Skocz do zawartości


Zdjęcie

Piasty E-hub


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pawel67

Pawel67
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKrosno

Napisano 29 kwiecień 2010 - 07:00

Witam, zlapałem namiar na słoweńskiego producenta piast E-hub. www.ehub.si
Piasty te maja wspomagać kolarza podczas przechodzenia korb przez martwe punkty. Cena katalogowa ych piast to kosmos - 530Euro. Oferują mi do testow taką piastę za 240Euro. Cena i tak powalająca. Jak myślicie warto? Rożne sa opinie na temat tego wynalazku. W piascie jest sprężyna ktora ma za zadanie wspomagać siłe nog, podczas przechodzenia przez martwe punkty. Jednak ja myślę, że aby sprężyna była w stanie oddać energię, to wcześniej energię trzeba jej dostarczyć. Nie ma perpetum mobile. Więc bilans energetyczny wychodzi na zero. Jakie są Wasze opinie? Czy to tylko kolejny gadzet za kosmiczne pieniądze?

#2 Pawel67

Pawel67
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKrosno

Napisano 29 kwiecień 2010 - 13:58

Witam, zlapałem namiar na słoweńskiego producenta piast E-hub. www.ehub.si
Piasty te maja wspomagać kolarza podczas przechodzenia korb przez martwe punkty. Cena katalogowa ych piast to kosmos - 530Euro. Oferują mi do testow taką piastę za 240Euro. Cena i tak powalająca. Jak myślicie warto? Rożne sa opinie na temat tego wynalazku. W piascie jest sprężyna ktora ma za zadanie wspomagać siłe nog, podczas przechodzenia przez martwe punkty. Jednak ja myślę, że aby sprężyna była w stanie oddać energię, to wcześniej energię trzeba jej dostarczyć. Nie ma perpetum mobile. Więc bilans energetyczny wychodzi na zero. Jakie są Wasze opinie? Czy to tylko kolejny gadzet za kosmiczne pieniądze?


Nikt nie wypowie sie w temacie?

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 kwiecień 2010 - 19:35

Ja nie znam nikogo z takimi piastami :lol:

Coś mi tu pachnie raczej podpuchą :mrgreen: psychiczną

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 czegevara

czegevara
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądKobyłka

Napisano 29 kwiecień 2010 - 19:40

Pewnie jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. A jak nawet spróbujesz to nie wyczujesz różnicy. Shimano już próbowało z Biopace i temat została zażucony. Choć to trochę inaczej chcą to rozwiązać. W Biopace chodziło z zmniejszenie czasu przejścia przez martwy punkt a tu o magazynowanie i oddanie energii. Czysto teoretycznie bilans może wyjść na plus zakładając magazynowanie energii w chwili największej efektywności całego układu kolarz-mechanizm napędowy a oddanie w chwili najmniejszej efektywności - czyli w okolicy martwego punktu...

#5 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 kwiecień 2010 - 23:11

biopace miało robić coś to samo ale sie z tego wycofali wiec...
gadżet

#6 Pawel67

Pawel67
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKrosno

Napisano 30 kwiecień 2010 - 06:48

Pewnie jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. A jak nawet spróbujesz to nie wyczujesz różnicy. Shimano już próbowało z Biopace i temat została zażucony. Choć to trochę inaczej chcą to rozwiązać. W Biopace chodziło z zmniejszenie czasu przejścia przez martwy punkt a tu o magazynowanie i oddanie energii. Czysto teoretycznie bilans może wyjść na plus zakładając magazynowanie energii w chwili największej efektywności całego układu kolarz-mechanizm napędowy a oddanie w chwili najmniejszej efektywności - czyli w okolicy martwego punktu...


