Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pochwalcie Się Długością


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 26 październik 2016 - 16:33

Dopóki nie zmieniłem korby na dłuższą zastanawiałem się jak może 5 mm robić jakąkolwiek róznice w kręceniu. Zmieniłem tylko o 2,5 mm i zrobiło mi dużą różnice ale widząc po wpisach innych jestem w mniejszości. Może napiszcie po ilu przejechanych kilometrach zmieniliście na inną długość, że zmiana była niewyczuwalna? 



#22 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 26 październik 2016 - 17:06

Może jesteś bardzo wrażliwy i masz cienką, a co za tym idzie sensytywną skórę na stopach?



#23 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 26 październik 2016 - 17:13

Dobry żart a coś bardziej na temat?



#24 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 26 październik 2016 - 17:24

Wcale nie było nie na temat. Wydaj ci się, że te 1,4% zwiększenia/zmniejszenia coś zmienia.  Mi np. wydaje się, że nie zmienia. A mam dwa rowery, jeden 170 a drugi 172,5 (ten drugi miał niedawno 170) a ten pierwszy miał dwa lata temu 172,5. Żadnej różnicy. Pewnie poczułbym coś, gdybym zwiększał tą długość o 5-7,5 mm.
Ale skoro Ty czujesz różnicę 2,5mm to czuj. Przecież to nie jest nic nieprawidłowego a poza tym każdy z nas jest inny, można mieć na różnej (w stosunku do długości nogi) wysokości siodełko albo bloki inaczej ustawione - ktoś będzie miał bliżej jakiejś granicznej wartości a następny bardziej w środku zakresu prawidłowego i już będą inne odczucia, gdy zmieni się jakiś tam parametr.



#25 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 26 październik 2016 - 17:42

Kiedyś jak mało jeździłem zmieniłem blat na biopace i nie poczułem żadnej różnicy. Po 3 tys km zmiana korby na taką ze zwykłym blatem i różnica już była odczuwalna. Teraz na 170 mm po przejechaniu 26 tys km., zmiana na 172,5 mm i róznica w moim przpadku jest. Dlatego pytałem o ilość przejechanych km. Jak masz dwa rowery i jezdzisz na zmiane to może przez to nie czujesz różnicy? 



#26 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 26 październik 2016 - 18:53

Całkiem możliwe :)



#27 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 26 październik 2016 - 20:39

Specjaliści pewnie wymienią min 50 zalet. Np obniżenie wysokości siodełka o 5mm

Chyba podwyższenie.

Co do zmiany korb, to czuć ją chyba najbardziej na podjazdach. Ja czułem zmianę ze 175 na 172,5. Siodło od razu poszło delikatnie w górę i wzrosła kadencja. Na stromych podjazdach jest może troszkę gorzej(tu najbardziej czuć różnicę), ale ogólnie lepiej mi się jeździ.

#28 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 październik 2016 - 22:22

Zmianę czuć, kadencja się zmienia. Mówienie że to tylko 2,5 mm  i postrzeganie tylko jako długość korby, a nie zwracanie uwagi na zmianę mechaniki ruchu, jest błędem. Równie dobrze można utrzymywać, że nie czuć zmiany położenia bloku o 2,5mm a nawet 5mm.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#29 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2016 - 20:27

Większą część życia przejeździłem na korbach 165 mm. Taką długość miały korby w Romecie Pasacie (także Wagantach, Gazelach itp.), którym zaczynałam swoją przygodę z "poważnym" rowerem (jak na koniec lat 80.), a także w nieco już nowocześniejszej szosówce MBK (oryginalnie miała korby SR Custom, potem zmieniłem na 600 Ultegra, ale obie miały 165 mm). Tą Ultegrę potem przekładałem do kilku różnych ram przez następne lata. Dopiero jakieś 4 lata temu założyłem do szosy Ultegrę 6500 o długości 170 mm i muszę przyznać, że w szosie jednak wolałem 165 mm. 

W góralu i crossie mam 170 mm, ale nie wiem jak by było, gdyby były krótsze (chyba ciężko znaleźć korby mtb/cross krótsze niż 170 mm). Na 175 mm (gdy czasem siadam na jakiś rower kolegi) czuję się już nieswojo.

Aha, mam 170 cm wzrostu i raczej krótkie nogi (kiedyś mierzyłem, ale nie pamiętam), ale same kości udowe mam chyba długie.

 

Główną zaletą krótkich korb z rowerze szosowym jest chyba lepsza aerodynamika wynikająca z innej pozycji siodełka i fakt, że udo nie musi w górnej pozycji tak bardzo zbliżać się do tułowia.

Polecam taki film:


  • Kresowiak lubi to



Dodaj odpowiedź