Wydaje mi się że 50-100g i tak nie robi różnicy, Te Twoje Bontragery a Fulcrumy5/7 czy Aksiumy ta koła z tej samej półki i sama wymiana dla wymiany jest totalnie bez sensu. Gdyby Ci się te koła rozleciały, to ok a tak to lepiej dozbierać do wyższych modeli.
Bontrager Tlr Vs Nowe Koła
#22
Gosc_tobo_*
Napisano 30 czerwiec 2016 - 12:44
Różnica to piasty, race mają przód na dwóch i tył na dwóch maszynowkach plus bębenek na kulkach. W przypadku obu zestawów kół bębenki są bardzo kiepskie i nie tolerują kropli deszczu. Oba przed pierwszym użyciem warto przeserwisowac. Piasty sa produktami tajwanskiej Formuli. Obręcze w obu zestawach kół sa z bardzo miękkiego podatnego na wycieranie materiału. Jeśli chcesz doinwestowac rower to szukaj kół innych producentow, chyba że jeździsz tylko przy dobrej pogodzie i tylko po płaskim.Nie ma powodu żeby się unosić...gdybym miał wagę to dawno bym zwazył koła. Interesuje mnie czy są różnice między kołami race tlr a zwykłymi TLR? Czy to tylko kwestia naklejki.
- D2mian lubi to
#25
Napisano 30 czerwiec 2016 - 18:11
Nie widzę analogi skoro nie mam wagi a w necie praktycznie nie ma informacji o tych kołach. Ale niektórzy nie potrafią się powstrzymać żeby nie skomentować... jeśli znać odpowiedź na moje pytanie proszę napisz, jeśli nie daruj sobie.
Waga to nie problem. Kuchenna spokojnie wystarcza: http://www.euro.com....ik-ks-409.bhtml
Dokładność do 1g mnie osobiście zadowala.
#26
Napisano 01 lipiec 2016 - 14:49
Sprawa rozwiązana, koła zamówione, będą składaki:
Obręcze Kinlin XR-270 czarne
- astronom lubi to
#29
Napisano 01 lipiec 2016 - 21:50
Moje B.Race wytrzymały: tylna obręcz 44 tyś km, piasta i bębenek zero serwisu, nawet smarowania. Jedynie podciąganie szprych raz na 2 lata (zero centry nawet po wpadaniu w dołki...) ![]()
Przód nadal chodzi bez serwisu, wczoraj przekroczyłem 58 tyś km. Jedynie lekkie podciąganie szprych, zero centry. Większość tras po górach, średnio 1000m pionu/100km dystansu. Moja waga typowo 85 kg, w zakresie 80-101 kg.
Bontragery Race są naprawdę solidne ![]()
- mess lubi to
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#31
Napisano 02 lipiec 2016 - 06:14
Moje B.Race wytrzymały: tylna obręcz 44 tyś km, piasta i bębenek zero serwisu, nawet smarowania. Jedynie podciąganie szprych raz na 2 lata (zero centry nawet po wpadaniu w dołki...)
Przód nadal chodzi bez serwisu, wczoraj przekroczyłem 58 tyś km. Jedynie lekkie podciąganie szprych, zero centry. Większość tras po górach, średnio 1000m pionu/100km dystansu. Moja waga typowo 85 kg, w zakresie 80-101 kg.
Bontragery Race są naprawdę solidne
to niezle, u mnie tylna obręcz pękła przy nyplu po 11000 km. Gwarancyjnie wymienili mi na Race Lite ;]
#32
Napisano 02 lipiec 2016 - 06:59
TLR nie są lekkie, ale dość solidne. 3 500 km, jedno centrowanie, a właściwie podciągnięcie szprych i mimo kiepskiego asfaltu nic się nie dzieje. Kolega jeździ drugi sezon na tych samych kołach i też nie narzeka. Ma pewnie przejechane jakieś 15 000km. Jego zdaniem dobre koła, to takie, gdy jedno koło kosztuje około dwóch kół
. Mnie to jakoś nie przekonuje, bo nie mam Emondy S6 tylko S4.
#33
Napisano 03 lipiec 2016 - 09:29
Sprawa rozwiązana, koła zamówione, będą składaki:
Piasty Bitex RAF12/RAR12 czarne, bębenek shimano 11S
Obręcze Kinlin XR-270 czarneSzprychy: Sapim Race czarne 20/28Nyple: Sapim mosiężne czarneWaga: ok. 1530 gPozdrawiam wszech wiedzących
gdzie zamowiles kola ?
i jaka cena ?
#37
Napisano 23 lipiec 2020 - 03:17
Wiem że to jest odkopywanie starego wątku, ale sam zmieniałem moje Tlr w Emondzie, przebieg około 8k. Powód tylna obręcz popękała w 2 miejscach - naprzeciwko siebie - przy nyplach. Miałem przez to okazje zważyć koła, rzeczywiście są cięższe od wersji race Przód 872g tył 1095g


