Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiany W Hamulcach Shimano Br-R561 Lub Wymiana Na 105 5800


Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 mat2807

mat2807
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 31 maj 2016 - 21:14

Cześć,

 

bardzo proszę Was o pomoc i opinie na temat poprawienia skuteczności hamowania.

 

Mój rower to SCOTT Speedster 20 z 2015 roku, wyposażony w fabryczne hamulce BR-R561.

O skuteczności ich hamowania nie będę się rozpisywał. 

Rower jest na kołach składanych na aluminiowych obręczach DT Swiss R460. 

 

 

Myślę o następujących zmianach:

 

- opcja nr 1: zostawienie ww. hamulców i wymiana samych okładzin na R55C3. I tu 2 pytania:

 

1. Czy odczuję dużą różnicę w poprawie skuteczności hamowania?

2. Kiedy wymienia się same okładziny a kiedy całe klocki? Inaczej - jak mam stwierdzić, czy w moim przypadku wystarczy wymiana samej okładziny czy całych klocków?

 

- opcja nr 2: wymiana kompletu hamulców na 105 5800. I tu znowu 2 pytania:

 

1. Czy mogę spodziewać się dużej różnicy przy zmianie hamulców na 105 w stosunku do wymiany tylko okładzin/klocków jak w opcji nr 1?

2. Hamulce 105 5800 wyposażone są w fabryczne klocki R55C4, które wg tego co udało mi się znaleźć, są półkę niżej niż R55C3. Czy wobec tego warto wymianę hamulców połączyć z wymianą okładzin/klocków (znowu same okładziny czy całe klocki).

 

Z góry dzięki za pomoc.





Dodaj odpowiedź