Skocz do zawartości


Zdjęcie

Anodowanie korby - jaki kolor wybrać?:D


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 listopad 2007 - 00:46

Witam. Doszedłem do wniosku, że nie ma na rynku korby, która spełniłaby moje wymagania - lekka, sztywna, ładna i nie droga. Wiadomo - za 2 k zł i więcej można mieć wszystko, ale mnie to nie interesuje. 700g Recorda za 2 kafle to żaden interes. Stronglight Pulsion jest paskudna, FSA niestety korb ciekawych i lekkich nie robi, Storck jest delikatna, a w dodatku kwadrat i ISIS w korbie za 2,5 kafla odpadają. Jest jeszcze Clavicula, ale za tak chorą cenę i czas oczekiwania ~6 miesięcy niech się wypchają.

Mój pomysł to zrobienie czegoś lekkiego z moją obecną korbą. Jest to Campagnolo Strada. Nie wiem, który rocznik, ale pewnie jest starsza ode mnie. Jest zaskakująco lekka - 100g lżejsza od moich poprzednich korb Veloce. Ma bardzo lekkie tercze, ale niestety rozstaw śrub tarcz jest większy niż obecny standard Campy 135mm.
Chce zamówić u Mack'a suport z tytanową osią ważący ~120g, przerobić mocowanie tarcz na 135mm, wymienić wszystkie śruby na alu i wypolerować i anodowac korbę na jakiś fajny kolor...no właśnie, na jaki?
Iść w klasykę i zrobić srebrny, czy czerń tak jak dyktuje aktualna moda, czy może strzelić jakiś kolor w stylu Tune, np. złoty, czerwony, niebieski? Popatrzcie na mój rower i zaproponujcie :-D
Cel moich kombinacji? Uzyskanie kosztem ~300 zł korby ważącej 650 - 660g (cały komplet, czyli ramiona, tarcze, wszystkie śruby i suport na łożyskach maszynowych).

Dołączona grafika

#2 Gosc_superpiki_*

Gosc_superpiki_*
  • Gość

Napisano 04 listopad 2007 - 03:09

Też mam tą korbę, całkiem przyjemna mimo swoich lat.
Imo nie warto przerabiać jej pod obecny rozstaw Campy (135). Nie będzie to dobrze wyglądało, nie wiem jak z trzymaniem blatów.
Obecnie ma bcd 144 - nadal stosowany na torze. Czasem spotykany także w szosie (np gipiemme). Jest sztywniejszy niż 135, jedyna niedogodność, to że najmniejsza zębatka ma minimum 41 zębów.
Na 9 rzędowy łańcuch znajdziesz zamienniki, nie wiem jak z 10.

Co do anodyzacji - na mój gust czarny. Najbardziej uniwersalny kolor.
Jeśli inny to może złoto lub ciemny grafit.

#3 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 listopad 2007 - 09:14

Karbon, jak zamierzasz zmienic BCD? 144mm-135mm=9mm zmiany na średnicy (4,5 mm każdy z otworów na promieniu), czyli (nawet zakładając, że pająk zmieści otwory niżej) bedziesz musiał napawac pająk (z późniejszą obróbką). Masz speca, który to zrobi fachowo?
A co do estetyki... Ja uznaję ciemne ramy i resztę srebrną. A jeśli już jasna rama, to reszta ciemna. U Cię aż się prosi o czarną korbę (i przerzutkę) 8-)

#4 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 04 listopad 2007 - 09:25

Karbon, walnij kolor jak na zaciskach kół albo tytanowy, srebro i czerń mają wszyscy... albo złota satyna...

#5 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 listopad 2007 - 10:34

w sumie to można zrobic mieszanke, np korby czarne a koronki grafitowe, lub korby grafitowe a koronki czarne?? przy okazji może też tylną przerzutke??


#6 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 listopad 2007 - 11:07

Ładnie będzie jak ramie korby będzie w kolorze zacisków kół, a tarcze koloru grafitowego. Czarny w napędzie brzydko wygląda.

