Też poszukuję tarczy 42. Gdzie udało Ci się ją kupić ? Jakiej firmy ?kupiłem tarcze według Twoich wskazówek w układzie 50/42
zmiana tarczy z 53 na 50
Started By
prescot
, 11 kwi 2010 20:01
26 odpowiedzi w tym temacie
#22
Napisano 01 maj 2010 - 14:40
http://www.isport.pl...eby-p-2177.html
http://www.nokaut.pl...no-srebrny.html
http://shimano-polsk...Spare Parts.pdf
Z Ultegry nie widzę zębatek 42T
http://www.cyklotur....3010528&WSZDZ=T chyba, że to 9rzędowej kasety
http://www.cyklotur....3010532&WSZDZ=T
http://www.nokaut.pl...no-srebrny.html
http://shimano-polsk...Spare Parts.pdf
Z Ultegry nie widzę zębatek 42T
http://www.cyklotur....3010528&WSZDZ=T chyba, że to 9rzędowej kasety
http://www.cyklotur....3010532&WSZDZ=T
#26
Napisano 03 maj 2010 - 10:12
jakiś czas temu bawiłem się w zmienianie tarcz, przerzutka 105 (FD-5600-F) obsługiwała u mnie bez problemu, małe tarcze: 39, 42, 44, duże tarcze: 48, 50, 52, 53, 56
było też tak że jeździłem 48/52 i 50/53, też bez problemu
tarcze kupowałem firmy stronglight, tylko 44 miałem jakąś droższą, a 56 stary dure-ace.
Krzysiek, a masz doświadczenie z 39/48? Jak takie zestaw sprawuje się w górach i czy nie jest za bardzo pojechany w dół?
#27
Napisano 03 maj 2010 - 11:36
kaziklcd, czego się nie robi dla swojej wygody ;]
Między 53 a 48 zauważysz większą różnicę przełożenia niż pomiędzy 50 i 48, ale nie będzie jakaś straszna - zależy też od wyboru zębatek na kasecie.. Przy zjazdach będziesz się musiał więcej okręcić, żeby poszaleć..
Ale nie widzę jakiegoś większego sensu zmiany na taki.. Pod górkę na 48T będzie Ci łatwiej ciągnąć bez konieczności zmiany na mniejszą zębatkę. Ja osobiście wolę pokonywać podjazdy na 39, nie korzystając z dużej zębatki.. dość omęczę nogi w pracy, żeby je tyrać pod górkę.. Ale na płaskim wolę cięższe przełożenia..
Między 53 a 48 zauważysz większą różnicę przełożenia niż pomiędzy 50 i 48, ale nie będzie jakaś straszna - zależy też od wyboru zębatek na kasecie.. Przy zjazdach będziesz się musiał więcej okręcić, żeby poszaleć..
Ale nie widzę jakiegoś większego sensu zmiany na taki.. Pod górkę na 48T będzie Ci łatwiej ciągnąć bez konieczności zmiany na mniejszą zębatkę. Ja osobiście wolę pokonywać podjazdy na 39, nie korzystając z dużej zębatki.. dość omęczę nogi w pracy, żeby je tyrać pod górkę.. Ale na płaskim wolę cięższe przełożenia..