Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka Rama 'aero' - Canyon Aeroad Vs Cervelo S5


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 20 wrzesień 2016 - 15:38

Witam,

 

Przymierzam się do budowy nowego roweru na ramie 'aero'. Po wstępnej analizie zastanawiam się głównie nad dwoma ramami: Canyon aeroad lub Cervelo S5. Którą z tych byście polecali, jakieś plusy i minusy? Ewentualnie inne propozycje też wezmę pod uwagę, ale na chwilę obecną te dwie to zdecydowani faworyci :)



#2 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 09:43

Wysoka półka ;). Obie ramy ponoć znakomite, canyon wielokrotnie nagradzany, cervelo przez lata bezkonkurencyjne jeśli chodzi o aero. Wydaje mi się, że przy tych dwóch ramach śmiało możesz wybrać po prostu tą, która bardziej Ci się podoba i odpowiada.



#3 krzysztofmk

krzysztofmk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 09:46

Canyon ma nietypową (większą) średnicę rury sterowej. Praktycznie tylko mostki Canyona do niej pasują.

#4 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 wrzesień 2016 - 10:32

ja bym brał cervelo, mniej problemów przy reklamacji i szybszy czas realizacji. Obie ramy super, ale z tego co widzę, jak coś się stanie z canyonem to ludzie się wożą z tym miesiącami.


  • impa lubi to

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 wrzesień 2016 - 11:30

Kieruj sie geometria, bo sa one rozne.
Przy podobnym stack roznica ok 15mm w reach, podobnie jest przy podobnym reach, roznica w wysokosci przodu 17mm.
Canyon fajnie rozwiązał swoj aero kokpit. Miejsce na Di2 box i mocowanie na komputer.

  • klu88 lubi to

#6 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 wrzesień 2016 - 13:22

A Giant Propel Advanced Pro? Cały rower za 12k, nawet fajne malowanie mają na 2017 rok. Tylko to prowadzenie linek..



#7 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 październik 2016 - 17:32

Propel jest mega, naprawdę mega ! :D



#8 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 05 październik 2016 - 16:16

A Giant Propel Advanced Pro? Cały rower za 12k, nawet fajne malowanie mają na 2017 rok. Tylko to prowadzenie linek..

Jakoś Giant mi nie podchodzi nie wiem czemu... Coś za mało 'aero' z wyglądu. W testach też wypada na ogół nieco gorzej od wspomnianych.

 

Kieruj sie geometria, bo sa one rozne.
Przy podobnym stack roznica ok 15mm w reach, podobnie jest przy podobnym reach, roznica w wysokosci przodu 17mm.
Canyon fajnie rozwiązał swoj aero kokpit. Miejsce na Di2 box i mocowanie na komputer.

Z tego co patrzyłem minimalnie bardziej geometria Cervelo powinna mi pasować. A najlepiej coś pomiędzy ;). Ale różnice korygowalne podkładkami i długością mostka. Jeździsz na Cervelo? Jak oceniasz tą ramę, jak się na niej podjeżdża, jest 'reaktywna' na podjazdach czy ciężko ją napędzić pod górę?



#9 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 październik 2016 - 16:25

Ooo, masz może linki do tych testów?

#10 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 05 październik 2016 - 17:37

Trek Madone świetny



#11 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 05 październik 2016 - 17:39

Jakoś Giant mi nie podchodzi nie wiem czemu... Coś za mało 'aero' z wyglądu. W testach też wypada na ogół nieco gorzej od wspomnianych.

 

W 2014 propel był najlepszy w segmencie aero, a tak na prawde przy amatorskiej jezdzie nie odczujesz różnicy pod względem różnicy w prędkości między tymi trzema ramami

 

 



#12 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 październik 2016 - 19:05

Jak już mówimy o innych opcjach, to ja bym dorzucił Scott Foil. :) Z aktualnych aero ram najbardziej do mnie przemawia.



#13 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 październik 2016 - 08:37

No to dorzućmy jeszcze Speca Venge i Treka Madone :)  



#14 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 06 październik 2016 - 10:06

Właśnie wchodzi do produkcji ten rower:

https://www.rosebike...e/aero/xeon-cw/

rama aerodynamicznie identyczna jak w droższym X-LITE CW. Cena ok 10 tys. z kołami ROSE AERO.



#15 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3219 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 październik 2016 - 11:18

Look 795 Aerolight, Time Skylon, Argon nitrogen


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 06 październik 2016 - 12:01

Trek Madone świetny

 

Poza paroma drobnym szczegółami nawet bardzo :)

To fajny bajk jeśli się bardzo lubi grzebać albo ma się kumatego serwisanta któremu chce się płacić za grzebanie. 

