Skocz do zawartości


Zdjęcie

zmiana tarczy z 53 na 50


26 odpowiedzi w tym temacie

#21 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 01 maj 2010 - 07:54

kupiłem tarcze według Twoich wskazówek w układzie 50/42

Też poszukuję tarczy 42. Gdzie udało Ci się ją kupić ? Jakiej firmy ?

#22 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 01 maj 2010 - 14:40

http://www.isport.pl...eby-p-2177.html
http://www.nokaut.pl...no-srebrny.html

http://shimano-polsk...Spare Parts.pdf
Z Ultegry nie widzę zębatek 42T
http://www.cyklotur....3010528&WSZDZ=T chyba, że to 9rzędowej kasety

http://www.cyklotur....3010532&WSZDZ=T

#23 prescot

prescot
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądToruń

Napisano 01 maj 2010 - 16:45

ja kupiłem tutaj

#24 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 01 maj 2010 - 18:33

Dzięki PsYhOl , myślę że uda mi się coś z tego wybrać. Szkoda, że tego co kupił prescot nie da się już kupić.

#25 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 02 maj 2010 - 15:07

tcp, możesz poczukać też tańszych - np. ze 105, a nie ultegry.. A jeśli koniecznie chcesz takie same, to możesz zapytać w Cykloturze albo Harfa-Harryson.. a nuż Ci ściągną właśnie 42T

Do jednego linka poprawka - zły rozstaw śrub wrzuciłem(nie doczytałem..)

#26 kaziklcd

kaziklcd
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maj 2010 - 10:12

jakiś czas temu bawiłem się w zmienianie tarcz, przerzutka 105 (FD-5600-F) obsługiwała u mnie bez problemu, małe tarcze: 39, 42, 44, duże tarcze: 48, 50, 52, 53, 56
było też tak że jeździłem 48/52 i 50/53, też bez problemu
tarcze kupowałem firmy stronglight, tylko 44 miałem jakąś droższą, a 56 stary dure-ace.


Krzysiek, a masz doświadczenie z 39/48? Jak takie zestaw sprawuje się w górach i czy nie jest za bardzo pojechany w dół?

#27 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 03 maj 2010 - 11:36

kaziklcd, czego się nie robi dla swojej wygody ;]

Między 53 a 48 zauważysz większą różnicę przełożenia niż pomiędzy 50 i 48, ale nie będzie jakaś straszna - zależy też od wyboru zębatek na kasecie.. Przy zjazdach będziesz się musiał więcej okręcić, żeby poszaleć..

Ale nie widzę jakiegoś większego sensu zmiany na taki.. Pod górkę na 48T będzie Ci łatwiej ciągnąć bez konieczności zmiany na mniejszą zębatkę. Ja osobiście wolę pokonywać podjazdy na 39, nie korzystając z dużej zębatki.. dość omęczę nogi w pracy, żeby je tyrać pod górkę.. Ale na płaskim wolę cięższe przełożenia..



Dodaj odpowiedź