Skocz do zawartości


Wytrzymałość Dura Ace Przy Zwykłym Użytkowaniu


45 odpowiedzi w tym temacie

#21 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 28 czerwiec 2017 - 17:33

waga, wagą, ale postęp technologiczny też jest ważny.
Teraz w nawet Sorze masz korbę na 4-ramiona, gdzie możesz sobie wymieniać tarcze dowolnie (to samo BCD).
Wątpię żeby jakiemuś użytkownikowi Sory to było potrzebne (jeśli ktoś roweruje "na poważnie" to zazwyczaj ma >=Tiagra), no ale jest.

Ważniejszy niż ta korba update, to dual pivot brakes, ale tutaj nie wiem czy jest niżej niż w 105.

Inna sprawa, że w DA masz lepsze stopy, lepsze powłoki, itp.
Niemniej wątpię żeby były warte dopłacenia,

ale jest to mocno subiektywna i nie potwierdzona badaniem double-blind opinia :)

 

bottom-line:
Ja tam bym wolał mieć Ultegrę R8000, niż DA 7900.
Wytrzymałość, wytrzymałością, ale różnica technologiczna jest spora. Jak dla mnie deal-breaker.



#22 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 28 czerwiec 2017 - 21:04

znalazłem obiecany "artykuł". (Marek jest twórcą Xouted.)

Chodzi o Ultegrę 6800. Z tego co rozmawiałem na privie, wyrobiła się jakaś plastikowa zębatka w środku manetki i ponoć jest to baaaardzo powszechna usterka normalna kolej rzeczy.

Czy w DA jest zębatka z lepszego plastiku?
Nie wiem. Chętnie się dowiem.
Jednak swojej kasy bym nie ryzykował, żeby się przekonać ;)
 



#23 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 28 czerwiec 2017 - 21:40

Uważam że między DA a resztą grup jest jakościowo-technologiczna przepaść, adekwatna do różnicy w cenie. Weźmy dla porównania choćby pedały czy piasty. Pedały DA mają podwójne łożyska kulkowe i wałeczki, piasty DA mają boronowe bieżnie łożysk i 13 mniejszych zamiast 9 większych kulek i kiepskich bieżni, lepsze uszczelnienia itd itp. Używam mix 7800/7900 od kilku lat, przebiegi to 5000-8000 rocznie i nie miałem żadnych awarii a poprzedni rower chodził najpierw na 105 potem na Ultegrze i problemy były ciągle, padały manetki, przerzutki, pedały i piasty. DA niezależnie od generacji zawsze jest mocna, wytrzymała i lekka - bezkompromisowa. Jeśli można sobie na DA pozwolić to zdecydowanie warto, przecież można po trochu robić "upgrade" kupując komponenty DA na aukcjach, wcale nie trzeba rozbijać banku.



#24 Gosc_mexy_*

Gosc_mexy_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2017 - 22:58

Warto dopłacić.

 

10 lat temu dopłaciłem do pełnego XTR970 i przez te lata cieszyłem się perfekcyjnie działającym osprzętem. Wady: wymiana koronek, łańcucha, uszkodzonej przerzutki i pedałów to finansowa katastrofa oraz problem z dostępnością części po tylu latach. Można rower skundlić (tak zrobiłem) niższą grupą, ale trochę szkoda.

 

Od czasu złożenia pierwszego roweru mtb zmianio się wszystko: napęd 3x9, koła 26, v-ki, ceramiczne obręcze, alu rama. Wnuki nie będą miały pociechy z takiego zabytku, ale Tobie frajdy z jazdy nikt nie odbierze.



#25 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 czerwiec 2017 - 06:15

Warto dopłacić.

10 lat temu dopłaciłem do pełnego XTR970 i przez te lata cieszyłem się perfekcyjnie działającym osprzętem. Wady: wymiana koronek, łańcucha, uszkodzonej przerzutki i pedałów to finansowa katastrofa oraz problem z dostępnością części po tylu latach. Można rower skundlić (tak zrobiłem) niższą grupą, ale trochę szkoda.

