Skocz do zawartości


Zdjęcie

Montaż linek / klamkomanetek


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 tgrs

tgrs
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądElbląg

Napisano 12 kwiecień 2010 - 01:25

Pierwszy raz składam rower szosowy. Do wszystkiego juz sam doszedłem lub znalazlem poradniki. Nie bardzo jednak wiem jak ma się sprawa z montazem samych linek hamulcowych i do przerzutek w rowerze. Ma ktos dostep do jakiego poradnika?

Mam klamkomanetki Campagnolo Xenon

Generalnie o ile już doszedłem gdzie się to wkłada (tak mi się wydaje) Linke hamulcowa wkladam przy wcisnietym hamulcu w taka dziurke od dolu , a zeby wlozyc linke od przerzutek (ciensza) musze podwinac gumke i taka smieszna czesc odkrecic i tam to wlozyc. Wiem ze te linki powinny isc potem pod owijka (tak? niebeda sie o nic ocierac, blokowac?), nie jestem równiez pewien jak to jest z tymi linkami później. W sensie, ta ktora idzie pod dolna rura jest to przedniej przerzutki, a pod gorna rura puszczamy tylna przerzutke i tylny hamulec? Jak w takim razie wyglada samo doprowadzenie do przedniej przerzutki z tej dolnej rury?

Generalnie wydaje mi sie ze dam rade, ale nie jestem pewien.

Napiszcie chociaz "tak, dobrze myslisz, dasz rade, pokombinuj"

:D

#2 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 12 kwiecień 2010 - 07:57

tak, dobrze myslisz, dasz rade, pokombinuj :-)

Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#3 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 12 kwiecień 2010 - 11:25

tgrs, z hamulcami dobrze mówisz, z przerzutkami jak dobrze Cię zrozumiałem też ;-). Tak jak mówisz pancerze mają iść pod owijką. Trochę Ci się tylko pomieszało z linkami bo pod dolną rurą idą do przerzutki tylnej i przedniej a pod górną rura tylko jedna do hamulca. Pod mufą musisz mieć przykręconą prowadnice do tych linek, jest tam miejsce na 2 linki. Ciężko trochę wyjaśnić w słowach jak to ma wyglądać, w każdym razie do przedniej przerzutki linka idzie od spodu (od mufy) a do tylnej po dolnej rurce tylnego widelca, polecam zobaczenie zdjęcia gdzie na głównym planie jest korba na tej aukcji bo nie wiem czy rozumiesz o czym mówię ;-):

http://allegro.pl/it...tour_ganna.html

Pozdrawiam.

EDIT:
tak wygląda ta prowadnica:
http://www.cyklotur....30/53016384.jpg
sklep: http://www.cyklotur....nne__LL_10.html

#4 tgrs

tgrs
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądElbląg

Napisano 13 kwiecień 2010 - 12:40

Ok, dzieki juz wszystko wiem. Zastanawialem sie do czego jest ta czesc pod mufą :D

#5 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 13 kwiecień 2010 - 17:37

Spoko :-). Pochwal się co tam złożyłeś.

#6 tgrs

tgrs
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądElbląg

Napisano 22 kwiecień 2010 - 02:09

Wolno mi to idzie :F Bo w sumie jeszcze czekam na czesci i teoretycznie to co moglem zrobic juz dawno, odkladam, odkladam...

W kazdym razie dzisiaj zabralem sie za kierownice, manetki i linki.

I kolejny problem...

O ile glowka linki od przerzutek wchodzi idealnie w miejsce jej przeznaczone w klamkomanetce (Campagnolo Xenon 10s), o tyle glowka linki od hamulcow juz nie... Gdy wkladam z jednej strony - wystaje glowka i nie da sie jej nigdzie schowac, klamki sa w pozycji pol-otwartej. Gdybym zas sprobowal inaczej, tzn. zakonczyc linke koncowka z tej strony - no to znowu wystaje koncowka i nie mam jej gdzie schowac.

Co ciekawe, jesli wezme linke od przerzutek, no to wtedy glowka linki od przerzutek idealnie wchodzi w miejsce przeznaczone dla linki do hamulcow...

Co powinienem zrobic? Jak to rozwiazac? Wsadzic zamiast linek hamulcowych, linki do przerzutek? Poszukac innych (krotszych?) koncowek?

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 kwiecień 2010 - 07:15

A jakie to masz te linki od hamulca ??
Bo mysle że masz te specjlane z końcówką szosową .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 tgrs

tgrs
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądElbląg

Napisano 22 kwiecień 2010 - 10:28

Jesli chodzi o zakonczenie to wyglada mniej wiecej tak jak zdjecia na tej aukcji:

http://allegro.pl/it...ej_clark_s.html

W kazdym razie, nadal nie wiem co robic...

EDIT:

Tak patrze...

Na tym filmiku (2:50) linki maja inne koncowki


I tak patrze, ze mi by takie koncowki swietnie pasowaly... To znaczy ze mam zle linki?

