Co myslicie o rowerach Felt?
#1
Posted 24 October 2007 - 23:22
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem
Myślałem też o Treku 1500, cena na ebayu czasami $800 ale powiedzmy, że normalnie też około $1000. Co myślicie o tym Felcie? Jestem amatorem, ale wciągnęło mnie to i chciałem coś co mi chwilę posłuży. Macie może jakieś inne propozycje w podobnej klasie?
Zastanawia mnie też rozmiar. Mam 180 cm i jeżdżę na 56. Jakbym wziął 54 to dałoby radę na tym jeździć czy lepiej trzymać się 56? Nigdy nie jeździłem ani nie przymierzałem 54.
#2
Posted 25 October 2007 - 08:17
wirtualna mierzona w poziomie.
#3
Posted 25 October 2007 - 09:59
Moja pozycja jest bardzo agresywna 8-) Ten konkretny felt jeśli chodzi o ramę to dał by rade, ale musiałbyś odsunąć siodło do tyłu oraz na wstępie wymienić mostek bo ten będzie za krótki, 120(130)mm powinno wystarczyć.
Pewnie inni się ze mną nie zgodzą, i będą uporczywie twierdzić że to za mała rama, itd. ale ja przedstawiłem tylko swój punkt widzenia.
#4 Gosc_Jelitek_*
Posted 25 October 2007 - 10:57
#5
Posted 25 October 2007 - 12:06
Też mam 180cm wzrostu i ja np. śmigam na ramie 52 sloop [dł. ramy 535mm], ale trzeba brać także pod uwagę wiele innych rzeczy, dł. ramienia korby, geometria ramy, dł. mostka, geometria kierownicy, sztyca z cofniętym jarzmem do tyłu lub zwykła,itp.
Moja pozycja jest bardzo agresywna 8-) Ten konkretny felt jeśli chodzi o ramę to dał by rade, ale musiałbyś odsunąć siodło do tyłu oraz na wstępie wymienić mostek bo ten będzie za krótki, 120(130)mm powinno wystarczyć.
Pewnie inni się ze mną nie zgodzą, i będą uporczywie twierdzić że to za mała rama, itd. ale ja przedstawiłem tylko swój punkt widzenia.
Trudno się z Tobą nie zgodzić.
Na wzrost 180 ten Felt będzie jak najbardziej OK. Co najwyżej trzeba będzie założyć dłuższy mostek (bo ten na zdjęciu ma chyba 100-110; a 120 powinien w zupełności wystarczyć).
Ja przy wzroście 182 ujeżdzam rowerek na ramie 56, w której górna rura mierzona c-c ma 555 mm a mostek jest 110 i sa to dla mnie wymiary idealne.
#7 Gosc_tozik_*
Posted 25 October 2007 - 13:37
http://www.wrenchscience.com
abo inny rzetelny kalkulator ram, a potem można sie zastanawiać na ewentualnymi
odchyłkami preferencjami itd. W prawidłowo dobranej geometrii długość mostka czy wysunięcie sztycy (pomijam kwestię takiego czy innego slopingu - mierzymy wszystko wg. klasycznej geometrii) powinny być proporcjonalne do wymiarów ramy, więc
rama 52 z mostkiem 140mm czy rama 60 z mostkiem 80mm - to coś tu jednak wg mnie nie gra.
#8
Posted 25 October 2007 - 13:47
Dzięki za opinie. Widzę zdania podzielone jak zwykle . Przejadę się może u nas do jakiegoś sklepu po prostu i przymierzę ramkę 54, zobaczę czy przypasi. Co z Trekiem? W który lepiej zainwestować?
Przymierz się. Pamiętaj jednakże, że co marka to inna wymiarówka, np. 54 w Felcie nie będzie równe wymiarami 54 w Autorze, czy Treku.
Liczą się konkretne wymiary ramy: czyli długość rury górnej i podsiodłowej, kąty, widelec, itp.