Tylko, że ta próba kosztuje po "promocyjnej cenie" 240Euro. Pytanie czy warto wyrzucić tyle. Może sie okazać, że poprawi mi to jedynie samopoczucie, chociaż i to jest wątpliwe jeżeli zakup okaże się niewypałem. Na amerykańskich stronach opinie są dość watpliwe. Na ich stronce wychwalają pod niebiosa. Takie same superdobre opinie znalazlem w magazynie "Evoution" - gazetka firmy SKF, ale też to mnie nie dziwi, ponieważ w tych piastach używają łożysk firmy SKF, więc "ręka ręke myje"

#7 Mati213

Mati213
  • Użytkownik
  • 153 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 kwiecień 2010 - 12:22

Ja bym nie oczekiwał cudów, w najlepszym wypadku poprawi wyniki o kilka % (o ile w ogóle). Najprawdopodobniej nawet nie odczujesz różnicy. Ot, kolejny gadżet dla zawodowców, którym zależy na każdym wacie mocy, a wydatkami się nie przejmują :-P

#8 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 30 kwiecień 2010 - 12:31

Jeśli to by faktycznie działało to zostałoby pewnie wprowadzone ze 100 lat temu, sprężyna i zwykła piasta to nic wyszukanego technicznie :lol:

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 kwiecień 2010 - 21:18

Niech mi ktoś wytłumaczy jesli zna fizyke, jak środek ciężkości obrotu może pobrać i oddać energie, jaka to siła potężna musi być aby w srodku koła oddać energie do jego napedu.

Poza tym zachwalać można i percle na rynku .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 kwiecień 2010 - 21:30

Były już magiczne korby ze sprężynami, tez na rynku nie zwojowały za wiele, tak więc to chyba bujda na... sprężynach. Taką piastę by trzeba na trenażerze z pomiarem mocy przetestować i dodatkowo mieć pomiar mocy na korbie, czyli przed i za magiczną piastą, następnie założyć klasyczną i porównać pomiary.


#11 Gosc_dawidpln_*

Gosc_dawidpln_*
  • Gość

Napisano 15 sierpień 2010 - 16:31

Własnie czytalem artykul nt piast e-hub jak i dzialalnosci firmy, wynikach i wszelkich pomiarach tyche piast. Jesli ktos zastanawia sie nad ich wyborem to mysle ze moze byc bardzo spokojny o jakosc, trwalosc, wage i osiagi. Kolarze z tymi piastami osiagaja lepsze wyniki az o 7-10% a wiadomo ze w kolarstwie to bardzo duzo! Pozatym zmniejsza obciazenie miesni, kolan, pozwala na szybsza prace pedałowania a co dalej za tym idzie "zmniejszenie czestotliwosci bicia serca, zmniejszenie hyperwentylacji pluc i obniznie pojawiajacego sie kwasu mlekowego"

A teraz odpowiedz dla SPIKE'a: przepisze cala ta czesc bo wlasnymi slowami tego nie powiem:)
wyeliminowanie martwego punktu "...jest oparte na spręzystym układze we wnetrzu piasty kola napędzającego, ktory oddziela obracajaca sie na osi srodkowa czesc piasty od obracajacej sie czesci zewnetrznej polaczonej szprychami z obrecza kola. Taka konstrukcja pozwala kolarzowi naciskac z wieksza sila w czasie roboczej czesci cyklu pedalowania, przy czym czesc energi jest wowczas gromadzona w mechanizmie spręzystym w piascie. Zmagazynowana energia jest uwalniana w czasie jałowych czesci cyklu (w martwych punktach), pomagajac kolarzowi pokonac je szybciej i z mniejszym wysilkiem. Mechanizm sprezysty łagodzi przejscia miedzy obu czesciami cyklu co zmniejsza zmeczenie nog."

#12 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 sierpień 2010 - 20:37

dawidpln zasada działania jest identyczna jak z korbami specjalnej konstrukcji, można by założyć "gumowy" łańcuch który przejmowałby martwe punkty. Podstawy fizyki się kłaniają, jeśli sprężyna zmagazynowała energię poprzez jej ściśnięcie a punkcie gdy mamy "nadmiar" mocy, a ma oddać w martwym punkcie to pojawia się tylko jeden problem nie do przeskoczenia. Otóż żeby energia była oddana w prawidłowym kierunku, czyli na koło do układu musi być dołożona większa energia niż ta zmagazynowana w piaście czy magicznej korbie. Niestety w martwym punkcie takiej energii nie uzyskamy i zadziała to w odwrotną stronę...


