Jump to content


Photo

Ramy 'aero' W Górach

aero rama canyon aeroad cervelo s5

13 replies to this topic

#1 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 05 September 2016 - 16:00

Witam,

 

Zastanawiam się nad zakupem nowej ramy szosowej. Jeżdżę głównie w płaskim terenie, dlatego też moją uwagę zwracają głównie ramy 'aero'. Jednakże fizycznie preferencje mam bardziej pod góry i tam się czuję lepiej i jeśli tylko mogę to tam jadę i startuję. Dlatego też zastanawia mnie jeden temat: Jak się sprawdzi rama 'aero' na podjazdach. Czy jej geometria nie sprawi, że będzie mi się źle siedziało przy niskich prędkościach mieląc podjazd? Czy po prostu na podjazdach takie ramy nie będą się zachowywały dziwnie? Jednak jak patrzę na czołowych 'górali' to nikt z nich nie jeździ na ramach aero.

 

I jeszcze jedno - jaki wybór polecacie, zastanawiam się nad Cervelo S5 lub Canyon aeroad? Za Canyonem przemawia to, że jakoś jak sobie wizualizuję podjazd na niej to jeszcze jako-tako mi to leży, Cervelo na podjeździe ciężko mi sobie nawet zwizualizować ;)

 

Z góry dzięki za podzielenie się wszystkimi spostrzeżeniami, które mogą mi pomóc w podjęciu decyzji :)



#2 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 05 September 2016 - 16:06

Na canyonie aeroad po górach jeździ valverde i purito, wlalą na nich nawet pod największe góry. Zmieniają tylko koła na niższy stożek. Na S5 z Dimension Data też można zobaczyć w górach, nawet Cummings wygrał górski etap na S5

#3 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 05 September 2016 - 16:43

Na canyonie aeroad po górach jeździ valverde i purito, wlalą na nich nawet pod największe góry. Zmieniają tylko koła na niższy stożek. Na S5 z Dimension Data też można zobaczyć w górach, nawet Cummings wygrał górski etap na S5

 

Dzięki, nie zwróciłem uwagi, że Valverde i Rodriquez jeżdżą na wersji aeroad. Niemniej jednak czekam na dalsze opinie o ramach 'aero' w górach.



#4 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 05 September 2016 - 17:07

A jeszcze mi sie przypomniało, nie pamiętam gdzie to info czytałem, aeroad był szybszy od zwyklej ramy o kilka sekund pod górę, nie wiem na ile to prawda, a ile marketing :)
Na GCN chyba kiedyś porównywali jazdę pod górę na zwykłym rowerze i aero.

#5 Gorthin

Gorthin
  • Użytkownik
  • 255 posts
  • Skąd~

Posted 05 September 2016 - 19:36

To chyba to na GCN.

 

Osobiście mam Canyona Ultimate cf-slx 8.0, co prawda to nie aeroad, bo cenowo aeroroad odpada dla mnie. Ale na Ultimate zjeździłem wszelkie polskie góry oraz alpy i nie widziałem problemu z pokonywaniem gór. Tak jak ktoś pisał wyżej, mniejszy stożek i jest ok. Wg mnie dla amatora nie widzę problemu w takim rozwiązaniu. Jak noga podaje to i na Wigrach wjedziesz :P



#6 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 05 September 2016 - 20:53

O ten filmiki mi chodziło :)

#7 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 05 September 2016 - 21:08

Aeroad będzie miał wyjściowo niższą i dłuższą pozycję. Jeśli ci to nie przeszkadza to nie ma przeciwwskazań przed takim rowerem na góry. Różnica wagi jest pomijalna.



#8 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 05 September 2016 - 22:17

To chyba to na GCN.

 

 

Tylko aby uzyskać tą teoretyczna przewagę, trzeba by uciekać, bo przy jeździe w grupie aero tylko waży i obija dupę :) Tak że ćwiczyć nogę i do ucieczki.


  • mburs likes this

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#9 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 06 September 2016 - 13:26

Aeroad będzie miał wyjściowo niższą i dłuższą pozycję. Jeśli ci to nie przeszkadza to nie ma przeciwwskazań przed takim rowerem na góry. Różnica wagi jest pomijalna.

 

Pozycja niższa i dłuższa mi odpowiada, zresztą jest to korygowane mostkiem. Przede wszystkim chodzi mi o samo zachowanie ramy, jak reaguje na podjeździe itp., czy jest efektywna przy wysokiej mocy na niskiej prędkości i kącie drogi 15 stopni w górę. Bardziej niż wyniki testów interesują mnie subiektywne opinie i odczucia. Niemniej jednak wyniki te są też ciekawe i wielkie dzięki za podpowiedzi :)



#10 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 08 September 2016 - 11:48

Na canyonie aeroad po górach jeździ valverde i purito, wlalą na nich nawet pod największe góry. Zmieniają tylko koła na niższy stożek. Na S5 z Dimension Data też można zobaczyć w górach, nawet Cummings wygrał górski etap na S5

