Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc W Doborze Ramy Dla Grubasa.

rama karbon

35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 03 czerwiec 2016 - 06:57

Witam wszystkich. Jestem tu nowy, krótko o sobie - wiek 50+, wzrost 181 cm, waga 115 kg. W zasadzie jestem nie tyle gruby, co duży. Rower zabytek prawie dwudziestoletni, na osprzęcie Campagnolo Stratos i Mirage, rama 60.

 

W czym problem? Otóż jeździło mi się na nim dobrze do kontuzji. Trzy lata temu miałem zwichnięcie kolana, rok nie jeździłem, a potem jak na niego wsiadłem, to jest dla mnie za duży. Chcę sprawić sobie coś mniejszego, na karbonie i w związku z tym mam pytania:

1. Jaka jest przeciętna nośność ramy karbonowej? Przejrzałem mnóstwo ofert w różnych serwisach i spotkałem się z zastrzeżeniami, że rama ma udźwig np. do 90 kg. Może lepiej dać sobie spokój z karbonem i kupić alu lub klasyczną stal?

2. Jaka byłaby najlepsza orientacyjna wielkość ramy przy moich parametrach (noga 84 cm)? Wydawało mi się, że coś w rodzaju 57 - 58 cali byłoby dobre, a z kalkulatora Fujibikes wyszło mi, że 53 cale. 

3. Czy ramy karbonowe znanych marek (Canondale, Fuji) w cenach ok. 1500 - 2000 zł gwarantują przyzwoitą jakość? 

 



#2 Lukeskywalker

Lukeskywalker
  • Użytkownik
  • 374 postów

Napisano 03 czerwiec 2016 - 10:03

Tematów już tu sporo było podobnych,  co do rozmiaru to nawet 56. Natomiast najlepiej będzie, kupić nie drogo i zacząć jeździć :) nie ma bata żebyś nie zjechał z wagi. Problem nie do końca tkwi w ramie tylko w kołach, co by były obficie "oszprychowane".   Fajnym też rozwiązanie, skoro nie chcesz się rozstawać z barankiem jest przełaj, jak się lubujesz w stali i masz na to "sieke" Author Ronin jest ciekawą opcją. 



#3 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2016 - 11:02


2. Jaka byłaby najlepsza orientacyjna wielkość ramy przy moich parametrach (noga 84 cm)? Wydawało mi się, że coś w rodzaju 57 - 58 cali byłoby dobre, a z kalkulatora Fujibikes wyszło mi, że 53 cale. 

 

Centymetry, a nie cale :)))

 

Rozmiar dla ciebie to górna rura o długości około 56cm horyzontalnie.



#4 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 03 czerwiec 2016 - 11:37

Jasne, że centymetry. Nie wiem, skąd mi te cale się wzięły. Zwykła bezmyślność.

 

Natomiast najlepiej będzie, kupić nie drogo i zacząć jeździć. 

 

Jeżdżę tyle, ile się da. Niestety nie tyle, ile bym chciał.

 

nie ma bata żebyś nie zjechał z wagi. Problem nie do końca tkwi w ramie tylko w kołach, co by były obficie "oszprychowane".   

 

Niestety z wagi nie zjadę poniżej 110. Tak już po prostu mam. Ostatni raz poniżej 100 kg ważyłem na studiach. Koła mam wystarczająco oszprychowane, nie mam ciśnienia na karbony o 12 szprychach. 

 

Fajnym też rozwiązanie, skoro nie chcesz się rozstawać z barankiem jest przełaj

 

Zupełnie mnie przełaje nie rajcują, choć czasem robię trasy polowe szosówką, jak jest taka konieczność.

 

 jak się lubujesz w stali i masz na to "sieke".

 

Nie mam pojęcia, czy się lubuję w stali. Po prostu mam taki sprzęt, bo jak jak składałem ten rower, to alu dopiero wchodziły do użytku. Pytam o karbon, bo chcę mieć po prostu bardziej szpanerską ramę, skoro już i tak chcę ją wymienić. Jeżdżę właściwie tylko relaksowo, więc jakiejś napinki na konkretny materiał ramy nie ma. Ale ponieważ to, co kupię, będę używał prawdopodobnie do końca życia, to chcę sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa (ale nie cenowego, takie nastąpi, jak wygram dużą kumulację). 

 



#5 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2016 - 11:51

 

Niestety z wagi nie zjadę poniżej 110. Tak już po prostu mam. Ostatni raz poniżej 100 kg ważyłem na studiach. Koła mam wystarczająco oszprychowane, nie mam ciśnienia na karbony o 12 szprychach. 

