 tys za rower, który nie służy mi do wyczynu a tylko dla rekreacji. W NIemczech można kupic przwecenione Looki, Bianchi na osprzecie Campy - dajmy na to Centaur, z karbonową ramą w okolicach 5 tyś zł.
Jak ktoś chce w Polandii zapłacić sprzedawcy 3 - 4 tyś ( lub więcej ) ot, tak - dając mu zarobic - to jego sprawa. Mi szkoda byłoby pieniędzy.
Po siódme - Merida - dobra firma jak każdad inna. Pytanie tylko co kupić z tej firmy, do czego to ma służyc i za ile.
#1144
Posted 13 May 2010 - 18:36
Po pierwsze, Spike, ja się z nikim nie kłócę.
Ja też się z nikim nie kłóce i nie zamierzam :-) Po prostu z Kugel'em reprezentujemy nieco inne poglądy. Wyraziłem swój pogląd na te sprawy, a jeśli Kugel poczułeś się urażony to przepraszam :-) Tak to już jest z forami, że każdy ma jakiś swój punkt widzenia... ;-)
Do rzeczy:
Trek jak i Fuji to czołówka jeśli chodzi o rowery... Ale nasz rodzimy rynek jest dosyć ... jakby to powiedzieć nie używając wulgaryzmów... poknocony :-> W ofercie są o tysiaka poprzeceniane Treki, które na zachodzie zostałyby wyprzedane za pół ceny już dawno, a powiedzmy "importer" Fuji też nie sprowadza najnowszych modeli... Osobiście uważam, że przy obecnym rozwoju ram i w ogóle osprzętu (zwłaszcza rzeczy z karbonu) kilkuletnia rama Treka prezentuje się właśnie jak zabytek. Porównajcie do któregokolwiek nowego Madone'a stary model 5000. Jak dla mnie przepaść - a oba rowery nie są tanie.
Spike - postaraj się napisać coś konstruktywnego, bo z tego co widzę Kugel doradza ostatnio zdesperowanym szosowcom, aktywny jest chłopak, ja od czasu do czasu coś wrzucę od siebie, a zdecydowana większość społeczności się wyzywa z tematach typu "czy jestem godzien swojego roweru".
Pozdrawiam :-)
#1145 Gosc_Bullet_*
Posted 13 May 2010 - 19:41
Ja też się z nikim nie kłóce i nie zamierzam :-) Po prostu z Kugel'em reprezentujemy nieco inne poglądy. Wyraziłem swój pogląd na te sprawy, a jeśli Kugel poczułeś się urażony to przepraszam :-) Tak to już jest z forami, że każdy ma jakiś swój punkt widzenia... ;-)
[/quote]
Ok, fan, ja również przepraszam za określenie o ,,pierdołach'' Oczywiście nie czuję się urażony, a miło jest sympatycznie się odnosić do innych.
Pozostanę jednak przy swoim. Nie będę wchodził w szczegóły technologii i różnice między Trekiem 5000 a serią Madone. Nie chcę być złośliwy, ale skoro są tu sami dyletanci, to może ekspert Spike mógłby wszystkim nieoświeconym wyjaśnić szczegóły w tym temacie...
Jest taki dział - ,,Charakterystyka firm produkujących rowery''. Szkoda że tam różni ,,specjaliści'' nie wykazują swojej wiedzy, chętnie, jako niedouczony dowiedział bym się czegoś nowego.
Powtarzam jeszcze raz, zmieniła się geometria ramy, zdaje się szerokość mufy i kształt główki, ale zdaje się ( Trek jak zawsze ukrywa te rzeczy, tak że nawet nie wiadomo z jakiego np. stopu aluminium produkuje ramy ), że poza tym, że produkcję przeniesiono z Winsconsin na Tajwan, technologia TCT, w której produkowany był Trek 5000, a teraz dwa najniższe modele serii Madone, nie zmieniła się. Róenież widelec stosowany w tym rowerze do dzisiaj jest montowany w obecnych modelach. Dla kogoś, kto jezdzi amatorsko Trek 5000 w cenie np. 4100 zł, to uważam dobra oferta - tym bardziej, że ,,wchodzi'' w Treka - zepsuje mu się ta rama, tu mu wymienią juz na nowszy typ. Nie wiem, czy tez karbonowy, czy inny, odpowiadający mu ceną. Ale na pewno jakąs zniżkę by uzyskał.
A co do Fuji czy Bullsa - mamy słaby rynek, mało urozmaicony. Jeżeli ktoś się pyta, to zwracam mu uwagę także na te firmy mniej w Polsce upowszechnione. Tu sa ludzie dorośli, jest internet, mogą poszukać np. wiadomości otych firmach, porównać ceny itd. Nikt nie zmusza do ich kupowania.
