Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki


220 odpowiedzi w tym temacie

#201 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2018 - 12:54

Skoro masz taki odsetek asfaltów to może Conti Cyclocross Speed?

https://www.continen...yclocross-speed

http://allegro.pl/op...7348357891.html

 

Na ubity teren, szuter będzie jak najbardziej ok, a na asfalcie bardzo ładnie się toczy



#202 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 18 maj 2018 - 15:19

Akurat te prawie nowe mogę tanio odstąpić (przejście na bezdętkowe WTB). Jakby co to pytać na priv.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#203 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2018 - 21:28

Conti ma jeszcze model Speed King w rozmiarze 700x35 (Performance) i Race Sport (700x32). W wersji mtb (29x2.2) i z mieszanką Black Chilli opona ta wypada rewelacyjnie pod względem oporów toczenia: https://www.bicycler...-racesport-2015

 

Zamówiłem te 700x35 do crossa i zdam relację, jak przyjdą i wypróbuję.  W terenie pewnie nie będzie rewelacji, ale crossem i tak ostatnio jeżdżę głównie po asfalcie, czasem tylko zbaczając do lasu, więc powinny się sprawdzić.



#204 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 maj 2018 - 20:23

Odebrałem dzisiaj paczkę i oto chwila prawdy:

DSCF2373J_qephxrx.jpg

DSCF2374J_qephxrr.jpg

Dwie opony o dokładnie takiej samej wadze. Nieźle, tylko dlaczego to o prawie 14% więcej niż deklaruje producent (400g)?

No jak na ten rozmiar są po prostu ciężkie. CrossRide 700x42 tego samego producenta i z tego samego poziomu cenowego (wersja Performance), a także ze znacznie bardziej agresywnym bieżnikiem ważyły mniej (nieco ponad 400g).

Ciekawe, czy trafiły mi się wyjątkowo ciężkie sztuki, czy po prostu Conti podaje znacznie zaniżoną wagę. A może to efekt produkcji w Chinach (CrossRide miałem z Indii, górskie Race King też)?

Pozostaje nadzieja, że ta dodatkowa waga to po prostu grubsza warstwa bieżnika i solidna wkładka antyprzebiciowa. Ścianki boczne są podobnej grubości jak w CrossRide, ale pod czołem bieżnika czuć wyraźnie więcej "mięsa", na oko tak ze 3 mm.

W CrossRide pomiędzy klockami nic nie było. Tu jest po prostu dużo gumy na całej szerokości, a bieżnik to tylko "rybia łuska" i dość niskie i sztywne klocki na bokach.

Cóż, może chociaż toczyć się będą lekko i cicho, no i przed kapciem lepiej zabezpieczą (CrossRide parę razy przebiłem nawet jakimiś drobnymi, ostrymi kamyczkami, choć na boku był napis Puncture Protection, czyli jakąś wkładkę też miały).

 

 

 



#205 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 maj 2018 - 20:22

Po założeniu na wąską szosową obręcz Rigida Chrina i napompowaniu prawie na maksymalne ciśnienie osiągnęły 34.5 mm szerokości i 34 mm wysokości.

Niestety, pierwsza z opon ma duże bicie boczne (drugiej jeszcze nie zakładałem), zdecydowanie za duże i nie dające się usunąć spuszczaniem powietrza oraz ugniataniem i poprawianiem na obręczy. Cóż, "made in China". Race Kingi (te z Indii) też były masakrycznie krzywe, choć w mtb to aż tak nie przeszkadza, bo ciśnienia niższe. W każdym razie u Conti coś słabo ostatnio z kontrolą jakości. Ogólnie jestem zawiedziony.



#206 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 30 wrzesień 2018 - 23:54

Znów zapytam o poradę w doborze opon :)

Może ktoś polecić jakieś przyjemne opony gravelowe/przełajowe na piasek (tak suchy jak i mokry) a w dłuższej perspektywie także i lekkie błoto? Zastanawiam się nad Panaracer Gravelking Mud, bo używam Gravelkinga SK i na szutrach / asfaltach jest to opona bajeczna. Niestety w piasku wysiada, a jak jest mokry piasek, zamienia się szybko w "slicki".