#9 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 22 kwiecień 2010 - 11:34

Niestety. Likni hamulcowe do klamkomanetek szosowych maja charakterystyczne końcówki w kształcie grzybka.
pozdr

#10 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 22 kwiecień 2010 - 12:17

O ile glowka linki od przerzutek wchodzi idealnie w miejsce jej przeznaczone w klamkomanetce (Campagnolo Xenon 10s),


Nawet jeśli tgrs, zastosowałeś linki szosowe od standardu Shimano to nie będą pasować bez zabawy z pilnikiem. Klamkomanetki Campy są przystosowane tylko do linek campy które mają inny kształt główki niż szosowe linki hamulcowe Shimano i innych producentów. Mało który producent bawi się w specialne linki hamulcowe do Campy. Z reg. większość ludzi łapie pilnik i zcina lekko główkę linki. Po tej operacji linka "chowa się" w dziurkę na nią przeznaczoną i klamki się zamykają do końca.

Dołączona grafika

Linka u góry (baryłkowata końcówka) to Shimano, ta na dole zaś to Campa.

Oczywiście rozważyłem przypadek zastosowania przez Ciebie linki hamulcowej do szosy :mrgreen: Jeśli strzeliłeś do klamkomanetki linkę MTB to od razu ją wymień na właściwą.

Co to ww. konfliktu linek ja dopowiem że u mnie w klamkomanetce Campa Xenon zeszlifowałem lekko kawałek klamkomenetki (To tylko Xenon w końcu :-P ), bo uznałem że będzie szybciej niż stanie i dziubanie łebka od linki pilnikiem.

#11 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 22 kwiecień 2010 - 12:20

Wsadzic zamiast linek hamulcowych, linki do przerzutek?


Niekótrzy tak robią. Ale linka hamulcowa po to jest grubsza od przerzutkowej aby się nie rozciągała. Poza tym nie warto rezykować.

#12 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 22 kwiecień 2010 - 21:13

Wsadzic zamiast linek hamulcowych, linki do przerzutek?


Niekótrzy tak robią. Ale linka hamulcowa po to jest grubsza od przerzutkowej aby się nie rozciągała. Poza tym nie warto rezykować.


Dodaj jeszcze, że tylko po to żeby zejść 20gram z wagi. Nie baw się w takie rzeczy bo nie bez powodu są grubsze.

#13 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 05 maj 2010 - 15:17

Doczepię się do tematu.

Mam linki i pancerze Campagnolo. Te nowsze- ultra-low friction.To są pancerze o mniejszej średnicy, do klamkomanetek 2009, bez zamontowanych metalowych końcówek (C. nawet nieuaktualniło instrukcji). Ja mam natomiast starszą wersję klamkomanetek i trzeba te końcówki zamontować.
Problem jest w tym że końcówki wchodza na pancerze przerzutek zbyt lekko, w ogóle się nie trzymają. Wchodza z totalnym luzem opierając się tylko tymi małymi wgnieceniami na końcówce pancerza. Pytanie czy mozna tak to zostawić?Nie budzi to jednak mojego zaufania-pancerz za bardzo się rusza względem mufki. Zaciska się to jakos lub przykleja? Ze starymi pancerzami Campy nie bylo problemu,wszystko wchodziło elegancko na wcisk.Średnica pancerza była idealnie dobrana do średnicy mufki.

#14 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 05 maj 2010 - 16:40

Ja bym owinął taśmą izolacyjną i nałożył kańcówkę.

#15 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 05 maj 2010 - 22:50

Ja zastosowałem zwykłe pancerze Accent do klamkomanetek z 2009. Campa ma inne srednice tych pancerzy i przez to cały problem.

O ile hamulcowe mają zarówno stare jak i nowe średnicę 5.0 mm to z przerzutkowymi jest inaczej.

Ultra-shift to średnica 4,1mm natomiast Ergopower to już 4,5mm. Czyli i końcówki inne.

#16 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 05 maj 2010 - 23:17

probowalem z taśma ale to nie wychodzi, chyba zastosuję minimalną i cieniutką warstwę silikonu.

Srednica pancerzy przerzutek jest mniejsza-4.1 ale średnica końcówek z zewnątrz się nie zmieniła -ok.5,5mm w starej i nowej wersji. Z kolei te nowsze mufki mają mniejszą średnicę wewnętrzną od starych, ale jednak i tak za mało ją zmniejszyli.

#17 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 02 lipiec 2012 - 22:35

Stary watek, ale odkopie.

Wlasnie walcze z kablami Campy : koncowki za duze na przerzutki ( luz duzo za duzy ), za male na hamulce ( nie wchodza w ogole ) _ co by nie kombinowac to i tak zle i tak niedobrze.

Chyba, ze jest jakis "patent" , ktorego nie znam....

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 




Dodaj odpowiedź