#7 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 listopad 2007 - 11:36

Widziałem już gdzieś przeróbkę takiej korby na 135mm, ale oczywiście nie zapisałem zdjęcia. Przeglądałem też galerię starych korb, której też nie zapisałem :-) - była tam anodowana na złoto identyczna Strada i była piękna, ale do żółtej ramy złota korba...hmm, nie wiem.
Przerzutka tylna zostaje taka jaka jest. Obecnie waży 201g, a nie wymieniałem śrub na alu! Wycieniowałem tylko wewnętrzną płytkę dolnego wózka, która jest stalowa, ponawiercałem kółka, wymieniałem sprężynę przy głównej śrubie na tą od Sh 105 - sa identyczne wymiarowo i takie same siłowo, ale Sh jest 0 1g lżejsza :-P Recorda nie ma sensu kupować, bo jak wymienie śrubą główną i mocującą linkę na alu to RD bedzie ostatecznie ważyła 190-191g, a Record 184g, więc nie ma sensu wydawać 800zł na coś co działa identycznie, a tylko wygląda lepiej. Mogę zmienić tylko na jakąś Galli jeśli znajdę na jakimś eBay'u.
Zastanawiałem się też na wykonaniem odwiertów w ramionach tak jak to robi KCNC: http://www.kcnc.com....ank cutting.htm
Jednak ramiona Strady są dość wąskie przy pedałach i nie wiem czy taki zabieg da się w ogóle wykonać. Uszczerbek materiału w tym miejscu nie skutkowałby spadkiem sztywności...teoretycznie bo profil jest tak samo sztywny jak tan sam kształt pełny w środku.

#8 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 listopad 2007 - 12:10

nie chodzilo mi o wymiane przerzutki tylko zeby tez anodowac elemanty alu na grafitowy kolor


#9 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 04 listopad 2007 - 13:12

KARBON --położ na przerzutke --KARBON...-JAREK :lol: :shock: :lol:

#10 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 listopad 2007 - 14:32

Nie jestem aż takim ortodoksem :-D
Swoja drogą przerzutki Campagnolo mają bardzo doużo zbędnego materiału. Centaur to klasa, która posiada RD w masie, która toleruję, ale Veloce to już porażka.
W sumie możnaby poszlifować w niektórych miejscach, ale potem polerka, anoda - w sumie mi sie nie chce. Ostateczna masa 190g mi wystarczy.
jarek, mógłbys dla mnie kiedyś wykonać hak karbonowy do mojej ramy?
Oczywiście wysłałbym Ci hak na wzór jak się dorobie pieniędzy :->
Mój obecny hak wży 20g co mnie dobija.

Znalazłem tę piękną galerię: http://www.bikecult..../chainring.html
Mój tuning wyglądał by tak: http://www.bikecult....144-151bolt.jpg (na foto przeróbka ze 151 na 144mm).
Złota anoda: http://www.bikecult....campbmxgold.jpg
...i dla fetyszystów...pozłacana: http://www.bikecult....ng/icsgold1.jpg

#11 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 04 listopad 2007 - 15:20

Moim zdaniem czarna korba, będzie zdecydowanie pasowała do całej reszty roweru.

#12 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 listopad 2007 - 16:21

Czarny to najbardziej zachowawczy, ale też pasujacy kolor do wszystkich części. Tak się zlożyło, ze wszystko mam czarne.
Nieszczęśliwie wpadły mi w ręce niebieskie zaciski, a chciałem czerwone, ale za dobrą cene się nie wybrzydza.
Złote by źle wyglądały. Widziałem yaką rame jak moja z żółtymi oponami ProRace. Właściciel myślał, ze bedzie ładnie, a one są w innym odcieniu niż rama, a po zabrudzeniu opon to już w ogóle kiesko sie prezentowało.
Niebieski by pasował do akcentów przy napisach Giant, ale to nie "rasowy" kolor.
Czerwony pasuje jak pięść do nosa do tej konfiguracji.
Będzie chyba czarna korba...czarne tarcze, czarne śruby alu...hmm.

