Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jeśli Nie Caad10 2015 I Nie Caad12 2016 To Co?

CAAD10 CAAD12 CANNONDALE

14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 postów

Napisano 16 grudzień 2016 - 14:29

Mam dość spore dylematy związane z wyborem szosy jak i problemy ze znalezieniem tego co potrzebuję w zakresie rozmiaru ramy.
Spodobała mi się geometria CAAD10 i 12 jednak mam problem ze znalezieniem ramy dla siebie pod wzrost 170cm czyli  CAAD10 o rozmiarze 50 praktycznie nieosiągalna wśród używanych egzemplarzy, CAAD12 2016 w tym rozmiarze też problem.

 

Zatem zastanawiam się, jeśli nie Cannondale to co jest wartego uwagi w budżecie do 5000zł.
Zależy mi na zbliżonej geometrii do CAAD, podobnej wadze, nie wiem na ile mogę liczyć na Ultegrę przy tej kwocie.

Co sądzicie o CAAD10 i 12 i czy warto zainteresować się czymś innym?

Jakie modele innych firm mają podobną geometrię i komfort/sztywność zbliżoną i nie gorszą niż CAAD?



#2 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 158 postów

Napisano 16 grudzień 2016 - 14:46

z tych markowych rowerów, to może trek emonda alr, widzę ze bardzo chciałbyś mieć Caad, lepiej może poczekać i kupić w koncu tego caad :)

spójrz jeszcze na giant tcr slr na 105



#3 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 16 grudzień 2016 - 15:37

Felt f75



#4 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 16 grudzień 2016 - 15:50

W tej cenie można mieć karbon, chyba że jednak wolisz alu.

#5 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 postów

Napisano 16 grudzień 2016 - 16:50

widzę ze bardzo chciałbyś mieć Caad, lepiej może poczekać i kupić w koncu tego caad :)

W sumie tak :) Ale wynika to chyba z faktu, że miałem możliwość pomacać ten rower i jest dosyć chwaloną konstrukcją. Geometria też jakoś bardziej klasyczna. Gorączkuję się, żeby wyrobić się przed nowym sezonem :)

 

W tej cenie można mieć karbon, chyba że jednak wolisz alu.

Z tego co czytam tutaj na forum i w innych miejscach, to rozsądniejszym wyborem jest lepsze alu niż tani karbon.
A przy tej kwocie nowy karbon chyba raczej nie będzie jakiejś dużo lepszej jakości. Z używanym rowerem karbonowym też różnie może być. Wychodzę z założenia, że jakby to miał być karbon i ewentualnie używany to musiałbym mieć pewną gwarancję na ramę.

Nie miałem też możliwości przejechać się na rowerze karbonowym, więc nie mam punktu odniesienia jak dużo zmienia się w kwestii komfortu i charakterystyki zachowania się ramy podczas jazdy.

 

W zasadzie ceną wyjściową na rower była kwota do 4000zł.

Tak więc może nie tyle chodzi o to co wolę co jednak z czym miałem do czynienia. I tak większość czasu przejeździłem na ramach cro-mo, które mają większy komfort od alu, przy czym nie były to rowery szosowe.

Ale załóżmy, że karbon wchodziłby w grę, co wówczas w tym budżecie i jak to się przekłada na jakość danej ramy? Pytam oczywiście jako karbonowy laik.

 



#6 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 grudzień 2016 - 22:05

Ja dziś się przekonałem, że karbon to w sumie bardzo wytrzymały materiał. Planuje zrobić sobie tani napinacz do łańcucha i wykorzystałem kawałek z uciętej karbonowej sztycy, piłowałem ten kawałek chyba dobrą minutę, a wywiercić w tym dziurę to też nie taka prosta sprawa.  Dodatkowo wsadziłem ten kawałek w imadło, a karbon bardzo nie lubi być zgniatany. Walczył bardzo dobrze, a kształtem z okręgu zmienił się w elipse ale nie pękł, słychać było strzały, a po wyciągnięciu z imadła wrócił do okrągłego kształtu i nie widać żadnych uszkodzeń w strukturze mimo, że wewnątrz pewnie coś tam się uszkodziło. Ścianki w tej rurce mają ok 1.5mm szerokości.

 

Tutaj ciekawa pozycja z Planet X

https://www.planetx....(special-build)

 

700 funtów to jakieś 3700 PLN więc ciekawa opcja za full carbon i Tiagre 4700



#7 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 17 grudzień 2016 - 10:10

No i ładniejszy niż ten ich Pro Carbon.

#8 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 grudzień 2016 - 18:48

No i ładniejszy niż ten ich Pro Carbon.

 

Hah, fakt :D



#9 giec

giec
  • Użytkownik
  • 55 postów
  • Skądeastbourne uk

Napisano 20 grudzień 2016 - 02:09

Wszechstronny , idziesz w dobrum kierunku moim zdaniem. Caad 10 jest niesamowity i jego ogólne wysokie notowania nie są przesadzone. Bardzo sztywny i jesli dobierzesz reszte odpowiednio to cały set równa się komfortem carbonowym zestawom .

