Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pytanko, Korba Gossamer


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 styczeń 2017 - 17:55

Witam. 

Kumpel zafundował sobie przełajkę.

Ma korbę Gossamer 46-36.

Lubi twarde przełożenia i zastanawiamy się czy do tej korby dałoby się założyć blat od kompactu 50 zębów. 

Rower traktuje jako środek transportu po mieście i po leśnych duktach, więc nie pokonuje stromych podjazdów.

Zresztą na lato chce założyć sliki 28 lub 32, tak więc raczej będzie to gravel...



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 styczeń 2017 - 18:06

Jak najbardziej może, blat będzie pasował.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 styczeń 2017 - 10:54

Zresztą na lato chce założyć sliki 28 lub 32, tak więc raczej będzie to gravel...

 

Hymmm... Mylisz pojęcia. Opona do szutrowca raczej tak wygląda:

2015-10-25-13.01.19-830x350.jpg

 

Bieżnik i szerokość dość spora, tutaj 40. Rower przełajowy z oponą slick, to nie gravel, to bardziej szosówka, aczkolwiek z dość "krótką" geometrią...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 styczeń 2017 - 11:08

Dzięki, ale pytanie dotyczy korby.

Informacja o oponach miała tylko pokazać sposób jazdy i sensowność założenia blatu 50.

W terenie byłby najprawdopodobniej zbyt duży i chciałem uniknąć wpisów że w terenie, w przełaju się nie sprawdzi. 

Zresztą to jego sprawa, jak sprawdzi mu się slick na leśnej drodze, którą przy dobrej pogodzie wraca z pracy,  żeby nie jechać przez miasto. 

Może jednak stwierdzi, że to zły pomysł. 

Jego sprawa.

A nazwa, przypisanie roweru do jakiejś grupy to bez znaczenia. 



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 styczeń 2017 - 11:11

W terenie przez większość czasu i tak będzie jeździł na małej tarczy, chyba że jest naprawdę mocny albo kręci na małej kadencji.

 

To, że duża tarcza w klasycznym przełaju ma rozmiar 46T, to przede wszystkim kompromis: nawet zawodnicy nie potrzebują w terenie tarczy tak dużej jak 50T, z kolei mniejsza tarcza to łatwiejsza zmiana biegów. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby założyć zestaw 50x34T, jeżeli rower ma służyć "do wszystkiego".


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 styczeń 2017 - 13:22

Bardzo dziękuję.
Każdy dopasowuje rower pod siebie...



Dodaj odpowiedź