Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dziwne cykanie we wsporniku??


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 12 kwiecień 2010 - 18:48

To w takim razie Pabl0000 jak możesz to podaj mi nazwę takiej pasy montażowej, bo jak szukam czegoś to nie wiem dokładnie na co patrzeć, bo opisy tych specyfików w sklepach internetowych są dla mnie mało "interesujące".

#22 Pabl0000

Pabl0000
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądLublin

Napisano 12 kwiecień 2010 - 19:19

a prosze bardzo kilka linków z alle :
http://allegro.pl/it...tytanu_50g.html
http://allegro.pl/it...r_grip_50g.html - do carbonu
http://allegro.pl/it..._grip_450g.html - duża pucha to bardziej dla serwisów

także do alu masz ten RSP a do włókna Finish line, mniej więcej już wiecie co i jak i czego szukać. Pozdrawiam :-)

#23 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 kwiecień 2010 - 20:38

Pasty montażowe ???

Jedyna jakie są to do połączeń karbon z karbonem lub innymi materiałami - tutaj stosujemy słabsze dociaganie śrub - wg opisu w Nm.

Pozostałe pasty to Anti Size, czyli przeciw zapiekaniu się styku materiałów, ale nie są to pasty montażowe jak przypadku stosowanych do karbonu - czyli nie możemy słabiej zakręcać elementów niż podano w Nm!
1. pasta montażowa do karbonowych elementów
Dołączona grafika

2. Pasta Anty Size

Dołączona grafika


Przeciw zapiekaniu sie połączń gwintowych dajemy albo smar, albo Loctite - kolor uzależniony od mocy połączenia.

Trzaski w nyplach - znaczy sie słabo naciagniete szprychy .

O traskach już pisano na forum sporo , w pakietach, w korbach, w ramach, warto zagladnąć do odpowiedniego tematy a nie ciągnać wkółko tych samych pytań i roważań.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#24 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 12 kwiecień 2010 - 23:48

No nie do końca, bo smar miedziowy to jest właśnie pasta montażowa, tylko stosowana nie w celu zwiększenia tarcia, a przeciw zapiekaniu połączeń gwintowanych. Zamiast wydawać potworne pieniądze na te 'rowerowe' w małych tubeczkach polecam puszke smaru miedziowego dla motoryzacji. Przyda sie na gwinty i do montażu wydechu/hamulców w samochodzie. ;-)

#25 Pabl0000

Pabl0000
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 kwiecień 2010 - 06:26

Ok SPIKE, czyli jak mam u siebie w rowerze podane wartości: sztyca 8 nm ( dolna śruba ) 5 nm (górna), mostek 5 nm - to myślisz że bez pasty montażowej to będzie trzymało ? otóż robiłem mały teścik i pożyczyłem ( z wielkimi trudami ) jakiś czas temu klucz dynamo metryczny i podokręcałem wszystko z takimi wartościami jak były podane. Wniosek jeden - bez zastosowania pasty montazowej to by mi sie wszystko obracało i obsuwało jak posmarowane masłem. Po za tym pasty montażowe nie są tylko do karbonu ( jak twierdzisz ) bo podałem również link do pasty rsp do połączeń tytanowych i alu i nie tylko przy częściach karbonowych ( jak wykazałem wyżej ) stosuje się bardzo małe siły dociągu śrub.

Plejstocen o smarze miedziowym nie słyszałem, może warto przestować jeśli ma podobne właściwości do past montażowych.

#26 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 13 kwiecień 2010 - 09:55

Pabl0000 ale on jest do połączeń metal-metal, nie biore odpowiedzialności za użycie do części kompozytowych. Jak patrzysz na to zdjęcie wstawione przez SPIKE, to widać jaki kolor ma ten FL anti seize, to jest właśnie pasta miedziowa przepakowana przez FL. Są też takie oparte na pyle aluminiowym i chyba jakimś ceramicznym, ale miedziowy jest najpopularniejszy.

#27 Elo78

Elo78
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 kwiecień 2010 - 18:36

Ja tylko napisze od siebie , może komuś sie przyda , miałem tez cykanie z okolic kokpitu , okazało sie że winne sa wbite na sucho miski sterów , po wybiciu , przeszlifowaniu wnętrza główki ze zbędnego lakieru i nasmarowaniu całości jak ręką odjoł.

#28 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 21 kwiecień 2010 - 16:49

Wniosek jeden - bez zastosowania pasty montazowej to by mi sie wszystko obracało i obsuwało jak posmarowane masłem.


A tu się trochę zdziwiłem, ba ja mam BMC i kluczem dynamometrycznym dokręciłem mostek z siłą 4 nm, na sucho bez żadnej pasty i nic się nie kręciło nie obracało, ani nie obsuwało.

#29 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 kwiecień 2010 - 21:09

Pablooo, ale one mają napis - anty size zazwyczaj.

Co do karbonowych szpejów, spotyka siemostki i kierownice , które majapowierzchjnie przygotowanapod połączenia ze sobą i innymi materiałami - szorstka czesć montażowa lub nie.

Co nie zawadzi użyc pasty montażowej .

Z dzisiaj:
Kumplowi zapiekła sie sztyca alu w karbonowej ramie, hm cóż, pechozol, a walczyliśmu kiedyś z tym ze sieobsuwała w dół :-D , problem sie rozwiązał.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#30 Gosc_kdk_*

Gosc_kdk_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2010 - 09:23

wydaje mi sie ze znalazlem powod mojego 'cykania', mianowicie po ok 200-300km luzuja sie sruby przy korbie z lewej strony (te 2 imbusowe, mam shimano 105) ale tez z prawej strony, mocujace tarcze, zawsze jakies pol obrotu moge zrobic, ma ktos sposob, zeby sie to nie odkrecalo? jakis smar czy cos?



Dodaj odpowiedź