Jump to content


Photo

piasta tylna Novatec


19 replies to this topic

#1 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 21 April 2010 - 09:24

Chyba po niecałym roku jazdy i w sumie moooże ok 5000 km słysze zgrzyty po założeniu TYCH kół (tzn z Novateciem) - w tamtym roku nie zgrzytały, a teraz ...

Wymienił mi kolega 2 łozyska na ośce - tzn 60001 2RS (była jakas chińszczyzna NBK)
ale zdaje sie że to w bębenku ...
Może ktos wie jakie są łozyska tam?

No i czy jest problemowa wymiana łożysk w tym bębenku ?

#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 21 April 2010 - 09:47

Jęsli to standardowa piasta to w bębenku sa takie same jak w piaście.

W czym problem - są tam 2 szt i oddzielone tulejką .
Problem raczej wystąpi przy wciskaniu tego co będzie głebiej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 21 April 2010 - 09:50

Ja mam podobny problem, choć piasta w zasadzie nowa to łożysko w bębenku i to to od wewnątrz się „spsuło” i to w sumie chyba po jakiś 200 km przebiegu. Próbowałem wybić młotkiem ale, primo: nie udało się, secundo: uznałem to za zbyt hałaśliwe. Dzisiaj spróbuje zbudować machinę mojego pomysłu która powinna (teoretycznie) ładnie wywlec mi oba łożyska na wierzch.
p.s. ta tulejka dystansowa czemus słuzy prócz .... zachowaniu włąściwego dystansu między łozyskami?

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 21 April 2010 - 10:04

Robi za dystans.
Łozyska wybijamy stalową rurką, ma wtedy większą pow styku niż np śrubowkręt.
Njpierw lekko śrubstakiem pukamy w zew. łożysko aby tulejka sie ruszyła i potem równo miarowo .
Wymiana trwa nie dłużej niz ok 15-20 min z cherbatą i kanapką w międzyczasie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 21 April 2010 - 10:27

gdzieś własnie wydawało mi się ze widziałem jakąś rozpiske ze są 6001 oraz (w bębenku) 6000 ... ale nie jestem pewny ....

#6 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 21 April 2010 - 11:26

Przecież oznaczenie jest na uszczlkach łozyska, no przynajmniej u mnie ale teraz niestety go nie pamiętam no i oczywiscie moga to byc cyferki o zupełnie innym znaczeniu wszechwiedzący nie jestem ;-)

#7 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 21 April 2010 - 12:31

ale chciałem kupić, a wieczorem dopiero ten znajomy ma czas dla mnie, ja pracuje rano .... terminy gonią, maraton w sobote ...

#8 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 21 April 2010 - 14:36

Nie mam pojęcia jak tam u Ciebie jest emer, ale ja mam w piaście łożyska w bębnie zdecydowanie inne łożyska osi koła.

Proponuję Ci rozebrać koło, to moment a wyjaśni wszystko. Wyjmij bęben i sprawdź czy to przypadkiem łożyska osi koła nie padły. Ja bym właśnie je obstawiał. Przy okazji zczytasz oznaczenia z uszczelek łożysk. Co do łożysk bębna można sprawdzić ich oznaczenia zdejmując jedynie lockring.

Co do wybijania łożysk ja u siebie wsunąłem między łożyska śrubokręt i tuleję po prostu posunąłem nim w dół. Potem wybijanie rurką i młotkiem.

Swoją drogą nie do końca pewien jestem czy ta tuleja służy za dystans, bo u mnie miski w piaście, w które to nabija się łożyska posiadały krawędź na której łożysko zatrzymywało się. Ta krawędź właśnie (tak mi się wydaje) określała odległość między łożyskami. Niemniej jednak tulejkę też mam :-P

Co do bębna. Ma dwa łożyska. Jedno od strony kasety, drugie od zapadek. Jak wybić łożysko od strony zapadek? Wczoraj miałem bębenek w ręku i nic konstruktywnego nie wymysliłem, a może być sytuacja że łożyska siądą i wymiana będzie konieczna. Jak wybić, a potem wprasować łożysko od strony zapadek?

emer, Jak już określisz się z łożyskami to kup FAG'a. Ostatnio patrzyłem to sporo typów można chociaż dorwać na alledrogo po niezłych cenach. Te łożyska szybko nie siądą :mrgreen:

#9 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 21 April 2010 - 15:32

Jak napisałem w pierwszym poście - na ośce były 2x 6001 2RS f-my NBK (chińskie) i zostały wymienione na f-my Timken 12zł (a były nawet po 4zł jakies chińskie).

a trzeszczy dalej ... czaseem mozna przejechać pedałując i 1km, a czasem chrobotnie czy zgrzyyyytnie ...