Testowalem caad 10 i długo uzywałem cannondale supersix , i gdybym teraz miał wybierać to optuję za caad . Taniej i zaoszczedzona kasę można wydać np. na koła .



#10 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 postów

Napisano 20 grudzień 2016 - 22:36

Właśnie zastanawiałem się na różnicą praktyczną między supersix a CAAD10/12, choć takie różnice prawdopodobnie wyłapuje się dopiero na jakimś większym dystansie mając punkt odniesienia, z całą pewnością brutalna różnica jest w cenie. Na allegro pojawił się fajny używany supersix na ultegrze z 2015 z ramą o rozmiarze 50 ale cena jest dla mnie za wysoka jak za rower używany.

Jak faktycznie wygląda kwestia różnicy między aluminium a karbonem w przypadku powyższych czyli Supersix oraz CAAD10 lub 12?

Rozglądam się za CAAD10 z 2015 lub CAAD12 z 2016 roku.

Przeglądam rowery różnych firm ale ciągle coś mi nie pasuje, a to geometria, a to malowanie, a to osprzęt.

Co sądzicie o rowerach Fuji w odniesieniu do CAAD10/12 ?



#11 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 postów

Napisano 09 styczeń 2017 - 14:32

Panowie jeszcze takie pytanie. Jak na tle CAAD12 wypada Canyon?
Wstępnie rozważam CAAD12 105 disc, z tego co czytam trochę kiepskie koła, choć mam dość sporą ochotę na CAAD12 Ultegra disc ale wolałbym nie musieć pozbywać się nerki, a nie widzę ciekawych ofert na stronach różnych sklepów.

Canyon ma rowery z lepszym osprzętem, widzę też, że stosują sztywne osie, ale to chyba w wyższych modelach. Jeszcze dokładnie nie przyjrzałem się ich ofercie. Nie wiem jak w praktyce  wypadają ramy Canyon do CAAD12.

Zastanawia mnie tez sprawa gwarancji. W teorii Cannondale ma dożywotnią gwarancję na ramy, ale według regulaminu gwarancji wystarczy, że zmienimy jakiś element roweru bez udziału serwisu i już tej gwarancji nie mamy. W praktyce więc gwarancja na ramę jest takim trochę wabikiem.



#12 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 postów

Napisano 10 luty 2017 - 13:17

Dobra, pomacałem sobie CAAD12 Ultegra 2017.
Cannondale w stosunku do innych producentów ma zawyżoną rozmiarówkę i o ile 50 jako tako pasuje to doszliśmy do wniosku, że jednak odpowiednia będzie 48.

Ultegra jednak ma wyższą kulturę pracy, CAAD12 z Ultegrą ma kilka komponentów wyższej klasy, lepsza sztyca, siodełko, mechanizm korbowy, koła. Oglądałem 105 i jakoś mi ta grupa nie odpowiada.

Jeśli chodzi o malowania to najładniej wyglądają karbonowe Supersix Evo. Nawet powiedziałbym, że ciekawiej prezentują się malowania CAAD10 w stosunku do CAAD12.

Szkoda też, że Cannondale w rowerze za około 10 tys. zł daje tylko Mavic Aksium.

Zastanawiam się jednak, czy warto zakupić CADD12 Ultegra disc? Czy jednak konwencjonalne szczęki?
Lubię dokręcać z górki, ale po deszczu nie jeżdżę. Niestety nie mam doświadczenia praktycznego z tarczami.

Jak wypada TREK w stosunku do CAAD12 Ultegra? W treku odpowiednikiem dla CAAD12 będzie Emonda sl6?

Jeśli w przypadku CAAD12 rozmiar 48 wydaje się odpowiedni to jak to będzie wyglądać w Treku w zakresie rozmiarówki? 52?

Ma ktoś doświadczenie w zakresie gwarancji Cannondale?



Wybaczcie ilość pytań, ale chce dokonać jak najbardziej sensownego zakupu gdyż nie mam w zwyczaju zbyt często wymieniać rowerów.



#13 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 10 luty 2017 - 13:25

Jak lubisz dokręcać z górki to sugerowałbym tarcze, mi z górki 20% szczęki ledwo dawały rade ale swoje ważę ;)



#14 Wszechstronny

Wszechstronny
  • Użytkownik
  • 222 postów

Napisano 10 luty 2017 - 16:10

Ja jestem lekki 65-67kg :)

#15 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 10 luty 2017 - 16:33

Panowie jeszcze takie pytanie. Jak na tle CAAD12 wypada Canyon?
 

Chyba za bardzo nie ma porównania. CAAD12 to aluminiowa rama. Canyon z taka ramą to tylko Endurace lub Inflite, które maja geometrię całkiem inną niż Cannondale. Bardziej sportową geometrię przy aluminiowej ramie ma w Canyonie Ultimate, ale w tym przypadku nie ma opcji z hamulcami tarczowymi.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: CAAD10, CAAD12, CANNONDALE