 

Interesuje mnie rozmiar do max. około 700x38c, więcej raczej nie wejdzie na tył, a biorę pod uwagę, że raczej będą miały klocki nieco większe zamiast drobnicy / układu "w diament" jak wiele szutrówek. Nie muszą być pod tubeless bo i tak używam dętek - fajnie za to aby były wytrzymałe. Na oku miałem też jeszcze Continental Cyclo X-King, ale nie znalazłem info na ich temat.

 

Miałem w poprzednim sezonie Schwalbe X-One w wersji EVO i były bardzo ok (w szczególności przy błocie), ale w sumie czy jest sens pakować się w 700x33c, skoro ni interesuje mnie limit UCI? Nawet gdybym się zdecydował w czymś startować, to raczej w kategorii amator, gdzie takie ograniczenie nie występuje. 
 

EDIT:
Teraz wynalazłem, że X-One są też w wersji 35c... no to mam pretendenta ;)



#207 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 październik 2018 - 16:14

Witam Wszystkich,
Może, sprawdź, weź pod uwagę, także:
1. Schwalbe G-one Evolution Bite,
2. Vittoria Terreno Mix,
3. Vittoria Terreno Mud (są też chyba)!?
Pozdrawiam, Piotr01



#208 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2018 - 12:33

Zdecydowałem się na Gravelkingi Mud 35c. Kilka razy już na nich jeździłem, głównie na sucho i sporo na asfalcie, ale trafiło się też nieco i gorszych warunków. Póki co:

1. Na asfalcie szybkie, choć nie tak jak Gravelking SK, to jednak zaskakują miło

2. Na szutrach bardzo szybko i przyjemnie, porównywalne do SK

3. Lekki piasek - jest ok, wiadomo, walczy się, ale lepiej niż w SK

4. Głęboki piach - idziemy ;) 
5. Błoto / mokry piach - trakcja jak dla mnie bardzo ok, opony też szybko się oczyszczają. Nie ma też efektu kompletnego zapychania mokrym piachem, jak ma to miejsce w przypadku SK

 

Jeżdżone na ciśnieniu około 35 PSI przód i 45-50 PSI tył. 

Póki co na dętkach, będę wrzucał na mleczko bo są z tym zgodne, wtedy dam znać ja na nich to wygląda.  



#209 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 27 październik 2018 - 16:19

Od wiosny mam Cross Boss, delikatne boki. Serwis klął na uszczelnianie. Tył zaczął puszczać, i zalane po raz 3 i załadowanie z dużego kompresora dopiero pomogło. Boki tanwall zrobiły się takie pryszczowate, chyba od reakcji z mlekiem.

Następne spróbuję challenge albo vittoria.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#210 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 październik 2018 - 07:54

Dziwne, u mnie Cross Boss wskoczyły przy pierwszej próbie i uszczelniły się niemal całkowicie bez mleka.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#211 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 28 październik 2018 - 09:28

Pisaliśmy na ten temat email. Przód bez problemu, tył dwa razy dolewany był i za każdym razem strzał z dużego kompresora musiał być. Poza tym bieżnik i tak już prawie zniknął. Ogólnie opona fajna, teraz sprawdzę Vittorię Terreno ale w słusznym rozmiarze 33 😉

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#212 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 październik 2018 - 09:40

Marvelo próbowałeś nasmarować stopkę opony i wewnetrzny brzeg felgi np. silikonem do uszczelek i potem powoli pompować i układać?  pozdr



#213 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2018 - 13:51

Z silikonem nie próbowałem, ale z rozcieńczonym płynem do mycia naczyń tak. Nic nie pomagało. Zakładałem nawet koło w centrownicę, by mieć lepszy obraz tego, czy coś się zmienia po spuszczeniu powietrza i poprawieniu ułożenia opony na obręczy. Bicie pozostało.

