Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przeróbka Fitnesa Na Szosę


58 odpowiedzi w tym temacie

#1 Phoe

Phoe
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 18:49

Hej, posiadam Thrive 3 i rozważam jego modyfikację: tarczowe hamulce, krótszy mostek, kaseta 10 zamiast 8, baranek. Nigdy nie jeździłam na baranku, więc byłaby to dla mnie swego rodzaju przygoda i sprawdzenie, czy mi to odpowiada. W razie czego zawsze mogę wrócić do pierwotnej konfiguracji i dalej cieszyć się swoim rowerem.

Podejrzewam, że największym problemem będzie wciśnięcie tarczówek. Czy będę potrzebowała zmiany piast, a więc zaplecenia kół od nowa? Jak wygląda sprawa tarczówek na szosę? Czy po powrocie na prostą kierownicę musiałabym także zmieniać hamulce tarczowe?

Druga sprawa to cena przejścia na samego baranka. Czy da się bezboleśnie dla portfela zrobć taka modyfikację? Mam Claris, która ponoć należy do szosowej grupy osprzętu. Tył chcę zmienić, więc powiedzmy, że potrzebuję zakupić tylną przerzutkę. Nie byłoby potem problemu z przestawieniem się na tradycyjną manetkę do prostej kierownicy?

Ostatecznie: czy macie jakieś propozycje i w jakiej cenie :) W kwestii budżetu fajnie byłoby nie przekroczyć tysiąca złotych.

#2 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 11 listopad 2016 - 19:57

Taka modyfikacja jest bez sensu. Jesli masz tysiaca, doloz to co dostaniesz za swojego  Thrive`a 3 i kup uzywana szose. 



#3 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 20:09

Nie da się założyć hamulców tarczowych do tej ramy.

#4 Phoe

Phoe
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 20:14

Dlaczego bez sensu? Przeciesz fitness jest maksymalnie zbliżony do przełaja/szosy, tylko bez baranka. Po to właśnie kupowałam fitnesa, aby mieć możliwości jazdy on i off road. Rozważałam jeszcze przełaj, ale mały wybór i wysokie ceny.

Stasko, rozwiniesz myśl w sprawie niekompatybilności mojej ramy do tarczówek?

#5 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 20:34

Przedni i tylny widelec powinien być przystosowany ( mieć odpowiednie otwory) do zamocowania zacisków. W/g wysłanego linku/zdjęcia takowych nie widać

#6 Phoe

Phoe
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 20:37

Hm, rozumiem, a nie ma możliwości zamontować na ramę jakiegoś anaptera? Akurat na tarczówkach mi zależy bez względu na to, czy będę zakładać baranka :)

#7 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 20:39

Obawiam się że nie :-(

#8 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2595 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 listopad 2016 - 21:54

Poza tarczówkami - wszystkie pozostałe przeróbki da się zrobić. Hamulce i tak trzeba zmienić na mini-V-ki, żeby współpracowały z klamkomanetkami szosowymi.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#9 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopad 2016 - 21:58

Ależ niżej na stronie piszą, że jedną z cech tej ramy jest przystosowanie do hampli tarczowych.



#10 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2595 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 listopad 2016 - 22:06

Może kiedyś był w ofercie (bo chyba był) wyższy model z tarczówkami. Tutaj przynajmniej, z tego zdjęcia nie sposób stwierdzić, czy jest możliwość zastosowania hamulców tarczowych - przynajmniej ja nie widzę żadnych miejsc, gdzie miałoby się wkręcać adaptery.

 

O, tu są: 

https://www.liv-cycl...l/thrive-1-disc

https://www.giant-bi....1/20466/80002/

https://www.giant-bi...0/29200/100825/


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#11 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3008 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 listopad 2016 - 22:26

W ogóle to ta rama wygląda mi na jakieś geo górskie, a nie szosowe, ale może te fotki takie jakieś.



#12 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2595 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 listopad 2016 - 22:33

Rowery fitness, to fitness - "teoretycznie" mają jeździć jak szosówka, ale z prosta kierownicą. Ale pewnie geometrią się różnią od szosówek. A tutaj to dodatkowo damka.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#13 Phoe

Phoe
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 22:36

Seria Liv taka właśnie jest :) Dla przykładu przełajowy Invite ma prawie takie samo geo - jedynie rozstaw kół jest znacząco mniejszy (i rzeczywiście, mój Thrive jest słabo skrętny, stąd też na dobre mu wyjdzie skrócenie mostka). A tak poza tym ten rower jest mega szybki, świetnie wspina się pod górę i wymusza wysoką kadencję, więc jak najbardziej mogę potwierdzić o przeznaczeniu tego roweru na szosę :)

#14 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2595 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 listopad 2016 - 22:47

Musisz sobie zdawać sprawę, że z niego rasowej szosówki nie zrobisz, ale ... w dzisiejszych czasach powstają tak dziwaczne z pozoru rowerowe hybrydy, że moim skromnym zdaniem możesz poeksperymentować. Przecież robią rowery endurance, gravel - wszystko z barankiem, których geometria różni się od szosówek wyścigowych i ludzie to kupują - ba, idą jak świeże bułeczki. 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#15 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1866 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 11 listopad 2016 - 22:51

On ma górską/crossową geometrię. To nie zadziała. Długość górnej rury wg. tabelki to 53,5/55,5 cm, jak jeszcze dodasz do tego reach kierownicy, czyli minimum 8cm, to mostek musiałby mieć ze 2 cm żeby uzyskać podobną pozycję.