 

Valverde wczoraj na kończącym się stromym podjazdem etapie nie jechał na ramie aeroad. Na 100%



#11 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 posts

Posted 08 September 2016 - 12:44

Ale też nie wygrał...😉

#12 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 posts
  • Skądpomorskie

Posted 12 September 2016 - 16:02

Pozycja niższa i dłuższa mi odpowiada, zresztą jest to korygowane mostkiem. Przede wszystkim chodzi mi o samo zachowanie ramy, jak reaguje na podjeździe itp., czy jest efektywna przy wysokiej mocy na niskiej prędkości i kącie drogi 15 stopni w górę. Bardziej niż wyniki testów interesują mnie subiektywne opinie i odczucia. Niemniej jednak wyniki te są też ciekawe i wielkie dzięki za podpowiedzi :)

 

Całkowicie subiektywnie.

 

Jakiś czas temu też dostałem chęć na ramę aero i taką sobie sprawiłem. Dokładnie taką jak na filmiku GCN, tylko poprzedni model z hamulcami na wierzchu (Boardman Air Elite 9.8).

Też głównie jeżdżę po płaskim i pagórkach, ale kilka razy w roku jestem w górach, czasem mniejszych (naszych) czasem tych dużych (Alpy). 

 

Generalnie co do ram aero, to kupiłem boardmana i z jako takiej ramy byłem bardzo zadowolony.

 

Wygląd - uważam (subiektywnie) że na żywo jest to rama ładniejsza od cervelo i  canyona.

 

Odczucia z jazdy - bardzo, ale to bardzo sztywna, lekka jak na aero ramę.

 

Na płaskim - bardzo wydajna (rzekłbym nawet zaskakująco), rzeczywiście czuć różnicę (choć nie tak znowu ogromną) przy większych prędkościach. 

 

W górach - jej kształt , geometria itp w ogóle nie przeszkadzają w jeździe po górach. Pewnie też nie pomagają.

 

Na wiatrach - ze zdumieniem czytam, jak w niektórych wątkach ludzie piszą że na stożkach ok 4-5 cm nie da się jeździć na wiatrach. Miałem i mam różne koła, niskie, ale też i stożki ok 5 cm i nigdy nie odczułem specjalnej różnicy na silnych wiatrach między takimi stożkami, a niskimi obręczami. Dla mnie to jakiś głupio  powielany mit. Ale … po zmianie ramy na aero, boczne wiatry stały się zdecydowanie bardziej odczuwalne i wpływające (negatywnie) na zachowanie się roweru. W tej materii, zmiana ramy na aero zdecydowanie bardziej utrudnia jazdę na bocznych wiatrach niż zmiana kół z niskich na stożki. Przynajmniej tak to miało miejsce w mojej ramie. 

W dodatku na kiepskich asfaltach rama aero dupsko wytrzęsie znacznie bardziej odczuwalnie niż rama o budowie bardziej klasycznej (porównanie karbon - karbon). Przynajmniej tak to było w mojej.

 

Na koniec.

Po krótkim czasie jak ją użytkowałem, umówiłem się z kolegą na wspólny trening. Kolega przyjechał na swoim nowym, włoskim Bondzie (Cipollini) w podobnej do mojego kolorystyce … mój Bordek, który okrutnie mi się dotąd podobał, wydał mi się od tamtej pory brzydki jak kupa. Po prostu.

Technologicznie, technicznie, itp. uważam że to genialna rama i mogę ją polecić z czystym sumieniem każdemu. Aeoroad, S5, itp. pewnie podobna bajka, choć te tylko oglądałem (na żywo).

Ale brakuje im tego czegoś, co sprawia, że początkowy zachwyt trwałby dłużej niż tylko krótki czas. Brzydko się starzeją,  a plusy dodatnie (na płaskim) są wg mnie jednak mniejsze niż "plusy" ujemne. 

 

Mój Bordek skończył szybko i marnie, kiedy rozjechał mnie samochód. No i dobrze. Bo od tamtej pory mam coś włoskiego, dość klasycznego, szybkiego, a jednocześnie coś, co karmi nie tylko moją potrzebę (zachciankę) super technologii, ale też karmi moje zmysły ... wciąż tak samo zaj…iście od ponad dwóch lat - subiektywnie - chyba za stary już jestem na krótkie romanse :)



#13 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 14 September 2016 - 11:27

Z tym szybszym starzeniem się ram aero coś jest. Ten Boardman wygląda trochę jak 'z poprzedniej epoki' ;)



#14 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Posted 14 September 2016 - 12:44

IMHO

 

Dla amatora podjazdy, czy to na ramie aero, czy klasycznej, czy endurance nie mają kompletnie żadnego znaczenia - choćby ze względu na brak w Polsce i najbliższych okolicach długich podjazdów, nie wspomnę o ściganiu po nich ....

 

 

 





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: aero, rama, canyon, aeroad, cervelo, s5