 

 

Piszesz że nie tyle jesteś gruby co duży - sam się oszukujesz, ważąc 115kg przy wzroście 181cm albo jesteś kulturystą albo zwyczajnie jesteś gruby.

 

Samą jazdą nie zejdziesz z wagi, ale naprawdę przy twojej wadze polecam jeszcze dietę. I za kilka miesięcy będziesz ważył 80kg.


  • Greek lubi to

#6 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 03 czerwiec 2016 - 12:13

Może coś więcej o wytrzymałości ram karbonowych? 



#7 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 09 czerwiec 2016 - 08:33

Pogrzebałem w różnych kalkulatorach i wielkość ramy wychodzi średnio 56 cm. Na tyle się nastawiam. A jak z tą wytrzymałością karbonów? Jest coś na rzeczy czy to raczej od kół zależy? 



#8 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 09 czerwiec 2016 - 11:20

Czy ja coś niewyraźnie piszę? Potrzebuję opinii o ramach, a nie o dietach. Nie znacie mnie i piszecie farmazony. 



#9 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 09 czerwiec 2016 - 13:05

A czy ja gdzieś napisałem, że chcę schudnąć? Zapytałem o rozmiar ramy, wytrzymałość i orientacyjną jakość w pewnym przedziale cenowym. Czy to jest za trudne do zrozumienia?



#10 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 09 czerwiec 2016 - 16:55

Proszę wszystkich o trzymanie się tematu, bo widzę, że inne poruszane kwestie są nieco delikatne.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#11 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 12 czerwiec 2016 - 10:01

Osobiście przy takiej wadze bałbym się kupić karbonową , zawodniczą ramę z widelcem !

 

Kupiłbym aluminiową,  - firmową , i taki sam widelec . I nie najlżejszą tylko podwójnie cieniowaną .

 

Znam osobę która waży 120 kg. , i jezdzi na wyczynowym Looku - widelec poniżej 400gr. I nic się nie dzieje ze sprzętem .

Ale limit wagowy użytkownika przekroczony .

 

 



#12 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 12 czerwiec 2016 - 10:40

Osobiście przy takiej wadze bałbym się kupić karbonową , zawodniczą ramę z widelcem !

 

Kupiłbym aluminiową,  - firmową , i taki sam widelec . I nie najlżejszą tylko podwójnie cieniowaną .

 

 

Jakieś uzasadnienie dla tych obaw?



#13 krzysztofmk

krzysztofmk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 12 czerwiec 2016 - 11:06

Canyony mają limit wagi do 120 kg.

#14 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 12 czerwiec 2016 - 11:38

Limit jesli chodzi o rame czy jest tp limit wagowy opon i kol?

#15 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2016 - 13:58

Witam wszystkich. Jestem tu nowy, krótko o sobie - wiek 50+, wzrost 181 cm, waga 115 kg. W zasadzie jestem nie tyle gruby, co duży. Rower zabytek prawie dwudziestoletni, na osprzęcie Campagnolo Stratos i Mirage, rama 60.

 

W czym problem? Otóż jeździło mi się na nim dobrze do kontuzji. Trzy lata temu miałem zwichnięcie kolana, rok nie jeździłem, a potem jak na niego wsiadłem, to jest dla mnie za duży. Chcę sprawić sobie coś mniejszego, na karbonie i w związku z tym mam pytania:

1. Jaka jest przeciętna nośność ramy karbonowej? Przejrzałem mnóstwo ofert w różnych serwisach i spotkałem się z zastrzeżeniami, że rama ma udźwig np. do 90 kg. Może lepiej dać sobie spokój z karbonem i kupić alu lub klasyczną stal?

2. Jaka byłaby najlepsza orientacyjna wielkość ramy przy moich parametrach (noga 84 cm)? Wydawało mi się, że coś w rodzaju 57 - 58 cali byłoby dobre, a z kalkulatora Fujibikes wyszło mi, że 53 cale. 

3. Czy ramy karbonowe znanych marek (Canondale, Fuji) w cenach ok. 1500 - 2000 zł gwarantują przyzwoitą jakość? 

 

1. każdy producent ma swoją ,,dopuszczalną nośność'', najlepiej zapytać u dystrybutora przed zakupem czy ograniczenia wagowe mają wpływ na gwarancję. Pamiętaj, że większość ludzi jeżdżących na rowerze nie waży więcej jak 90 kg i pod nich najczęściej robi się komponenty, które wtedy długo działają.

