Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z kołem - szprychami ?


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 kaeres123

kaeres123
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 06 maj 2010 - 00:36

Mam pewien problem, otóż jadąc na moim rowerze słyszę dziwne dźwięki z przedniego koła. Jadąc normalnie, trzymajac sie za kierownice słysze skrzypienie co np. pół sekundy. Jak jade bez trzymania kierownicy to dziwny dźwiek ustaje. Odkryłem to, że jadac bardzo wolno, mocno przechylajac sie do przodu ( duzy nacisk na przednie koło ) dźwięk jest mocny. Czyli wydaje mi się, że może to być cos ze szprychami w pewnym miejscu. Wczesniej bylo wszystko ok. Możliwe, że szprychy mi się poluzowały ? Mam klucz do nypli, próbować sam dokręcać jak nie znam się ani troche na tym ? Jakieś rady ? Proszę o pomoc.

#2 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 06 maj 2010 - 07:27

Skoro się nie znasz na tym to proponuję abyś nic nie robił i oddał koło do serwisu. Centrowanie koła nie polega tylko na podciąganiu szprych. Trzeba wiedzieć jak to robić, a do idealnego wycentrowania potrzebna jest centrownica.
Zanim jednak to uczynisz sprawdź najpierw czy zacisk przedniego koła nie jest za słabo dociśnięty. Trzeszczeć również mogą łożyska sterowe albo kierownica na łączeniu z mostkiem.

#3 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 06 maj 2010 - 09:18

Mam klucz do nypli, próbować sam dokręcać jak nie znam się ani troche na tym ? Jakieś rady ? Proszę o pomoc.

Co najwyżej bardzo luźne szprychy możesz podociągać. Naprężone prawidłowo - zostaw, gdyż możesz zbyt mocnym dokręceniem uszkodzić obręcz. Gdy luźnych szprych jest więcej niż kilka (raczej do 2) i/lub gdy ich dokręcenie rozcentrowało koło - do serwisu.
Też miałem podobny problem, z tym że u mnie pykało (to był taki dźwięk lekkiego pukania szprych) mniej zależnie od dociśnięcia i okazało się, że jedna szprycha była bardzo luźna. Naprężenie jej z czuciem załatwiło sprawę.