#1147
Posted 15 May 2010 - 19:25
Przymierzam się do zakupu pierwszej szosówki. W oko wpadły mi:
Scott Speedster S30
http://scott.pl/prod...41&id_prod=1337
oraz Canyon Roadlite 6.0:
http://www.canyon.co...ike.html?b=1818
Chciałem znać Wasze opinie na temat obu rowerów. Wiem, że wydatki nie kończą się na zakupie roweru. Trzeba do niego dokupić jeszcze "niezbędne minimum" jakim są buty i pedały. A to pochłania "trochę" pieniędzy. Na chwilę obecną różnica między cenami tych rowerów wynosi ~1000 zł. Za tę kwotę można kupić naprawdę niezłe akcesoria. Czy Canyon jest rzeczywiście o niebo lepszy od Scotta? Jak wielka jest różnica w jeździe Canyonem? Dla mnie najważniejsze jest, aby mieć rower, który nie zawiedzie mnie w trakcie jazdy. Będzie to, jak już wspomniałem, moja pierwsza szosówka. Nie nastawiam się raczej na starty w wyścigach, można powiedzieć, że będzie to rower treningowy.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;-)
#1148 Gosc_wojtek10611_*
Posted 15 May 2010 - 19:41
http://colex-rowery....AD8-105-COMPACT
C`dale na 105 albo tańszy na tiagrze koło 3,7 kosztuje.
#1149
Posted 15 May 2010 - 20:19
z tego co wiem to za tą cenę tego Canyona można coś dużo lepszego kupić
http://colex-rowery....AD8-105-COMPACT
C`dale na 105 albo tańszy na tiagrze koło 3,7 kosztuje.
Przepraszam Cie bardzo, ale Canyon to także czołówka producentów, C'dale nie jest lepszy. Osprzęt Canyona nieco lepszy od C'dale, a propozycja C'dale'a na Tiagrze za 3,7 jest w ogóle śmieszna. Przy wyborze niższej grupy osprzętu zastanowiłbym się nad Scottem. Porównując Scotta z Canyonem masz różnicę w osprzęcie, czyli Canyon na pełnej grupie 105 z 10-biegowym napędem. Scott w każdym miejscu traci do Canyona. C'dale podany przez kolegę, na osprzęcie 105 jest nieco droższy od Canyona. Korba FSA jest porównywalna ze 105. Koła i opony gorsze od tych w Canyonie.
#1150
Posted 15 May 2010 - 20:21
#1151
Posted 15 May 2010 - 20:22
z tego co wiem to za tą cenę tego Canyona można coś dużo lepszego kupić
http://colex-rowery....AD8-105-COMPACT
C`dale na 105 albo tańszy na tiagrze koło 3,7 kosztuje.
Nie. Ten Canyon to klasa raczej Cannondale'a CAAD 9. CAAD-em ósemką bym sobie głowy nie zawracał w tej klasie roweru. Rozważałbym jeszcze może do tego najdroższego Speca na ramie alu-karbon.
#1152 Gosc_Bullet_*
Posted 15 May 2010 - 21:34
Witam wszystkich,
Czy Canyon jest rzeczywiście o niebo lepszy od Scotta? Jak wielka jest różnica w jeździe Canyonem? Dla mnie najważniejsze jest, aby mieć rower, który nie zawiedzie mnie w trakcie jazdy. Będzie to, jak już wspomniałem, moja pierwsza szosówka. Nie nastawiam się raczej na starty w wyścigach.
Nie, tej w tej klasie rowerów, na aluminiowych ramach, przy jezdzie sportowo - rekraacyjnej różnicy nie odczujesz. Jak masz czas, poczytaj wczesniejsze posty - znajdziesz tam także propozycje innych firm.
#1153
Posted 16 May 2010 - 10:33
#1154
Posted 16 May 2010 - 10:41
#1155
Posted 17 May 2010 - 22:01
http://aukcja.onet.p...esium_ak61.html
Na szczęście sporo za mały na mnie (185cm), więc śpie spokojnie.
#1156 Gosc_konrov_*
Posted 28 May 2010 - 09:07
Otóż przesiadam się z mojego Gianta Glory na szosę. Problem polega na tym, że o ile w ciężkim sprzęcie orientuję sięcałkiem dobrze o tyle w szosowym... prawie w ogóle. tak więc przeczytałem kilka stron z tego tematu, pogrzebałem w necie, poszedłem do sklepu żeby oglądnąć co nieco.
W na sklepie była akurat Merida 901 na sezon 2010, przymierzyłem się do niej i pozycja była komfortowa (tzn rozmiar ramy i ogólne położenie ciała nie powodowało jakiegoś bólu), identyczna jak katalogowa, ale w cenie 2400zł. Szukałem podobnie wyposażonych rowerów, ale nic w tej cenie nie dorównuje tej Meridzie, moze źle szukałem. Od razu dodam, że nie napalam się na ten rower aczkolwiek zaciekawił mnie ze względu na cenę i wg mnie jest warty tej ceny. Interesuje mnie Wasze zdanie.
Z góry dziękuję za pomoc:-)
#1157
Posted 28 May 2010 - 09:21
Za podobną kase powinien być Giant Defy 3 lub Scott Speedster S40. Pojeździj trochę, poszukaj. Oba są dosyć popularne, w zeszłym roku widziałem je chyba nawet Intersporcie.
Niegłupim pomysłem byłoby też kupienie używanego rowerku na wypasionym osprzęcie.
#1158 Gosc_konrov_*
Posted 28 May 2010 - 09:43
wg googli:
waga Scotta 9.3 kg
Merida 9.5 kg
Giant 9.7 kg
#1159 Gosc_konrov_*
Posted 28 May 2010 - 19:10
Co do używanego sprzętu, to rezygnuję, chcę kupić nowy rower, przemyślałem.
#1160 Gosc_Bullet_*
Posted 28 May 2010 - 19:21