Myślę, że rama karbonowa wytrzyma pod Tobą, tylko nie kupuj widelca ze sterówką z karbonu - lepiej z aluminium. Lepsza dla Ciebie byłaby rama alu o wadze 1500 - 1700 gram. Ludzie o podobnej wadze jeżdżą na takich od lat i wszystko jest OK. Najlepsza moim zdaniem dla Ciebie byłaby rama ze stali - taki Ritchey Road 2.0 waży w rozm. 55 - 56 1700 g. 

2. Rozmiar ramy dla Ciebie 55 -57. Rama 58 na pewno będzie za duża.

3. Nie kupisz nowej ramy karbon Fuji lub Canona w tej cenie, chyba że używaną. W Polsce lepiej kupić nowe alu dobrej firmy z karbonowym widelcem.



#16 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 12 czerwiec 2016 - 18:37

Jakieś uzasadnienie dla tych obaw?

 

Rama aluminiowa lub stalowa jest bardziej przewidywalna  w codziennym użytkowaniu , tzn. ulega zniszczeniu pęknięciu gdy jest wypracowana . Można zaobserwować , że jest rysa na lakierze .

Karbon jest bardziej nieprzewidywalny w użytkowaniu , chociaż parametry wytrzymałościowe ma najlepsze . ( nie jedna rama karbonowa pękła pod zawodnikami , nie doczekawszy okresu gwarancyjnego )

Nie tak dawno , polska kadra torowców - sprinterów ( swoje ważą zawodnicy   i mają moc ) jeżdzili na aluminiowych , stalowych od polskiego producenta  !

Gdzie wszyscy ( średniodystansowcy ) używali już karbonów  . Proszę zobaczyć  ile ważą ramy sprinterów torowe , są ciężkie !

Dlaczego ? ( przecież nie tylko dla sztywności ale i bezpieczeństwa )

 

Po co zmuszać ludzi jeżdżących dla zdrowia do karbonu ?

To tak jakby każdego nabywcę  samochodu namawiać na ferrari .

 



#17 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 12 czerwiec 2016 - 22:47

Myślę, że rama karbonowa wytrzyma pod Tobą, tylko nie kupuj widelca ze sterówką z karbonu - lepiej z aluminium. Lepsza dla Ciebie byłaby rama alu o wadze 1500 - 1700 gram. Ludzie o podobnej wadze jeżdżą na takich od lat i wszystko jest OK. Najlepsza moim zdaniem dla Ciebie byłaby rama ze stali - taki Ritchey Road 2.0 waży w rozm. 55 - 56 1700 g.

 

O taką właśnie odpowiedź mi chodziło, dziękuję. Jednak sugerowana rama jest poza moim zasięgiem finansowym. To chyba jaki ramowy mercedes.

 

A co sądzisz o takim czymś? http://www.psdistrib...m-widelcem.html

Cenowo jest akuratne, wizualnie też, ale czy jakość jest godna uwagi? 



#18 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2016 - 23:11

Jeżeli masz na myśli stalówkę Ritcheya, to niestety obecnie stal się ceni, i ta cena to chyba najmniej za ile można u nas kupić nową dobrą ramę z tego materiału.

 

Tego Merxxa ludzie kupują już od jakiegoś czasu. Ktoś się dowiadywał, czy to jakaś chińska podróba i podobno nie, set jest rzekomo oryginalny. Tyle, że tam jest zdaje się widelec full karbonco by mnie odstraszało. Ponadto ta geometria ramy chyba do najwygodniejszych nie należy, tam jest ujemny sloping - górna rurka idzie ,,w dół'' ku główce ramy.

 

Niemniej za te pieniądze obecnie chyba nic lepszego się nie kupi. Gdybym teraz miał dla siebie kupić w Polsce ramę, to brałbym Konę, mają jeszcze w przecenie, ale drugie tyle trzeba dodać.



#19 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 13 czerwiec 2016 - 05:30

Rzeczywiście, widelec jest full carbon. 

 

Jak na moje relaksacyjne jeżdżenie, taki zakres cenowy musi być wystarczający. Jeśli warunki się poprawią, kupię raczej cały nowy rower, bo mój osprzęt ma ponad 20 lat. Ale jeździłem na nim 1 - 2 tys. km rocznie, więc łożyska piast nawet luzów nie mają. Na razie nie ma co zmieniać. 



#20 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 13 czerwiec 2016 - 08:47

Na allegro wisi rama Trek 1.9, jeżeli nie odstrasza Cię używka to pomyśl o niej bo to dobra rzecz, sam na takiej jeżdżę od wielu lat.

 

http://allegro.pl/sh...aign=rtbhouse_b

 

Może sprzedaliby bez mostka i sztycy, byłoby taniej.

 

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rama, karbon