Skocz do zawartości


Cwbrać Canyon Alu Czy Tani Carbon


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Tadeusz123_*

Gosc_Tadeusz123_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2016 - 08:52

Cześć,

 

planuję zakup nowej ramy szosowej (obecnie mam ramę GT GTR serie 2 z 2013 roku). Niestety budżet ograniczony więc się zastanawiam nad różnymi opcjami.

 

Zastanawiam się czy kupić niedrogi carbon - do 4000 zł czy ramę alu Canyon Ultimate AL SLX ?

 

A może inne nowoczesne alu ramy możecie polecić. Interesuje mnie niska waga i dość dobra sztywność.

 

Pozdrawiam

 

Tadek



#2 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 24 czerwiec 2016 - 09:40

zobacz sobie może ofertę karbonową od PX

 

http://www.planetx.c...?sort=price-asc



#3 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2016 - 10:57

Aluminium. Na karbon szkoda kasy, ja kupiłem - i wcale nie najtańszy i żadnego magicznego "wybierania mikronierówności" ani wzrostu sztywności nie stwierdziłem. Już lepiej różnicę w cenie wydać na dobre koła.



#4 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 czerwiec 2016 - 11:02

^ Może jesteś zbyt dużym betonem, żeby wyczuć to "magiczne" wybieranie nierówności?


  • piotrkol lubi to

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#5 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2016 - 11:07

Typowa forowa logika. Ja jestem betonem, ale kupujący na pewno nie i na pewno poczuje :)))

 

Betonem jest zresztą prawdopodobnie większa część użytkowników na tym forum, też nie widzą różnicy, ale kierują się zasadą "skoro wydałem tyle kasy to wmówię sobie że coś czuję" i wciskają kit innym. O ile w ogóle nie teoretyzują...

 

Jakoś na szosie nie widzę tych waszych "karbonów na minimum ultegrze" tylko zwyczajnych ludzi zasuwających na Sorze tak, że spora część forowych "wycinaków" by szybko spuchła.



#6 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 24 czerwiec 2016 - 13:23

zobacz sobie może ofertę karbonową od PX

 

http://www.planetx.c...?sort=price-asc

Funt leci do dołu, to może być niezła opcja. Sam się zastanawiam nad framesetem karbonowym na przyszły sezon :) Liczę na obniżki na jesieni w planet x.



#7 Gosc_Tadeusz123_*

Gosc_Tadeusz123_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2016 - 14:26

Patrzyłem na planet x no i zastanawiam się czy taka carbonowa rama planetx jest lepsza od alu Canyon ?



#8 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 24 czerwiec 2016 - 14:56

A za ile Canyon sprzedaje framesety bo nie widzę na stronie?



#9 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 24 czerwiec 2016 - 15:21

ten slx kosztuje  3699

 

https://www.canyon.c...l-frameset.html



#10 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 czerwiec 2016 - 15:37

Typowa forowa logika. Ja jestem betonem, ale kupujący na pewno nie i na pewno poczuje :)))

 

Betonem jest zresztą prawdopodobnie większa część użytkowników na tym forum, też nie widzą różnicy, ale kierują się zasadą "skoro wydałem tyle kasy to wmówię sobie że coś czuję" i wciskają kit innym. O ile w ogóle nie teoretyzują...

 

Jakoś na szosie nie widzę tych waszych "karbonów na minimum ultegrze" tylko zwyczajnych ludzi zasuwających na Sorze tak, że spora część forowych "wycinaków" by szybko spuchła.

Haha, no zdecydowanie lepsza jest logika: "skoro ja nic nie czuję to inni również nie". Rzeczywiście powalająca, zwłaszcza że tych czujących jest większe grono niż Twoje jednoosobowe jestestwo. I już wszyscy w to wierzą, bo jakaś bansowo-gocowa logika na pewno musi być sensowna. Jeżeli nie czujesz różnicy pomiędzy karbonem a alu to można co najwyżej uśmiechnąć z politowaniem :)


  • lukaszm7 lubi to

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#11 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 24 czerwiec 2016 - 15:54

Drogo! Zupełnie nieopłacalne jest kupowanie u nich ram...



