Skocz do zawartości

Zdjęcie

Złapanie Gumy Na Zjeździe, A Zachowanie Roweru (I Prawdopodobieństwo Wywrotki)

12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kosiek

Kosiek
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • Skądopolskie

Napisano 11 wrzesień 2016 - 22:53

Cześć!

Na wstępie napiszę, że jestem początkującym szosowcem. Szoskę mam od grudnia i od tamtej pory zdążyłem już 3 razy zmieniać przebite dętki ;-) W swoich poprzednich rowerach nie-kolarkach, ostatnio zmieniałem dętkę chyba w 2010 roku, a przez ten czas zdążyłem zaliczyć kilka wypraw i wiele mniejszych wyjazdów. Gonitwa dnia codziennego, a co za tym idzie wyjścia na rower na totalnego spontana spowodowały, że jakoś do tej pory nie zawsze pamiętam o tym, że na szosie nie liczy się "czy", a "kiedy" złapiesz gumę ;-) W sobotę wybrałem się na pętlę ok. 315 km, w tym wjazd na Pradziada i wszystko szło pięknie, lecz na 156 kilometrze złapałem kapcia w przednim kole... :-/ Oczywiście dętki na zapas nie miałem...
Przy okazji zrodziło się pytanie: a co, gdybym gumę złapał gdzieś na zjeździe? Opony wg zaleceń producenta można pompować nawet do 8,5 bara, więc to już niemało. W przypadku 2 z 3 gum o których piszę wyżej, powietrze zeszło z koła w jakieś 2-3 sekundy. To bardzo mało czasu, gdy pędzi się w dół z prędkością +60 km/h. Czy w takiej sytuacji kolarza czeka już tylko gleba i liczenie ubytków w uzębieniu? Wiem, że to na pewno kwestia dość indywidualna, ale przy tej ilości złapanych kapci (lub tylko mi się wydaje, że to dużo - w porównaniu z bezawaryjnością dotychczas używanych opon w crossach) po wizycie w Jesenikach, postanowiłem zasięgnąć zdania bardziej doświadczone grono. Czy jest jakiś sposób, aby w takiej sytuacji wyjść obronną ręką? A może demonizuję całą sprawę?
Z góry bardzo dziękuję za wypowiedzi :-)

Rower szosowy, to jedna z piękniejszych rzeczy jaką wymyślił człowiek.

#2 Siara_iwj

Siara_iwj

Zło Konieczne

• Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 12 wrzesień 2016 - 02:19