Druga sztuka też nie jest zbyt równa, choć może nie aż tak. Trudno, jakoś będę z tym żył.

Opony są jednak faktycznie szybkie i ciche, gumy też jeszcze nie złapałem. Dają też niezłą pewność prowadzenia na asfalcie.

Myślę, że ten dodatkowy pas warstwy antyprzebiciowej może w jakiś sposób wpływać na deformację kształtu opony. Po prostu taką oponę chyba nieco trudniej poprawnie wykonać.



#214 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 28 październik 2018 - 14:02

Marvelo, płyn do mycia naczyń - ale nie rozcieńczony z wodą!

#215 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 485 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 17 wrzesień 2019 - 12:32

Podbiję temat żeby nie zakładać nowego.

 

Mam bardzo durne pytanie. Jak zwykle. Ale i tak będzie mnie to męczyć jak zedrę obecne kapcie:

 

Mam tylne asymetryczne widły. Koło jest proste, na pewno, sprawdzałem, wkładałem nawet odwrotnie, ale dystans między nimi równy nie jest po obu stronach i on mnie ogranicza. Chciałbym wsadzić większą oponę. Czy delikatne przeciągnięcie koła na jedną stronę w tym celu to bardzo głupi pomysł? :D W sumie mógłbym wsadzić wtedy coś typu 47mm zamiast 40 jak teraz a to już świat!



#216 kosa

kosa
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Napisano 01 wrzesień 2021 - 22:50

Zamierzam kupić opony na sezon zimowy do przełajówki (sporo asfaltu, tyle samo lasu i po polnych drogach). W grę wchodzą trzy modele:

  • Panaracer GravelKingEXT+
  • Maxxis Mud Wrestler EXO TR
  • Maxxis All Terrane EXO TR
Wszystkie 3 opony w rozmiarze 700x33c
 
Pytanie która opona Waszym zdaniem najlepiej nada się w okresie październik - marzec, biorąc pod uwagę pełen zakres temperatur i warunków drogowych w tym czasie (łącznie z śniegiem). Dodam tylko że nie ścigam się, więc to będzie jedyny komplet opon do tego roweru.


#217 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 wrzesień 2021 - 00:12

Ja wezmę https://www.schwalbe...-x-one-allroundconti mi się w tym roku nie sprawdziły. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#218 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 21 wrzesień 2021 - 08:27

Mogę polecić Schwalbe X-One w rozmiarze 700x33c, ale tylko wersja Evo. Na performance nie ma nawet co zerkać.

Obecnie mam natomiast Gravelkingi EXT (bez plusa) na mleku, ale za to już 700x38c - po kilku jazdach wrażenia super. Spory komfort (no ale rozmiar robi swoje), a jeszcze nie było sytuacji, gdzie czułbym się niezbyt pewnie.

 

Przy mniejszym rozmiarze rozważałbym też Gravelkingi AC/Mud - bardzo dobre opony



#219 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 21 wrzesień 2021 - 11:05

Sam obecnie patrzę na opony gravelowe, czytam troche testów, przeglądam opinie użytkowników i -nie wiem czy masz ten model-

ale w tym teście Gravelkingi wypadły słabo:  https://intheknowcyc...t-gravel-tires/



#220 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 21 wrzesień 2021 - 11:16

SK to inny model - choć ja (i sporo komentujących) nie zgadzam się z takimi wnioskami autora testu. Wersja SK to też bardzo dobra opona, ma natomiast 2 wady:

1. Zapycha się błotem - na takie warunki się nie nadaje
2. Wali kamyczkami po ramie + obrzuca nimi każdego za nami (dobre na wyścigi ;) )

 

Na sezon zimowy bym ich nie polecał, podobnie jak GK SS i slicki.

 

Ogólnie to na warunki suche spokojnie można brać GK slick, GK SS, GK SK

Na mieszane / mokre GK AC lub GK EXT





Dodaj odpowiedź