piasta tylna Novatec
#1
Posted 21 April 2010 - 09:24
Wymienił mi kolega 2 łozyska na ośce - tzn 60001 2RS (była jakas chińszczyzna NBK)
ale zdaje sie że to w bębenku ...
Może ktos wie jakie są łozyska tam?
No i czy jest problemowa wymiana łożysk w tym bębenku ?
#2
Posted 21 April 2010 - 09:47
W czym problem - są tam 2 szt i oddzielone tulejką .
Problem raczej wystąpi przy wciskaniu tego co będzie głebiej.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3
Posted 21 April 2010 - 09:50
p.s. ta tulejka dystansowa czemus słuzy prócz .... zachowaniu włąściwego dystansu między łozyskami?
#4
Posted 21 April 2010 - 10:04
Łozyska wybijamy stalową rurką, ma wtedy większą pow styku niż np śrubowkręt.
Njpierw lekko śrubstakiem pukamy w zew. łożysko aby tulejka sie ruszyła i potem równo miarowo .
Wymiana trwa nie dłużej niz ok 15-20 min z cherbatą i kanapką w międzyczasie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Posted 21 April 2010 - 14:36
Proponuję Ci rozebrać koło, to moment a wyjaśni wszystko. Wyjmij bęben i sprawdź czy to przypadkiem łożyska osi koła nie padły. Ja bym właśnie je obstawiał. Przy okazji zczytasz oznaczenia z uszczelek łożysk. Co do łożysk bębna można sprawdzić ich oznaczenia zdejmując jedynie lockring.
Co do wybijania łożysk ja u siebie wsunąłem między łożyska śrubokręt i tuleję po prostu posunąłem nim w dół. Potem wybijanie rurką i młotkiem.
Swoją drogą nie do końca pewien jestem czy ta tuleja służy za dystans, bo u mnie miski w piaście, w które to nabija się łożyska posiadały krawędź na której łożysko zatrzymywało się. Ta krawędź właśnie (tak mi się wydaje) określała odległość między łożyskami. Niemniej jednak tulejkę też mam :-P
Co do bębna. Ma dwa łożyska. Jedno od strony kasety, drugie od zapadek. Jak wybić łożysko od strony zapadek? Wczoraj miałem bębenek w ręku i nic konstruktywnego nie wymysliłem, a może być sytuacja że łożyska siądą i wymiana będzie konieczna. Jak wybić, a potem wprasować łożysko od strony zapadek?
emer, Jak już określisz się z łożyskami to kup FAG'a. Ostatnio patrzyłem to sporo typów można chociaż dorwać na alledrogo po niezłych cenach. Te łożyska szybko nie siądą :mrgreen:
#9
Posted 21 April 2010 - 15:32
a trzeszczy dalej ... czaseem mozna przejechać pedałując i 1km, a czasem chrobotnie czy zgrzyyyytnie ...
Znajomy rozbierze wieczorem ... kupiłem 2szt 6001 (jeżeli będą te same) i 2 szt 6000 - załatwione że oddam jakby co ... (lub wymienie na jeszcze inne jakby co).
#10
Posted 21 April 2010 - 16:02
p.s potrzeba matka wynalazku, nożyczki, iglaczek, likla ruchów coby końcówki podpiłowac i gotowe, ciakawe tylko, co małżonka powie jak nożyczki zobaczy
#12
Posted 21 April 2010 - 18:47
I tak tez jest u mnie - 2x 6901 2RSU mnie w bębenku siedza 2 x 6901 ( ... )
jeden rozsypany , a drugi juz szuści ...
jutro szybkie kupno - dzieki za pomoc i porady
nie było podobno zawleczki wewnętrznej , ale ciężko wybić było i podobno "szło" wszystko razem ...
#16
Posted 21 April 2010 - 19:10
Bo ja mam na ośce 6001 i w bębenku 6901, no i waga - o ile pamietam, to ważyła coś 275g (zmieniony bębenek na campe), no i żadna piasta mi nie pasuje coś ... może tam są modele rok 2010 i nieco zmienione do tych 2009.
#17
Posted 21 April 2010 - 19:38
no i łozyska zgadzaja sie ..
dziwne ... w bębenku wewnętrzna śrenica nie jest jednakowa.
Tam, gdzie jest miejsce dla wewnętrznego łożyska, średnica jest leeeeekko wieksza - więc tam łożysko ma trooszke luzu ?
Ta miiinimalnie wieksza srednica jest wyczuwalna pod palcem ...
#19
Posted 22 April 2010 - 07:36
Kazdy moze cos takiego wykonać, materiały dostępne w sklepach ze szepjami, wazne tylko aby łozysko wchodziło prostopadle do osi piasty, można deczke smaru liznać na korpus , aby nie zebrało alu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#20
Posted 22 April 2010 - 12:25
w bębenku wewnętrzna śrenica nie jest jednakowa
Jakim cudem? Jakby tak było to oś by latała na boki wraz z bębnem. Faktycznie sprawdź na stronie producenta jakie łożyska powinny być. Albo zwymiaruj łożyska bębna i osi koła, następnie do bębna wpakuj łożyska o średnicy wew. takiej jak łożyska osi koła.




