Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Przełajowy Do 6000 Zł


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 bartosz_pzn

bartosz_pzn
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 20:10

Cześć,

Planuję zmienić sprzęt. Od dwóch lat jeżdżę na szosie, a poza sezonem ćwiczę na trenażerze. Z uwagi na zróżnicowany teren, po którym chciałbym jeździć i chęć spróbowania przełajów myślę o zmianie roweru. Chciałbym zakupić przełaj do jazdy leśnymi duktami, w grząskim terenie itd. W sezonie weekendowo chciałbym go też wykorzystywać z drugim kompletem kół i opon szosowych na "setkę" w peletonie. Zależy mi na napędzie 105 i mocniejszych kołach. Wzrost 200 cm, waga 84 kg, więc musi być to duża rama. Chciałbym przeznaczyć maksymalnie 6 tysięcy złotych. Gravel odpada, myślę zdecydowanie bardziej o przełaju. Myślę o kilku rowerach:

-Ridley X-Bow 105 Disc(http://www.bike4race...gian-Blue-.html)
-Trek Crockett 5 Disc 2016(o wiele bardziej podoba mi się czarne malowanie z rocznika 2016, niż to nowe w niebieskim- http://archive.trekb..._5_disc/details )
-Fuji Cross 1.7 Disc(http://tricarbon.pl/...-przelajowy-1-7)
-Colnago World Cup SL(do takiego się przymierzyłem- wygląd super, ale nie sprawia jakiegoś większego wrażenia podczas jazdy- http://rowerszosowy....OZMIAR-XXL/353)

Który sprawia wrażenie najsolidniejszego? Na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę? Chciałbym w tej kasie znaleźć coś możliwie najlepszego i lekkiego, co będę mógł pózniej nieco przerobić i odchudzić.

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc!

#2 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 22:38

W tej cenie możesz mieć sprzęt na ramie karbonowej a nawet tytanowej.

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 grudzień 2016 - 22:42

6000 zł za tytan na 105? Proszę o link.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 22:55

ramy tytanowe na planet x kosztuja okolo 1200 funtow takze kolega chyba z choinki sie urwał, a rame na byle jakim karbonie w przełaj bym odpuscil, ja w przyszłym roku bede skladal , sobie przelaja na alu ramie fuji , co wazne ma sztywne osie thru, i mocowania pod tarczowe hamulce,  do tego osprzet shimano dura-ace i  fsa kiera , mostek i sztyca, siodelko selle. obliczylem ze okolo 10000 zl wyniesie  mnie nie to ,no ale za dura- ace sie placi, dlaczego na dura-ace bo mam w szosie ultegre i chce porownac te grupy , i co wazne , w dura-ace tylna przerzutka jest juz robiona w systemie shadow , mam porownanie dzialanie tego systemu w xt , rewelacyjnie przezuca. wiekszosc komponentow bede kupowal w cyklomanii i cyklotur.



#5 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 23:49

A koledze chyba śledzik zaszkodził bo ja widzę kompletny rower tytanowy na hydraulicznym sramie 1x11 to 1000 £ w Planet X. Jeżeli koledze zależy na 105 to może sprzedać komponenty 1x11 srama i kupić mechaniczne 105 2x11.

#6 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 13:01

kolego tak jest na rival ale za 1500 funtow a na ultegrze trzeba zaplacic 2500 funtow, dobrze przejzalem strone



#7 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 26 grudzień 2016 - 13:40

https://www.planetx....(special-build)

 

jak nie ma jak jest... za 1k



#8 bartosz_pzn

bartosz_pzn
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 15:21

Tytanowa rama w tym budżecie jest trudna do osiągnięcia. Nie myślę raczej o tytanowej. Skłaniam się do aluminium+karbon widelec. Na rynku nie widzę w tym budżecie karbonu. Myślę jeszcze czy powinienem iść w cantilevery czy tarcze. Jak oceniacie podane przeze mnie rowery? Który wydaje się najrozsądniejszy?

#9 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 15:40

Jest karbon za 800 £.

#10 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 16:01

bartosz jezeli jeździsz po gorkach lepiej wez tarcze hydrauliki, lub mechaniki beda o wiele lepsze , i zero problemów z wystrzeleniem oponki po zagrzanej obreczy.