#12 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 czerwiec 2016 - 15:56

Drogo! Zupełnie nieopłacalne jest kupowanie u nich ram...

Generalnie, jeżeli nie natrafisz na okazję to kupowanie ram nie jest w ogóle opłacalne :( Bardziej sytuacje, gdzie masz osprzęt do przełożenia, koła, itd. wtedy opłaca się nawet kupić frameset, ale budując rower od zera praktycznie zawsze wyjdziesz na minus (względem fabrycznego modelu).


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#13 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 24 czerwiec 2016 - 16:05

Jeszcze niedawno set planet x pro carbon wychodził 1600 zł :) Teraz podnieśli więc trzeba poczekać na kolejną obniżkę. Choć mi bardziej podoba się RT-57.



#14 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2016 - 20:54

Kupiłem w tym roku używany rower Focus Cayo na ultegrze z roku 2014.

 

Rama w kilku miejscach porysowana - dwa odpryski lakieru, carbon nietknięty. Napęd ledwo jeżdżony. Gwarancję dostałem od sklepu od którego kupowałem od nowa 5 lat na ramę.

 

Cena - 3 tys zł za wszytko oprócz kół.

 

Miałem nie kupować, ale głupio było przejść obok zwłaszcza, że mój rozmiar - taki sam z 2014 roku, używany z utratą gwarancji (bo tylko na pierwszego właściciela) na allegro kosztuje obecnie 6tys zł.

 

 

-

Moja propozycja jest taka by się nie napalać, a analizować potencjalne okazje - czy to nowe, czy to używka, ale okazja się pojawi z tym, że można sporo na nią czekać...


  • Kawalekgrzegorz lubi to

#15 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 czerwiec 2016 - 21:22

Te planetx to obrandowane hongfu. Modele rt-80 to model fm069 - dobrze oceniany w internetach, poczytaj sobie.

Gocu ma trochę racji. Wypadkowa z tych 'wybierania nierówności' składa się z wielu czynników, nie tylko o ramę chodzi. Jeździłem na wyczynowych, stalowych ramach budowanych z SLX'a, tanim alu, wylajtowanym karbonie(obecnie) i chyba najwygodniej było na stali.

 

Alu z dobrym, karbonowym widelcem i karbonową sztycą, w moim odczuciu działa tak samo jak full carbon. Profil kół i grubość opony robi też robotę przy komforcie.

Ja największą różnicę odczułem chyba przy zmianie korby z kwadratu na HT2 ;)

Wracając do pytania: Bez sensu takie gdybanie karbon czy allu. Kup taką ramę, która najbardziej Ci się podoba - na takiej będziesz najszybszy w swoim odczuciu :)


  • Kawalekgrzegorz lubi to

#16 Gosc_Tadeusz123_*

Gosc_Tadeusz123_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2016 - 04:01

Cześć

 

co do wygody to jest mniej istotna teraz mam opony 700x28 i jest super wygodnie. Bardziej zależy mi na lekkości ale i wytrzymałości.

 

Uwagi cenne dziękuję, czekan jak dalej rozwinie się dyskusja.

 

Pozdrawiam

Tadek



#17 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2016 - 11:29

Alu z dobrym, karbonowym widelcem i karbonową sztycą, w moim odczuciu działa tak samo jak full carbon. Profil kół i grubość opony robi też robotę przy komforcie.

 

Wszystko też zależy od ramy i jej przeznaczenia.

 

Przesiadłem się z bardzo dobrego alu z widelcem 3t funda na niby średni carbon (cenowo) - ale faktycznie wybiera nierówności ponieważ cała rama pracuje, ale faktycznie trudno odczuwalne na pierwszy rzut oka. Dużo bardziej kiedy siadamy ponownie na alu.

 

Co zaobserwowałem w moim przypadku to kosmicznie większą sztywność ramy w okolicach supportu - u mnie mufa supportowa jest ogromna i to daje ten efekt.





Dodaj odpowiedź