#13 Gosc_dawidpln_*

Gosc_dawidpln_*
  • Gość

Napisano 16 sierpień 2010 - 10:38

nie znam sie kompletnie na fizyce, ale dla czlowieka nie ma rzeczy nie do przejscia:) skoro piasta przynosi korzysci i korzystaja z tych piast grupy zawodowe kolarzy to zapewne jest to bardzo dobry produkt! tylko trzeba sie do tego przekonac, tak jak w F1 do dodatkowej energii kinetycznej:)

#14 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 16 sierpień 2010 - 10:55

Gdyby wszystkie cuda o jakich pisza producenci dzialaly tak jak to opisuja czyli piasta ktora zwieksza osiagi o 10%, skarpteki zwiekszajace osiagi 5% itp to zawodnicy jezdziliby tylko i wylacznie na takich komponentach. Olany by byl sponsoring gdyby mozna bylo podniesc osiagi o 10% kupujac piaste za 250euro.

#15 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 16 sierpień 2010 - 12:05

yaro1986, tyle, że UCI zabrania wszelkich wspomagaczy...

#16 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 sierpień 2010 - 17:56

dawidpln które grupy zawodowe kolarzy???


#17 Gosc_dawidpln_*

Gosc_dawidpln_*
  • Gość

Napisano 18 sierpień 2010 - 16:31

to nie bylo napisane, chwalili sie tylko zawodami sprinterskimi kobiet i tam rowery z ich piastami nie mialy konkurencji na jakichs MŚ... musialbys sam poszukac po necie bo moze to sa malo znane grupy o ktorych nikt w europie nie slyszal (czytaj np mroz albo bgz:)) i dlatego nie zamieszczaja tego w swoich artykułach.
nie ma co porownywac piast do skarpet bo w cudowne skarpety to nawet wielbiciele tv mango nie uwierza...a 250 euro za piaste to nie malo no chyba ze kolega yaro1986 zarabia 10 tys... te piasty i tak beda tansze bo firma chce wejsc na bardzo duze rynki dlatego za kilka lat piasty moga kosztowac po 300 zl. Moze nawet mniej bo plany maja bardzo ambitne.
A tak swoja droga dla amatora taka piasta i tak nie wiele da bo roznice beda niewielkie i moze bardziej bedzie odczuwalny wydatek 1000zl niz polepszenie sie jazdy, predkosci itp. ale dla osob ktore licza sekundy ma to napewno znaczenie

#18 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 18 sierpień 2010 - 16:55

Jesli piasty rzeczywiscie podnosilyby osiagi o 10% to cena 250 euro jest naprawde okazyjna. Za 1000zl kazdy amator moglby sobie kupujac piaste podniesc srednia o kilka kilometrow. Nie chce mi sie wierzyc w takie cuda, tak samo w skarpetki ktore podnosza osiagi o 5%. Moze te bajery cos ulatwiaja, troche spowalniaja zmeczenie, czy (jak skarpety) przyspieszaja regeneracje, ale watpie w te procentowe dane i to czy na liczniku zaobserwowalibysmy jakas roznice w predkosci sredniej.

#19 Gosc_dawidpln_*

Gosc_dawidpln_*
  • Gość

Napisano 19 sierpień 2010 - 20:21

producenci zawsze podaja maksymalne osiagi wiec te 7-10% jest do wykorzystania przez zawodowcow i sa to maksymalne pulapy, byc moze srednio osiagi podnosxzone na np o 4 % a dla zwyklych osob srednio o 2 % wtedy rower jak przyspieszy o pol km to faktycznie ciezko to odczuc, ja osobiscie wolalbym kupic za to nowe kola bo nie sa to zabawki dla mnie...



Dodaj odpowiedź