#11 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 16:04

a no fakt jest ale na innej ramie troszeczke , ta rama akurat jest ramą tytanwą ale tańsza niz rower za 1500 ,



#12 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 26 grudzień 2016 - 16:27

bartosz , zobacz sobie tego felta 

 

http://www.fun-corne... f65x&results=2



#13 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 16:43

Ridley ma "ładowność" 85 kg.
Mając podobny dylemat zdecydowałam się na Fuji Cross 1.5

#14 bartosz_pzn

bartosz_pzn
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 18:18

bartosz , zobacz sobie tego felta 
 
http://www.fun-corne... f65x&results=2



Wygląda dobrze i ma typowo wyścigową geometrię.

#15 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 27 grudzień 2016 - 14:53

Trochę ponad budżet, ale z możliwością konfiguracji i solidną opieką gwarancyjną (jeśli coś się zepsuje to wysyłka na nasz koszt):

 

https://www.rosebike...200/aid:889204 

napęd 1x11, hydraulika

 

i bardziej wyścigowy:

https://www.rosebike...2000/aid:816966na canti, również z możliwością konfiguracji. 

 

do 2 stycznia wysyłka za darmo. 



#16 Chomic

Chomic
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 28 grudzień 2016 - 09:14

Cześć Bartek,

 

mogę Ci polecić przełajówkę włoskiego producenta Guerciotti. Obecnie jeżdżę na Guerciotti Antares Cross:

http://www.guerciott...ntares-cross-02

Składałem go na wiosnę wg poniższej specyfikacji:

Rama: Guerciotti Antares Cross rozm. 58 (mam 185cm i rama jest idealna)                   
Widelec: Guerciotti Carbon
Stery: FSA
Przerzutka przód: Campagnolo Athena Black   
Przerzutka tył: Campagnolo Athena Black         
Korba: FSA Gossamer Compact               
Klamkomanetki: Campagnolo Athena Black     
Siodełko: Selle Italia Q-Bik Flow Black
Sztyca: Dedaelementi RSX02 kolor Black Finish                  
Mostek: Deda Zero2 Black Finish 110 mm                               
Kierownica: Deda RHM02 Black Finish 46 cm (c-c)                         
Koła: Ursus Guara
Opony: Vittoria Cross XG Pro                 
Hamulce: TRP RevoX Alloy Black                               
Łańcuch: Campagnolo Chorus                 
Kaseta: Campagnolo Chorus 12/29       
Owijka: Deda Tape Black                                             
Pedały: Look S-Track

 

Całość wyszła 6,5 tys zł.

 

Fajną opcją jest też wersja z hamulcami tarczowymi na ramie Diadema: http://helmansport.p...dema-cross.html

Ostatnio wyceniałem na Tiagrze i wyszło coś ok 5,5 tys. zł. Myślę, że na 105 spokojnie zmieściłbyś się w 6-6,5 tys.zł.

Rama jak dla Ciebie 60-62.

 

Dodatkowo na początku grudnia kupiłem też Guerciotti Antares Cross dla żony. Ale to już potraktowany jako fitness, złożony na prostej kierownicy i osprzęcie Sora. Wyszło mnie 2,9 tys.zł

 

W razie pytań zapraszam na prive. Pozdrawiam

 

 



#17 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 13:17

Przełajówkę na alu to można kupić za 2,5 - 3 tys. zł.



#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 grudzień 2016 - 13:34

Ale raczej nie na Athenie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#19 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 28 grudzień 2016 - 15:27

Hamulce obręczowe w przełajówce to nieporozumienie. Tylko tarcze. Wiem co mówię, bo sam mam szosę na tarczach i przełajówkę na canti, a wolałbym żeby było odwrotnie ;)

#20 Chomic

Chomic
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:56

Roweras88, pewnie, że można kupić za 2,5-3 tys. Za 2,9 tys. kupiłemwłaśnie taką alu, ale na Sorze i na słabszych kółkach. Tak jak pisze mikross, na Athenie nie wyhaczysz w tak niskiej cenie (2,8-2,9 tys to cena samej Atheny).

 

Aż tak Ci się źle jeździ na canti w CX? Działają u Ciebie jak spowalniacze a nie hamulce? :)





Dodaj odpowiedź