Sporo niedopracowanych szczegółów które potrafią do oporu zirytować.

 

Wg mnie rower który w najniższej wersji kosztuje ponad 20 tysięcy zł powinien być perfekcyjnie dopracowany i zrobiony z rewelacyjnego materiału, skoro ma wiele dedykowanych części zrobionych tylko i wyłącznie do tego roweru.


  • kaloo lubi to

#17 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 październik 2016 - 13:52

To jest wlasnie problem, dla niektorych zaden, z ta rama.

Ogladalem je ostatnio na zywca, w paru malowaniach. Fakt, ze konstrukcaj jest ladna ale jak dla mnie zbyt duzo specyficznych elementow.

 

W tunelach ta rama jest najszybsza ale jak np do Cervelo S5 zalozy sie jakies aero hamulce np Omega TriRig, S5 jest szybszy.

Na pewno nie sa to roznice, nad ktorymi ktos powinien zastanawiac sie wybierajac aero rame.

 

 

 Jeździsz na Cervelo? Jak oceniasz tą ramę, jak się na niej podjeżdża, jest 'reaktywna' na podjazdach czy ciężko ją napędzić pod górę?

 

Tak, juz pare miesiecy. Podjezdza sie podobnie jak na R5, jest tylko ok 300g ciezej :) 

Rama jest bardziej zwarta i idzie do przodu. To nie jest aero czolg. Waga ramy w rozmiarze 58 to nieco powyzej 1000g, widelec 350g.

Mam tu u siebie mnostwo podjazdow, zdarzaja sie nawet kilkukilometrowe ( najwyzszy punkt w okolicy to tylko 295m npm).

Podjezdza sie na tyle fajnie, na tyle ze nie mysle, ze mogloby byc lepiej na lzejszej ramie.

Po podjezdzie zawsze jest zjazd, a tu ta rama pokazuje na co ja stac.

 

Raczej aero ramy nie sa stworzone do poruszania sie wylacznie po gorach. Tu klasyczna rama bedzie lepszym rozwiazaniem.


  • klu88 lubi to

#18 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 październik 2016 - 10:45

To jest wlasnie problem, dla niektorych zaden, z ta rama.

Ogladalem je ostatnio na zywca, w paru malowaniach. Fakt, ze konstrukcaj jest ladna ale jak dla mnie zbyt duzo specyficznych elementow.

 

W tunelach ta rama jest najszybsza ale jak np do Cervelo S5 zalozy sie jakies aero hamulce np Omega TriRig, S5 jest szybszy.

Na pewno nie sa to roznice, nad ktorymi ktos powinien zastanawiac sie wybierajac aero rame.

 

 

 

Tak, juz pare miesiecy. Podjezdza sie podobnie jak na R5, jest tylko ok 300g ciezej :)

Rama jest bardziej zwarta i idzie do przodu. To nie jest aero czolg. Waga ramy w rozmiarze 58 to nieco powyzej 1000g, widelec 350g.

Mam tu u siebie mnostwo podjazdow, zdarzaja sie nawet kilkukilometrowe ( najwyzszy punkt w okolicy to tylko 295m npm).

Podjezdza sie na tyle fajnie, na tyle ze nie mysle, ze mogloby byc lepiej na lzejszej ramie.

Po podjezdzie zawsze jest zjazd, a tu ta rama pokazuje na co ja stac.

 

Raczej aero ramy nie sa stworzone do poruszania sie wylacznie po gorach. Tu klasyczna rama bedzie lepszym rozwiazaniem.

 

Dzięki za opinię. Nie szukam czegoś 'tylko na góry'. W praktyce zdecydowanie więcej jeżdżę po płaskim, ale lubię góry i planuję jakieś starty w górach i chcę, by rama mi tam po prostu 'nie przeszkadzała'. Rama aero, ale uniwersalna - to coś czego poszukuję ;)



#19 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 październik 2016 - 12:20

Wielu w pro turze pozostaje na aero ramach na gorskich etapach, wiec pewnie to niczemu nie przeszkadza.



#20 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 październik 2016 - 15:27

Wielu w pro turze pozostaje na aero ramach na gorskich etapach, wiec pewnie to niczemu nie przeszkadza.

Możliwe ;) Chociaż w sumie chyba jeszcze więcej jeździ na 'nieaero' w płaskim terenie.

 

A masz VWD czy nowszy model 2015/2016?





Dodaj odpowiedź