 

Koszty wymiany zdają się też nieopłacalne. Klamkomanetki, mostek, kierownica, hamulce i nie wiem co tam jeszcze. Możliwe, że linki i pancerze.



#16 Phoe

Phoe
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 23:01

Zdaję sobie sprawę :) Mnie na większej szybkości nie zależy, bo on już w obecnej chwili potrafi się tak rozkręcić, że czasami obawiam się o własne życie ^^ Mnie bardziej zachęca zmniejszenie oporu, gdy jest mocny wiatr, i możliwość wielu chwytów, co podobno przy dłuższej jeździe bardzo pomaga :)

sirkozi, ja będę wymieniać hamulce na lepsze i tak, tak samo z mostkiem i tak samo z kasetą, a więc i tylną przerzutką. Będą zmiany z barankiem czy bez.

Dziwne, bo gdy rozważałam kupno przełaju, to według generatorów/tabelek/porad w sklepie zawsze doradzano ramę z górną rurą 54 cm o.O Mój Thrive to 55.5, czyli 1.5 cm naddatku. Sądziłam więc, że nie będzie z tym problemu.

#17 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2595 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 listopad 2016 - 23:05

Czy ja wiem, chyba nie jest tak źle - porównaj z rowerami damskimi  endurance w tych samych rozmiarach.

 

https://www.liv-cycling.com/pl/avail-1

 

Np. w mniejszym rozmiarze (S) tylko 0,5 cm różnicy długości górnej rury (cokolwiek to znaczy).

 

Edit. W M-ce 1,5 cm


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#18 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 873 postów
  • SkądStargard

Napisano 11 listopad 2016 - 23:17

Zdaję sobie sprawę :) Mnie na większej szybkości nie zależy, bo on już w obecnej chwili potrafi się tak rozkręcić, że czasami obawiam się o własne życie ^^ Mnie bardziej zachęca zmniejszenie oporu, gdy jest mocny wiatr, i możliwość wielu chwytów, co podobno przy dłuższej jeździe bardzo pomaga :)

sirkozi, ja będę wymieniać hamulce na lepsze i tak, tak samo z mostkiem i tak samo z kasetą, a więc i tylną przerzutką. Będą zmiany z barankiem czy bez.

Dziwne, bo gdy rozważałam kupno przełaju, to według generatorów/tabelek/porad w sklepie zawsze doradzano ramę z górną rurą 54 cm o.O Mój Thrive to 55.5, czyli 1.5 cm naddatku. Sądziłam więc, że nie będzie z tym problemu.

Dość długo jeździłem na rowerze fitness, Merida Speeder. Zaliczyłem na nim sporo ultramaratonów. Lekiem na opory wiatru była lemondka, która wraz z rogami zapewniała bardzo dużo chwytów.

Po przesiadce na "szosę" nie zauważyłem większych korzyści jeśli chodzi o komfort. Ba, nawet musiałem zamontować lemondkę, bo bez tego dłuższe trasy byłyby drogą przez mękę.



#19 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 576 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 11 listopad 2016 - 23:25

Dlaczego bez sensu? Przeciesz fitness jest maksymalnie zbliżony do przełaja/szosy, tylko bez baranka. 

 

Skąd CI to przyszło do głowy? Ten rower w żaden sposób nie jest zbliżony do szosy i trzeba w nim wszystko wymienić aby był, przede wszystkim ramę. Każda rama szosowa z prostą kierownicą będzie nadal rowerem szosowym, ten Twój  nigdy, nawet z barankiem.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Specialized Tarmac Comp

Accent Furious

Bulls Copperhead 3


#20 Phoe

Phoe
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 11 listopad 2016 - 23:34

Mówiłam ogólnie. Porównaj sobie geo niektórych fitnesów z przełajówkami i szosówkami. W zależności od rocznika geo fitnesu i przełaju od Gianta w serii kobiecej jest również podobne (większość parametrów jest taka sama lub bardzo zbliżona). A kupowanie szosy dla kogoś, kto nie jeździ wyłącznie po szosie, jest nieporozumieniem.

Dodam, że większość fitnesów ma do tego sprzęt w pełni szosowy, więc gdybym miała na przykład taką meridę, to przejście na baranka byłoby zupełnie bezbolesne. Ale za meridę musiałabym dać 3.5 tyś, a swojego Thrive upolowałam za 1.7. Jest różnica.

Edit. 4gotten, jaką lemondkę byś polecał? :) Kusi mnie wypróbowanie baranka, ale może najpierw pobawię się z lemondką.

Ech, tylko szkoda mi tych hamulców tarczowych, bo by się przydały. Zastanawia mnie teraz, jakie hamulce szosowe stosuje się do przełajów? Przecież trzeba brać pod uwagę, że tam opony zakłada się dużo grubsze i z agresywnym bieżnikiem. Nie mogą to być hamulce, w które wejdzie jedynie 23-25c :) Widziałam, że Giant stosuje jakieś Tektro, ale z Tektro nie mam dobrych doświadczeń.



Dodaj odpowiedź