Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Rigida Xippie, Jaką Obręcz Pod 24 Szprychy Na Zmianę?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 elton29

elton29
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • SkądM-Mz

Napisano 27 wrzesień 2016 - 17:55

Witam, posiadam komplet kół szosowych, które niedawno nabyłem, koła są konkretne, piasty na łożyskach maszynowych, elegancko się kręcą ale waga zestawu to ok 2 kg i może jak mi się oczywiście zachce je upgrade-ować to chciałbym zmienić obręcze na lżejsze i tu się pojawia pytanie bo obręcze posiadają 24 szprychy płaskie

Umieszczone są parami w odstępach ok 15 cm także obręcz jest asymetryczna, wuj google wam pomoże w uzyskaniu info na ten temat.

Pytanie brzmi jakie obręcze mogę zastosować zamiennie gdy przyjdzie czas na zmianę, czy obręcze z symetrycznym rozmieszczeniem otworów również a jeśli tak to jakie ??

Piasty to także Rigida ale modelu nie pamiętam.

Z góry dzięki za info.



#2 elton29

elton29
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • SkądM-Mz

Napisano 05 październik 2016 - 13:05

prawie 130 odsłon i żadnej odpowiedzi, no ludzie..

 



#3 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 05 październik 2016 - 21:13

Nie ma odpowiedzi ? - bo nie wiadomo na co odpowiadać.

 

Może tak:

1. Jeśli koła dalej mają być szosowe, to szukasz obręczy szosowych.

2. Jeśli nie zmieniasz piast (nie zmieniasz) to szukasz obręczy szosowych o 24 otworach pod nyple.

3. Jeśli uda ci się znaleźć obręcz o takiej samej konstrukcji, tzn. o takim ciekawym rozstawie otw. na obwodzie i takim samym ERD, i nie będziesz zmieniał rodzaju zaplotu, to długości szprych będą takie same. No bo szprychy chyba zmieniasz ?

4. Jeśli obręcze będą inne, to długości szprych będą inne.

5. Jeśli mamy Ci doradzić, jakie obręcze wybrać, to może powiedz, czego oczekujesz od kół - czy one mają być: lżejsze, czy bardziej wytrzymałe, aerodynamiczne, karbonowe, itd. itp.

 

Myślę, że znaleźć obręcze o podobnej konstrukcji będzie ci ciężko, (choć znawcą rynku w tym temacie nie jestem), więc musisz sobie wybrać po prostu obręcze (24h), jakie pozwolą ci zbudować koła, które spełnią twoje oczekiwania - patrz pkt, 5. 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 06 październik 2016 - 15:47

Zapleć sobie nowe koła albo kup gotowce, miałem te ciężkie kloce i nie warto się bawić w jakieś podmianki obreczy.

Zbuduj cos sensownego i zboaczysz jak fajnie jezdzi sie na lzejszym i sztywniejszym kole, a te plastilonowe kloce pusc dalej w obieg na alledrogo  czy innym o el iksie :D 


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#5 elton29

elton29
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • SkądM-Mz

Napisano 07 październik 2016 - 10:48

Witam, wydawało mi się, że z sensem napisałem to pytanie o obręczy ale może nie do wszystkich jestem w stanie dotrzeć nie mniej jednak dzięki za odpowiedź.

W między czasie doszedłem do tego, że piasty mają standardowe mocowane szprych, że tak się wyrażę więc większość jak nie wszystkie obręcze szosowe z 4 otworami do nich podejdą.

 

Czasem mam zajawkę coś pokombinować, podłubać a w tym konkretnym przypadku mógłbym zmienić obręcze na lżejsze i od nowa zapleść koła tylko musiałbym kupić nowe obręcze i prawdopodobnie szprych, kwestia wyboru i opłacalności.

 

 

Co do zmiany kół i sprzedaży ich to na prawdę jak widzę jacy ludzie  do mnie piszą i jak chcą urwać cokolwiek mimo iż ceny są to mam dość po prostu i to nie zadzwoni i nie obgada tylko będzie pisał, dupę zawracał 5 dni i tak nie kupi bo jest dziadem bez hajsu albo by najlepiej chciał okazyjnie, tanio i w ogóle z bonusem w postaci ciepłej kąpieli i masażu przy towarze wartym 8 dych i mniej.

 

A te kółka nie są najwyższych lotów ale za 150 zł ich nie oddam więc pomyślałem o przeróbce, zobaczymy.

 

Generalnie jak macie jakieś swoje typy odnośnie obręczy szosowych w jakimś sensownym przedziale cenowym, powiedzmy 100-120 zł szt. to będę wdzięczny za info.

Z kołami jak miałbym coś modzić to chciałbym zejść poniżej 1800 g.

Piasty są na maszynach, rozebrałem i wyczyściłem tył i nie mogę mu nic zarzucić więc można je śmiało wykorzystać, w głównej mierze chodzi ciężar obręczy i szprych, tu jest co zbijać.