Pytałes o Treka. Oto mój http://www.bikefoto..../zdjecie/13509/ (w tym roku mam juz inne opony: błękitno-czarne Michelin Pro2 Race)
#9
Posted 25 October 2007 - 14:06
#11 Gosc_senjiro_*
Posted 04 November 2007 - 11:30
Sam rower? Poezja, bardzo lekka ramka z karbonowym tylnym i przednim widelcem. Fakt ze jest to najnizszy carbon w ofercie Felta, ale jak dla mnie w zupelnosci ok (moze dlatego ze nie mialem porownia). Ogolnie osprzet to 105/Ultegra - wszystko dziala bez zarzutow. Slabe punkty tego roweru to korba fc600 (50/34 z kaseta 11/23 to super rozwiazanie pod warunkiem ze sie nie scigacie bo wtedy na blaciku moze brakowac), korba lzejsza od nowej zintegrowanej Tiagry ale dalej jest to kolo 900g- szkoda ze nie ultegra. Drugi slaby element to kola whr500- fakt jest faktem ze sa niezle wytrzymale jak na kola tej klasy ale ich sztywnosc pozostawia wiele do zyczenia. Poprzednio smigalem na Botangerach Selectach - i byly tak sztywne jakby je ktos wycial z drewna:D No i ostatni moim zdaniem najwiekszy minusik dla inzynierow Felta to tluczacy w ramie pancerz tylnego hamulca;/ Ja z moim sobie juz poradzilem, ale ktos kupujac rower za takie pieniadze moze sie niemilo zaskoczyc. Ale mysle ze ten problem zostanie juz za rok rozwiazany bo pisalem o tym dosc dokladnie do centrali Felta w USA i odpisali mi ze sie tym zajma. Po za tym rower naprawde jest zlozony z glowa za co wielka chwala jego konstruktora. Stery Cane Creek, Kevlarowe Oponki Victorii i kokpit sygnowany logiem Felta (w tym carbonowa sztyca) to niektore z nich. Moze jestem zbytnio w to zapatrzony, ale tak naprawde nie ma jakiegos elementu do ktorego mozna by sie przyczepic, albo bylby no-name.
Co do ceny to amerykanska naprawde kusi;) W Polsce ten rower mozna kupic w Harfie za 4990zł. No i na koniec waga - 8,4kg - sam wazylem wiec nie ma zadnego oszukanstwa:)
#12 Gosc_HogTown Ka'Killa_*
Posted 26 December 2007 - 01:41
Moze lepiej sciagnac cos wloskiego i jezdzic bez poczucia winy.
[ Added: 2007-12-25, 20:51 ]
evil: Jesli juz koniecznie musisz miec cos z tej strony Atlantyku to sugeruje zastanowic sie nad wyrobami Airborne, ktory robi super tytanowki lub Gunnar – wytwornia jest prowadzona przez czlonka rodziny Schwinn. Kanadyjske Rocky Mountain produkuje obecnie znakomite szosowki ze stali Columbusa. Jesli szukasz czegos w bardziej umiarkowanej cenie to warto pomyslec o rowerach LeMond. Ramy kompozytowe, aluminiowo-karbonowe z ultegra mozna dostac za jakies $1500.
#13 Gosc_@ndy_*
Posted 10 June 2008 - 18:35
http://www.feltracin...4,1515&pid=8667
chodzi mi o ramę, na bikekatalog jest za 950zł
rama jest z carbonowym widelcem !
cały rower waży 9kg (56cm)a więc rama nie jest ciężka.
Gdzie może być haczyk ?
#15 Gosc_senjiro_*
Posted 10 June 2008 - 20:23
#16
Posted 16 June 2008 - 07:25
Ty się chyba w ogóle z peletonem szosowym nie widujesz... bo jeździ feltów cała masa i to najczęściej te najwyższe modele... jak chcecie przykład z męskiej elity to choćby Legia się na nich ściga,a wcześniej o ile dobrze kojarzę CCCw polsce malo kto kreci na tych ramach
#19 Gosc_senjiro_*
Posted 17 June 2008 - 22:21
ano nie widuje:) i pewno tez nie mam jakiegos porownania wielkiego, ale szczerze polecam ta ramke:)Ty się chyba w ogóle z peletonem szosowym nie widujesz...w polsce malo kto kreci na tych ramach
jeżdza, jeżdza:) bo jak napisalem od zeszlego roku Harfa-Harrysson stal sie oficjalny dystrubutorem tych rowerow na Polske:)bo jeździ feltów cała masa i to najczęściej te najwyższe modele...