Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czy Bać Sie Bb30?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 em2

em2
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 05 styczeń 2017 - 11:54

No właśnie, powoli przymierzam się do wymiany szosy i mam na oku nowego cannondale'a caad 8 na 105, przymierzałem rozmiar 54, 56, jazda próbna odbyta, świetnie czuję się na 54 (wzrost 182, noga 86), geometria mi odpowiada, jedyny minus to bb30. Naczytałem się na ten temat, naoglądałem i posłuchałem na YT i trochę mnie to przeraziło. Dlatego się zastanawiam ponieważ połowę rocznego dystansu pokonuje do pracy i z powrotem a tu wiadomo warunki są różne, a cenię sobie spokój i przyjemność z jazdy. Nie interesują mnie też przejściówki na BSA bo to, plus korba to zbyt duży koszt.



#2 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 05 styczeń 2017 - 13:15

ja w obu rowerach mialem z tym problem.Strasznie to sie tlukło.I to w nowych rowerach po przejechaniu mniej niz 1tys km



#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 05 styczeń 2017 - 13:35

W ciągu kilku lat serwisowalem trochę rowerów z bb30.
Zazwyczaj jeśli rower generuje jakieś nieprzyjemne przydźwięki informacja o konieczności wyeliminowania jest na zleceniu.
Nie pamiętam by tego typu problem występował w rowerze z bb30. Najczęściej pojawiającymi się rowerami z tym rozwiązaniem to Cannondale.

#4 em2

em2
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 05 styczeń 2017 - 14:21

Nie pamiętam by tego typu problem występował w rowerze z bb30.

 

rozumiem że to pozytywna opinia?



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 05 styczeń 2017 - 18:06

Z moich doświadczeń wynika że bb30 problemu nie sprawia. Może jednak ci którzy mają problemy idą do sklepu który problemowy rower sprzedał.

#6 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 06 styczeń 2017 - 00:29

Mialem i mam rowery z BB30 i powiem, ze nie sprawiaja problemow, ale wymagaja odrobine troski i to chyba wszystko. Regularne czyszczenie i smarowanie powinno wystarczyc. 



#7 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 06 styczeń 2017 - 12:20

Jeżdżę na Synapsie z BB30 i również nie moge narzekać. Brak trzeszczenia i innych historii jednak tak jak piszą koledzy wyżej - regularna inspekcja, czyszczenie, smarowanie. Jeśli już faktycznie pojawiają się problemy z trzeszczenie wtedy podobno pomaga osadzenie łożysk na klej Loctite (chyba 641). Zreszta nawet sam Cannondale w swoich instrukcjach BB o tym pisze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#8 em2

em2
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 06 styczeń 2017 - 22:58

Z czyszczeniem i smarowaniem nie było by problemu, lubię serwisować rower, a w waszym przypadku wiąże się to z wyjmowaniem łożysk czy tylko z wyciągnięciem korby?

#9 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 06 styczeń 2017 - 23:10

Z czyszczeniem i smarowaniem nie było by problemu, lubię serwisować rower, a w waszym przypadku wiąże się to z wyjmowaniem łożysk czy tylko z wyciągnięciem korby?

 

Ja u siebie jeszcze nie wyciągałem. Bo w sumie nie ma potrzeby. Łożyska po 4000KM nie wykazują żeby coś im dolegało. Zresztą sam bym się raczej nie podjął nie mając odpowiedniej praski do wyciskania łożysk.

 

Ostatnio wyciągnąłem samą korbę, zajrzałem do łożysk zdejmując uszczelnienie, przeczyściłem i dałem trochę świeżego smaru.



#10 em2

em2
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 10 styczeń 2017 - 12:01

Nikt więcej nie ma bb30? Naprawdę zależy mi na Waszych opiniach. Z drugiej strony jak patrzę na rozwiązania stosowane przez producentów to chyba większość rowerów szosowych - zwłaszcza tych trochę lepszych ma teraz support PressFit

#11 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 styczeń 2017 - 13:15

Nie wiem jak z BB30, ale w moim Giancie jest suport Shimanowski press fit, rower kupiłem używany i miał wówczas przejechane jakieś 15k km, ja dorzuciłem mu kolejne 5k, tak więc po 20k zero oznak zużycia. Nic nie trzeszczy i nie skrzypi, korby kręcą się bez problemu. Też się bałem press fita, ale na razie odpukać nie narzekam. Zobaczymy jak za pare tys kilometrów przyjdzie wymiana łożysk i czy po serwisie dalej będzie tak bezawaryjnie i cicho.





Dodaj odpowiedź