Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przeróbka Fitnesa Na Szosę


58 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 listopad 2016 - 00:04



Do tematu już się odnosiłem (proponując eksperymenty z rogami) i zasadniczo zgadzam się z Tobą odnośnie baranka.
Wątpliwości mam tylko jeśli chodzi o założenie klamek i manetek z prostej kierownicy na baranka (czy dobrze zrozumiałem?) - to się nie uda, chyba że zastosujemy jakąś starą stalową kierownicę, bo wszystkie współczesne baranki mają większą grubość niż kierownice mniej lub bardziej proste.
  • ROZMIAR lubi to

#42 elton29

elton29
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • SkądM-Mz

Napisano 14 listopad 2016 - 08:15



Czy ja wiem czy grubszą, jak dobrze czytam to w tym rowerze jest 31.8 ale to tylko w miejscu mocowania mostka dalej średnica zew. ma bodaj 22 mm, nie pamiętam dokładnie i czy prosta czy baranek powinno pasować, większym zmartwieniem zagłębienie na linkę hamulca w typowych kierownicach szosowy lecz jak pisałem można kupić, zamontować, sprawdzić a jeśli podejdzie to kompletować resztę.
Dodam tyko, że dobrze wyregulowane v-ki mają także dobrą skuteczność, to tak odnośnie zmiany na tarczówki, których nie można zamontować do tej ramy.

#43 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 14 listopad 2016 - 08:50

A ile taki rower będzie ważył po przeróbce, 12kg? Na długie trasy raczej odpada i wielkich osiągów na nim nie wykręcimy. Z prostą kierownicą dobrze może się na nim czuć kurier w mieście.

 

Ewentualnie można kupić baranka i klamkomanetki do szosy (Claris). Żeby nie wpuszczać się w koszty.

Albo jeszcze taniej baranek oraz wykorzystać klamki i manetki (tak jak mają dublowane przełajówki) w okolicach mostka.



#44 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 09:07

Phoe:

"na dobre mu wyjdzie skrócenie mostka".

 

Założenie baranka w połączeniu ze "skróceniem mostka" na pewno nie "wyjdzie" na dobre. 

Podsumowując (brutalnie, ale szczerze): zakładane przeróbki tego roweru to przysłowiowe rzeźbienie w ...



#45 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 listopad 2016 - 09:16

Akurat skrócenie mostka to całkiem sensowny pomysł (choć oczywiście wszystko wyjdzie w praniu). Baranek wydłuża pozycję o ok. 8-10 cm, więc krótszy mostek to skompensuje.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#46 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 09:41

Popatrz na zdjęcie roweru, które jest na pierwszej stronie i zwróć uwagę, że mostek już jest bardzo krótki.

Więc co tu jeszcze skracać? 



#47 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 listopad 2016 - 09:59

Na zdjęciu katalogowym masz najmniejszy rozmiar. Jaki rozmiar jest w większym, tego nie wiem (chyba, że Ty wiesz).

Nie napisałem, że to na pewno jest dobry pomysł, tylko że to wyjdzie w praniu. Po prostu nie skreślałbym go z założenia.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#48 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 10:12

Z tabelki wynika, że rower ma tylko dwa rozmiary więc w rozmiarze większym mostek pewnie będzie i tak za krótki, żeby (sensownie)

zastąpić go jeszcze krótszym.

To tylko mostek, a gdzie sensowność reszty zmian?

Autorka tematu zadała pytanie o przeróbkę tego roweru, miażdżąca większość odpowiada, że to nie ma sensu, a ona uparcie twierdzi, że jest sens.

To po co pyta, skoro wie?

 



#49 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 listopad 2016 - 11:39

Ta zmiana wcale nie ma sensu. Pozycja się wydłuży i będzie niska większy ciężar na ręce bardziej zgięte plecy. Środek ciężkości się przesunie, zmieni się prowadzenie na bardziej nerwowe. Zmiana szerokości kierownicy też nie jest obojętna szczególnie przy pomysłach z jazdą off road. Kosztowo też klapa.

Potrzebujesz gravela coś w tym stylu https://www.giant-bi...om/pl/anyroad-3.

 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#50 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 14 listopad 2016 - 11:57

No i taki szczególik. Po wprowadzeniu takich zmian konstrukcyjnych o gwarancji już możemy zapomnieć :).