Znajomy rozbierze wieczorem ... kupiłem 2szt 6001 (jeżeli będą te same) i 2 szt 6000 - załatwione że oddam jakby co ... (lub wymienie na jeszcze inne jakby co).

#10 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 21 April 2010 - 16:02

U mnie w bębenku siedza 2 x 6901, z tym ze wewnetrzne jest dodatkowo zablokowane "zawleczką" w kształcie lit Omega od wewnątrz dlatego walenie młotkiem i rurka nic mi nie dało. Poluzowało za to tulejkę umożliwiając doscie do rantu łozyska zewnetrznego (tego od strony kasety) i proste wybicie go za pomoca śruby ;-). dalej jednak będe musiał sie wyposażyć w instrument pozwalający wyjąc tą "omegę"
p.s potrzeba matka wynalazku, nożyczki, iglaczek, likla ruchów coby końcówki podpiłowac i gotowe, ciakawe tylko, co małżonka powie jak nożyczki zobaczy :lol:

#11 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 21 April 2010 - 16:58

Te "omegi" to pierścienie segera, do ich montażu i demontażu można kupić odpowiednie szczypce za kilkanaście złotych.


#12 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 21 April 2010 - 18:47

U mnie w bębenku siedza 2 x 6901 ( ... )

I tak tez jest u mnie - 2x 6901 2RS
jeden rozsypany , a drugi juz szuści ...
jutro szybkie kupno - dzieki za pomoc i porady :)

nie było podobno zawleczki wewnętrznej , ale ciężko wybić było i podobno "szło" wszystko razem ...

#13 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 21 April 2010 - 18:48

emer, Odsyłam na stronę www.novatec.com.tw tam jest wszystko ładnie napisane jakie łożysko itd

#14 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 21 April 2010 - 18:50

taaaa? a link poproszę ... nie znalazłem tego tam

#15 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 21 April 2010 - 18:52

emer, A model jaki :?: Może nie zobaczyłeś ale wyświetla się po 6 piast na stronie. Jeśli jest więcej to pod obrazkami jest taka mała strzałka do pozostałych modeli.

#16 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 21 April 2010 - 19:10

próbowałem znaleźć, ale nie zgadzaja mi sie te łożyska, które tam są.
Bo ja mam na ośce 6001 i w bębenku 6901, no i waga - o ile pamietam, to ważyła coś 275g (zmieniony bębenek na campe), no i żadna piasta mi nie pasuje coś ... może tam są modele rok 2010 i nieco zmienione do tych 2009.

#17 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 21 April 2010 - 19:38

masz racje - strzałeczki sa ... i chyba znalazłem - F172SB (+ zmieniony bębenek)
no i łozyska zgadzaja sie ..

dziwne ... w bębenku wewnętrzna śrenica nie jest jednakowa.
Tam, gdzie jest miejsce dla wewnętrznego łożyska, średnica jest leeeeekko wieksza - więc tam łożysko ma trooszke luzu ?
Ta miiinimalnie wieksza srednica jest wyczuwalna pod palcem ...

#18 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 21 April 2010 - 21:02

emer, Też ostatnio wymieniałem łożyska też w bębenku i też w tej samej piaście, dlatego właśnie widziałem że na tej stronie to jest ;-)

#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 22 April 2010 - 07:36

Był temat inny o łożyskach, ale jakoś teraz znalazłem zdjecie, to przyrządy " domowej-warsztatowej " roboty do montażu wszelakich łożysk, misek sterów itd.
Kazdy moze cos takiego wykonać, materiały dostępne w sklepach ze szepjami, wazne tylko aby łozysko wchodziło prostopadle do osi piasty, można deczke smaru liznać na korpus , aby nie zebrało alu.

Dołączona grafika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#20 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 22 April 2010 - 12:25

w bębenku wewnętrzna śrenica nie jest jednakowa


Jakim cudem? Jakby tak było to oś by latała na boki wraz z bębnem. Faktycznie sprawdź na stronie producenta jakie łożyska powinny być. Albo zwymiaruj łożyska bębna i osi koła, następnie do bębna wpakuj łożyska o średnicy wew. takiej jak łożyska osi koła.



Reply to this topic