I to jest powód by nie kupować jeśli potem nie będzie nas stać na obsługę lub wymianę komponentu. Dopłacić warto jeśli te koszta eksploatacyjne są stosunkowo niskie. W DA 11s mamy kasety za 600zł, ale spokojnie możemy założyć o 50g cięższą 105, ale 3x tańszą. Niestety z innymi komponentami może być problem. Dziś nie sztuką jest kupić, sztuką jest utrzymać choć znam takich co kupili najdroższy osprzęt i robią nim raptem 3kkm/rok. W tem sposób to można i 5 lat jeździć bez wymiany czegokolwiek :D
  • Rumcajs lubi to

#26 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 29 czerwiec 2017 - 08:49

Myślę że 90% użytkowników tego forum kupuje sprzęt "na wyrost", ja też, oglądając na wyścigach amatorskich 50 latków z brzuszkiem i sprzętem za 20-30 tys oraz młodych chłopaków urywających ich na Tribanach i osprzętem Tiagra nie mam wątpliwości z odpowiedzeniem sobie na pytanie czy takiej klasy sprzętu potrzebują. To raczej chęć posiadania, zmian, ulepszeń a nie realna potrzeba decydują o zakupie takiego czy innego sprzętu. Technicznie DA i Ultegra są bardzo zbliżone, w tym pierwszy znajdziemy jedynie bardziej zaawansowane materiały + co ważne a może dla amatorów najważniejsze niepowtarzalny design. 

Argument długowieczności nie bardzo do mnie przemawia - dziś np. za 10 rzędową DA 7900 trzeba zapłacić grubo więcej niż 11 rzędową Ultegrę 6800, nie mówiąc już o 105, przy zakupie nowego sprzętu nie ma dla mnie więc w ogóle dylematu, z drugiej strony jak długo użytkownik posiadający już DA 7900 będzie chciał używać 10 rzędowego napędu?


  • Greek lubi to

Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#27 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 29 czerwiec 2017 - 09:33

392dae47772dad1904218395c127cb9f-hodowla

 

Wszystko powyżej Sory służy do tego. Im wyższa grupa tym większy ogon.



#28 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądTcity

Napisano 29 czerwiec 2017 - 09:34

Myślę że 90% użytkowników tego forum kupuje sprzęt "na wyrost", ja też, oglądając na wyścigach amatorskich 50 latków z brzuszkiem i sprzętem za 20-30 tys oraz młodych chłopaków urywających ich na Tribanach i osprzętem Tiagra nie mam wątpliwości z odpowiedzeniem sobie na pytanie czy takiej klasy sprzętu potrzebują. To raczej chęć posiadania, zmian, ulepszeń a nie realna potrzeba decydują o zakupie takiego czy innego sprzętu. Technicznie DA i Ultegra są bardzo zbliżone, w tym pierwszy znajdziemy jedynie bardziej zaawansowane materiały + co ważne a może dla amatorów najważniejsze niepowtarzalny design. 

Argument długowieczności nie bardzo do mnie przemawia - dziś np. za 10 rzędową DA 7900 trzeba zapłacić grubo więcej niż 11 rzędową Ultegrę 6800, nie mówiąc już o 105, przy zakupie nowego sprzętu nie ma dla mnie więc w ogóle dylematu, z drugiej strony jak długo użytkownik posiadający już DA 7900 będzie chciał używać 10 rzędowego napędu?

Jest sporo racji w tym co napisałeś, "snobizm osprzętowy" na pewno istnieje, ale jak kogoś stać to proszę bardzo. Ja też zaczynałem od alu/SORA a chcę skończyć na tytanowej ramie "bespoke", jeśli będzie mnie na taki kaprys stać. Póki co "spadam" z DA na Ultegrę Di2.



#29 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 czerwiec 2017 - 10:15

Myślę że 90% użytkowników tego forum kupuje sprzęt "na wyrost", ja też, oglądając na wyścigach amatorskich 50 latków z brzuszkiem i sprzętem za 20-30 tys oraz młodych chłopaków urywających ich na Tribanach i osprzętem Tiagra nie mam wątpliwości z odpowiedzeniem sobie na pytanie czy takiej klasy sprzętu potrzebują. 

A ilu gości jeździ wypasionymi furami BMW, Audi czy innymi, z "milionem" systemów na pokładzie, z których pewnie połowy nie wiedzą nawet jak włączyć. A przecież za to zapłacili. Jesli kogoś stać to nie ma problemu. Co innego jak silnik V8 a widzę gościa na stacji i tankuje gaz za 50 zł :P A serwis pewnie u Józka w garażu, najtańszy, na chińskich zamiennikach  :)

To samo z rowerami, widzę "spacerowiczów" z mega nadwagą na sprzętach za 20-30 tyś. Carbon, XTR albo Campa Super Record.

