Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tufo Carbona 45

Tufo

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 deska

deska
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądNowa Wieś/Pruszków

Napisano 25 maj 2016 - 12:30

Siemka jak w temacie chce kupić te koła żeby sie na nich ścigać,mam pytanko czy ktoś na nich ściga sie lub trenuje .Napiszcie proszę wasze doświadczenia i opinie o tych kołach.

Moja waga to 81 kg

Dzieki i pozdrawiam :)



#2 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 czerwiec 2016 - 22:48

Cześć, ja jeżdżę na Tufo Carbona 30. Przejechałem ok 3000km i żadnych problemów, nawet nie wymagają centrowania. Przednie koło kręci się idealnie w osi, tylne ma może pół milimetrowe bicie więc olewam. Nie ścigam się, ale wjechałem na nich na Passo dello Stelvio.

 

Zapomniałem jeszcze dodać, że te koła kręcą się na japońskich łożyskach. Wystarczy zdjąć tylny zewnętrzny pierścień z piasty i widać typ łożyska :)



#3 mart66

mart66
  • Użytkownik
  • 74 postów

Napisano 05 czerwiec 2016 - 17:11

Mam TC45, jakieś 1500 na nich przejechałem, ale się nie ścigam, jak na razie zadowolony jestem, dobrze się kręcą, bardzo sztywne, nie złapały bicia, a drogi bywają kiepskie w okolicy, pozdrawiam

#4 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 20:55

Znajomy ma dokładnie te koła i jak z nim rozmawiałem to narzekał właśnie trochę na sztywność. Ponoć obręcze stosunkowo dość miękkie. Ale waży nieco ponad 80 kg więc ma z czego depnąć.



#5 kptB

kptB
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądWroc

Napisano 08 czerwiec 2016 - 07:23

Znajomy ma dokładnie te koła i jak z nim rozmawiałem to narzekał właśnie trochę na sztywność. Ponoć obręcze stosunkowo dość miękkie. Ale waży nieco ponad 80 kg więc ma z czego depnąć.

 

To nie są "miękkie" obręcze, ale akurat typowa charakterystyka karbonowych obręczy - one są na tyle sztywne, że się nie wyginają w płaszczyźnie obrotu koła i automatycznie każde ugięcie na szprychach wychodzi od razu przy zaciskach hamulca. Swego czasu sporo profesjonalistów z tego powodu jeździło z otwartymi szczękami hamulców (a przecież trudno podejrzewać, że mieli kiepskie koła ;-))

 

Aluminiowe obręcze uginają się inaczej (bardziej) i ten efekt nie jest aż tak widoczny.

 

Sama taka sztywność koła zależy od liczby szprych, zaplotu, i kątów...

http://www.slowtwitc...fness_3449.html


Ritchey Road Logic | Cervélo P3 | PlanetX Full Monty SL | GT Zaskar | On-One Pompino V4




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Tufo