#51 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 listopad 2016 - 12:16

O gwarancji tak (o ile warunki gwarancji zakazują takich przeróbek), o odpowiedzialności sprzedawcy nie.

Sprzedawca zostaje zwolniony tylko w zakresie nowych części (na które pozostaje w mocy odpowiedzialność ze strony ich sprzedawcy ;) ), a rama itd. podlega ciągle normalnej ochronie tak długo, jak sprzedawca nie udowodni, że przeróbki roweru spowodowały ich uszkodzenie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#52 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 14 listopad 2016 - 18:27

Przeróbka wymaga tylko klamkomanetek claris, kierownicy, nowej owijki i mini fałki :). Clarisa szukaj na olx często się pojawia.

 

Ja bym próbował. Tym bardziej ile ludzi tyle opinii. Nie spróbujesz nie będziesz wiedziała.

 

 



#53 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 15 listopad 2016 - 08:13

Przeróbka wymaga tylko klamkomanetek claris, kierownicy, nowej owijki i mini fałki :). Clarisa szukaj na olx często się pojawia.

 

Ja bym próbował. Tym bardziej ile ludzi tyle opinii. Nie spróbujesz nie będziesz wiedziała.

To opcja, którą ja proponowałem. Ale koleżanka chce zmieniać na 10s z hamulcami tarczowymi. I wtedy już nie będzie tak słodko. Bo np trzeba wstawić nowy suport i wiele innych części. A na tej ramie tarczówek nie zamontuje. To też świadczy o doświadczeniu rowerzystki.

Rower ma być na szosę i CX. W takim przypadku lepiej kupić ramę Accenta i składać nowy rower. Jak ktoś ma dostęp do tanich części, to może się okazać, że złoży minimalnie taniej niż gotowa przełajówka. Bo CX to cały czas drogie rowery.



#54 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 16 listopad 2016 - 19:47

Niech koleżanka sprzeda posiadany rower , kupi za 500 GBP plus 40 GBP wysyłka do Polski:

http://www.planetx.c...-bike-(unbuilt)

i poprosi jakiegoś  miłego kolegę o pomoc w  zmontowaniu zestawu:)

Opony w zestawie to 35 ale węższe w razie czego też da się założyć.



#55 PawelOsw

PawelOsw
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 20 listopad 2020 - 15:15

Witam wszystkich.

 

Przymierzam się do modyfikacji mojego Giant Fastroad SL3 (https://www.greenbik...-xl-p-6000.html) na baranka. Czy znajdzie się dobry kolega i podpowie a najlepiej wypunktuje elementy konieczne do zmiany?



#56 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 listopad 2020 - 16:44

Bardzo ogólnie:

- kierownica + owijka
- klamkomanetki szosowe hydrauliczne (warto sprawdzić kompatybilność z zaciskami tektro)
- jeżeli nie ma hydrauliki na 2x8 to należy doliczyć tylną przerzutkę, kasetę i łańcuch
  • PawelOsw lubi to

#57 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 684 postów

Napisano 20 listopad 2020 - 16:56

Bardzo ogólnie to tak.

Ale jak wspomniane jest w wątku (choć chyba za mało asertywnie i bez DUŻYCH LITER - bo powinno być "nie da się i już") jeśli rozmiar fitnessa/flatbara dobrany jest poprawnie to się nie da.

Najlepiej podsumował to Dari w #48.

Przykładowo - ujeżdżam szosy w okolicy 55 cm (TT efektywna)

A mój +/- fitness ma TT efektywną 61,5 cm (i mostek 11 cm).

Tego IMHO się nie da zmienić trzymając się rozsądnych wartości (długość mostka >= 8 cm).

 

 



#58 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 listopad 2020 - 19:19

Po cichu liczyłem, że jak autor wątku policzy koszty wymiany to nawet nie będzie trzeba pisać o zwalonej geometrii roweru po takiej przeróbce.

No ale skoro już sprawa wypłynęła to rekomendacja jest jedna: sprzedać ten rower i kupić szosę :)

#59 PawelOsw

PawelOsw
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 24 listopad 2020 - 09:49

Dzieki Panowie za podpowiedzi. Rekomendacja: sprzedać i kupić nowy. Decyzja: kupie drugi rower;)



Dodaj odpowiedź