Pomijam, że duża część tych drogich rowerów czy samochodów jest kupowana na firmę ;)



#30 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 czerwiec 2017 - 10:25

No dobra, ale w czym problem? U nas ciągle patrzy się na to krzywo, w Belgii to norma - widok gościa na Pinarello za 6K EUR z torbą na kierownicy i platformami to nie taka znowu egzotyka :) Powiem więcej, widziałem w Oudenaarde człowieka jadącego w klapkach na jednym z wyższych modeli Colnago :)

 

Powiem więcej: mamy powód by być wdzięcznym, bo tacy "spacerowicze" nakręcają dla nas rynek. Nawet korzystając ze stopiątek, korzystamy dzięki transferowi technologii od DA w dół.

 

Wg mnie problem pojawia się dopiero wtedy, kiedy człowiek jest pospolitym chamem, a fakt posiadania sprzętu wykorzystuje do upokarzania innych - ale to już jest kwestia czysto osobowościowa, a nie sprzętowa czy finansowa. Chamów spotkasz zarówno na rowerach z Sorą (kompleksy?), jak i Durasiem (arogancja?).


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#31 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 czerwiec 2017 - 10:38

No dobra, ale w czym problem? 

Właśnie dla mnie w niczym i o tym napisałem :)

Problem jest wtedy, jak wpada ci taki gość do serwisu i płacze, że ma do wymiany kasetę SRAM Eagle i chciałby kupić "zamiennik" za 200 zł, bo on: "więcej piniędzy za taki kawałek metalu nie da"  :)



#32 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 29 czerwiec 2017 - 10:39

No dobra, ale w czym problem? 

 

Nie ma żadnego problemu :-)


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#33 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 czerwiec 2017 - 11:40

Taaa, ale to i tamto trzeba sobie jakos wytlumaczyc.... hahaha

  • Dari lubi to

#34 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 czerwiec 2017 - 13:25

 

Wszystko powyżej Sory służy do tego. Im wyższa grupa tym większy ogon.

 

a nie możesz napisać czegoś mądrego, co ma sens? :(



#35 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 29 czerwiec 2017 - 16:09

Bez tych bażantów nie byłoby grosza w sporcie na postęp i sponsoring, chwała im więc za wydawaną kasę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#36 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 29 czerwiec 2017 - 16:43

No dobra, ale w czym problem? 

 

 

W tym, że ci, których stać na drogi sprzęt, powinni jeździć na -najlepiej - Tribanach na Sorze, żeby nie wpędzać w kompleksy tych, których nie stać. Kompleksy wylewane póżniej  np. w tym wątku.


  • mess, Senninho i andrzejmakal lubią to

#37 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 30 czerwiec 2017 - 07:41

W tym, że ci, których stać na drogi sprzęt, powinni jeździć na -najlepiej - Tribanach na Sorze, żeby nie wpędzać w kompleksy tych, których nie stać. Kompleksy wylewane póżniej  np. w tym wątku.

 

Kolejny "mądry" wpis - gratuluję


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#38 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 30 czerwiec 2017 - 21:01

Ja tam nawet do trenażera kupiłem szosę aero od Bianchi, bo mnie ślimaki na tarasie wyprzedzały. Nie wolno mi?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Greek lubi to

#39 krokodyl1220

krokodyl1220
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 01 lipiec 2017 - 13:09

Wszystko powyżej Sory służy do tego. Im wyższa grupa tym większy ogon.

 

iWp1n7C.jpg

 

Gratuluję, wygrałeś wątek :D



#40 Sławek Konarski

Sławek Konarski
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 23 lipiec 2017 - 10:19

Mam pytanie podobne do mojego poprzednika. Czytając fora natknąłem się na stwierdzenia, że kaseta wytrzymuje 2/3 łańcuchy czyli według nich ~3k km(nie wiem czy to prawda).A jak to się ma do kasety ultegry bądź 105? Te kasety są znacznie wytrzymalsze zakładając, że o nie dbamy? 

Kaseta CS-HG50 12-27- Przebieg 20 tyś kilometrów , 6 łańcuchów. Po 20 tyś km łańcuch przeskoczył mi parę razy na drugiej ścianie przełęczy karkonoskiej. Podejrzewam , że po płaskim jeszcze z 5 tys można wycisnąć z budżetowej sory.  


  • nico123 lubi to

<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.co...48489bada799597'></iframe>




Dodaj odpowiedź