Piasty E-hub
#1
Napisano 29 kwiecień 2010 - 07:00
Piasty te maja wspomagać kolarza podczas przechodzenia korb przez martwe punkty. Cena katalogowa ych piast to kosmos - 530Euro. Oferują mi do testow taką piastę za 240Euro. Cena i tak powalająca. Jak myślicie warto? Rożne sa opinie na temat tego wynalazku. W piascie jest sprężyna ktora ma za zadanie wspomagać siłe nog, podczas przechodzenia przez martwe punkty. Jednak ja myślę, że aby sprężyna była w stanie oddać energię, to wcześniej energię trzeba jej dostarczyć. Nie ma perpetum mobile. Więc bilans energetyczny wychodzi na zero. Jakie są Wasze opinie? Czy to tylko kolejny gadzet za kosmiczne pieniądze?
#2
Napisano 29 kwiecień 2010 - 13:58
Witam, zlapałem namiar na słoweńskiego producenta piast E-hub. www.ehub.si
Piasty te maja wspomagać kolarza podczas przechodzenia korb przez martwe punkty. Cena katalogowa ych piast to kosmos - 530Euro. Oferują mi do testow taką piastę za 240Euro. Cena i tak powalająca. Jak myślicie warto? Rożne sa opinie na temat tego wynalazku. W piascie jest sprężyna ktora ma za zadanie wspomagać siłe nog, podczas przechodzenia przez martwe punkty. Jednak ja myślę, że aby sprężyna była w stanie oddać energię, to wcześniej energię trzeba jej dostarczyć. Nie ma perpetum mobile. Więc bilans energetyczny wychodzi na zero. Jakie są Wasze opinie? Czy to tylko kolejny gadzet za kosmiczne pieniądze?
Nikt nie wypowie sie w temacie?
#3
Napisano 29 kwiecień 2010 - 19:35
Coś mi tu pachnie raczej podpuchą :mrgreen: psychiczną
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4
Napisano 29 kwiecień 2010 - 19:40
#6
Napisano 30 kwiecień 2010 - 06:48
Pewnie jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. A jak nawet spróbujesz to nie wyczujesz różnicy. Shimano już próbowało z Biopace i temat została zażucony. Choć to trochę inaczej chcą to rozwiązać. W Biopace chodziło z zmniejszenie czasu przejścia przez martwy punkt a tu o magazynowanie i oddanie energii. Czysto teoretycznie bilans może wyjść na plus zakładając magazynowanie energii w chwili największej efektywności całego układu kolarz-mechanizm napędowy a oddanie w chwili najmniejszej efektywności - czyli w okolicy martwego punktu...
Tylko, że ta próba kosztuje po "promocyjnej cenie" 240Euro. Pytanie czy warto wyrzucić tyle. Może sie okazać, że poprawi mi to jedynie samopoczucie, chociaż i to jest wątpliwe jeżeli zakup okaże się niewypałem. Na amerykańskich stronach opinie są dość watpliwe. Na ich stronce wychwalają pod niebiosa. Takie same superdobre opinie znalazlem w magazynie "Evoution" - gazetka firmy SKF, ale też to mnie nie dziwi, ponieważ w tych piastach używają łożysk firmy SKF, więc "ręka ręke myje"
#9
Napisano 30 kwiecień 2010 - 21:18
Poza tym zachwalać można i percle na rynku .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Napisano 30 kwiecień 2010 - 21:30
#11 Gosc_dawidpln_*
Napisano 15 sierpień 2010 - 16:31
A teraz odpowiedz dla SPIKE'a: przepisze cala ta czesc bo wlasnymi slowami tego nie powiem:)
wyeliminowanie martwego punktu "...jest oparte na spręzystym układze we wnetrzu piasty kola napędzającego, ktory oddziela obracajaca sie na osi srodkowa czesc piasty od obracajacej sie czesci zewnetrznej polaczonej szprychami z obrecza kola. Taka konstrukcja pozwala kolarzowi naciskac z wieksza sila w czasie roboczej czesci cyklu pedalowania, przy czym czesc energi jest wowczas gromadzona w mechanizmie spręzystym w piascie. Zmagazynowana energia jest uwalniana w czasie jałowych czesci cyklu (w martwych punktach), pomagajac kolarzowi pokonac je szybciej i z mniejszym wysilkiem. Mechanizm sprezysty łagodzi przejscia miedzy obu czesciami cyklu co zmniejsza zmeczenie nog."
#12
Napisano 15 sierpień 2010 - 20:37
#13 Gosc_dawidpln_*
Napisano 16 sierpień 2010 - 10:38
#14
Napisano 16 sierpień 2010 - 10:55
#17 Gosc_dawidpln_*
Napisano 18 sierpień 2010 - 16:31
nie ma co porownywac piast do skarpet bo w cudowne skarpety to nawet wielbiciele tv mango nie uwierza...a 250 euro za piaste to nie malo no chyba ze kolega yaro1986 zarabia 10 tys... te piasty i tak beda tansze bo firma chce wejsc na bardzo duze rynki dlatego za kilka lat piasty moga kosztowac po 300 zl. Moze nawet mniej bo plany maja bardzo ambitne.
A tak swoja droga dla amatora taka piasta i tak nie wiele da bo roznice beda niewielkie i moze bardziej bedzie odczuwalny wydatek 1000zl niz polepszenie sie jazdy, predkosci itp. ale dla osob ktore licza sekundy ma to napewno znaczenie
#18
Napisano 18 sierpień 2010 - 16:55
#19 Gosc_dawidpln_*
Napisano 19 sierpień 2010 - 20:21