Nie mogłem sie powstrzymać :mrgreen:
Dołączona grafika
I z czarnymi tarczami:
Dołączona grafika

#13 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 04 listopad 2007 - 16:50

Też myśle, że czarny będzie najbardziej odpowiedni. Niebieski i czerwony zdecydowanie odpada-kompletnie nie pasuje kolorystycznie, a srebrny jest zbyt popularny ;-)

#14 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 listopad 2007 - 17:01

hmmm jak dla mnie tez czarny, niebieski moglby byc np gdybys mial niebieskie piasty, chyba Tune robi w takim kolorze, i obręcze niebieskie, ale to dyskusja na temat tego co by moglo byc:) moim zdaniem jesli chcesz czarna korbe to teraz przerzutka bedzie klula w oczy, teraz rower jest jak dla mnie dobrze stonowany, a naprawde trudno polaczyc czrne elementy ze srebrnymi zeby sie nie gryzło... ale to kwestia gustu:)


Pozdrawiam!!!

[ Dodano: 2007-11-04, 17:05 ]
jak sprawuje sie widelec rdx'a?? ktory masz model??


#15 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 listopad 2007 - 17:16

Widelec jest z karbonową rurą sterową. Widelec jest sztywny, ale kiepsko tłumi drgania - zachowuje sie jak aluminiowy. Mam duże porównanie bo na kilku karbonowych juz jeździłem, co prawda nie tak lekkich, ale tłumiły one wibracje doskonale, a ten prawie w ogóle nie.
Mam wrażenie, że to może byc aluminiowy widelec pokryty karbonem, ale produkty firmy XDS są podobno w pełni karbonowe, sztyce, kierownice, widelce.
Kolega, który jest lżejszy ode mnie twierdzi, ze widelec jest mało sztywny - ma inny egzemplarz tego samego modelu. Czyżby aż tak rażący brak powtarzalności produkcji?
Obecnie pozbyłem sie tych tamdetnie wyglądających nadruków RDX. To jakieś stemple, ale ukryte pod wcale nie tak cienką warstwą laminatu. Widać, ze to produkt tani bo na drogich widelcach nie ma tyle żywicy. Widelec muszę jeszcze zmatowić cały drobnym papierem ściernym. I nie wiem czy zostawić go bez lakieru czy prysnąć bezbarwnym.

#16 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 04 listopad 2007 - 17:54

Trzymaj widelec za rure sterową i puknij ramieniem o drugą rekę- dłoń ,,czy są drgania , takie dzwoniące -bez namysłu wyczowalne i słyszalne?????JAREK
jeżeli zdarłeś aż do włókna -będzie ciągle brudził :-D

#17 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 04 listopad 2007 - 18:10

Czarny w napędzie brzydko wygląda.


To już rzecz gustu... Na Twoim miejscu, Karbon, walnął bym tylko i wyłącznie czarny ze względu na to, że do jest uniwersalny i zawsze pasujący a do tego przy żółtej kolorystyce Twojego roweru będzie sie na pewno nieźle prezentował. Pozdro!

#18 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 04 listopad 2007 - 19:39

KARBON nie ma śladu po tym jak zdarłes ten znaczek RDX na widelcu?ja wczoraj zcierałem napisy z siodelka i jest przebarwienie na karbonie w tym miejscu

#19 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 listopad 2007 - 20:03

Musiałem zetrzeć papierem ściernym najpierw warstwę lakieru czy to żywica była, żeby sie dobrać do stempli RDX. Narazie sa rysy po papierze ściernym bo używałem chyba gradacji 200. Mam dwie możliwości: albo miejsce z rysami szlifować coraz drobniejszym papierem, aż w końcu bardzo drobnym na mokro i odpowiednią pastą wypolerować, albo zmatowić całe ramiona papierem, np. gradacji 200 i szlifowac coraz drobniejszymi, aż do uzyskania wizualnie jednolitej powierzchni bez widocznych rys.

Przebarwienie na siodełku zostało bo pył na nim został. Jak je dobrze umyjesz to rysy będą znacznie mniej widoczne. Musisz przeszlifować drobniejszymi papierami.

#20 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 04 listopad 2007 - 20:16

Tak off topując to RDX ma maksymalnie beznadziejny ten znaczek.



Dodaj odpowiedź