Żeby lepiej ocenić, jak się ma jedna geometria do drugiej, tzn, Thrive np. do Avail, proponuję przełączać strony, patrząc na zdjęcia:
https://www.liv-cycl.../pl/thrive-2016
https://www.liv-cycl...com/pl/avail-1
Widać od razu, że widelec w rowerze fitness jest wyższy i chociaż główka jest niższa, to pozycja jest bardziej wyprostowana. To ma też znaczenie dla własności jezdnych - ten rower jeździ inaczej. Nie ma co dyskutować. Najlepiej byłoby, tak jak ktoś napisał, zmienić rower na "normalną" szosówkę. Wtedy nie byłoby tzw. półśrodków, ale ... ja tam nie jestem przeciwnikiem eksperymentów. Taka przeróbka może okazać się całkiem udana, może z tego wyjść rower całkiem ciekawy, bo i przyjmie szerokie opony, i może być wygodny po założeniu baranka - może tylko będzie trzeba zastosować krótszy mostek.
Powiem tylko, że złożyłem sobie rower fitness na ramie crossowej (dostosowanej do amortyzatora) z widelcem przełajowym (czyli niskim), co baaardzo zmieniło geometrię, a ... jeździ mi się znakomicie.



