Darek zauważ jaką pozycję przyjmuje wielu zawodowców . Są wygieci jak pałąki . Jest to bardziej optymalne dla miednicy jednak niebezpieczne dla kręgosłupa. Miednice trzymaja prosto i plecy są bardzo wygięte w łuk. Ja jako straszny amator leże czasem na rowerze przez co czasami siodełko uciska to i owo. Często wstaje z siodełka aby powróciło krążenie bo czasami zwłaszcza w chłodniejsze dni zupełnie nie czuje ..... :shock: :mrgreen:
[ZRDOWIE] Bezpłodność u kolarzy
Started By
sp0097jg
, 10 lis 2007 17:32
25 odpowiedzi w tym temacie
#22
Napisano 14 listopad 2007 - 14:42
Z tym to masz rację. Ostatnio jeździłem z spodenkach z lidla(wersja zimowa). Byłem bardzo zadowolony z nich, o niebo tańsze niż spodenki accenta na lato no i wygodniej się w nich jeździło, do czasuObtarcia mam jak założę spodenki tańsze i jeżdżę przez trzy dni po 3 godziny dziennie ,nieraz siedzenie jest ok a trzeba zainwestować w spodenki z porządną wkładką
Po jakimś czasie zauważyłem, że jeżdżąc w nich okolice pachwiny bardzo się pocą a pot jest słabo odprowadzany. Po kilku treningach miałem nieźle już obtarte te miejsca ale dalej jeździłem aż po jednym dłuższym treningu zdarłem sobie całkowicie skórę. No i teraz to leczę. Jak na słabsze obtarcia wystarczał sudocrem lub tribiotic to teraz już nie starczało. Na szczęście w aptece doradzili mi jeszcze rivanol i na razie jest dobrze. To tak dla potomnych.
Co do długości ramy i mostka to już się spotkałem z pytaniem czy mi wygodnie się jeździ bo mam dość daleko do kierownicy. Kiedyś trzeba będzie pomyśleć nad krótszym mostkiem.
#23
Napisano 14 listopad 2007 - 22:12
USTAWIENIE WYSOKOŚCI SIODEŁKA
wysokości siodełka, które służy za drugi punkt podparcia na rowerze. Najbardziej rozpowszechnionym sposobem ustalenia tej wysokości jest ustawienie korby w kierunku rury podsiodłowej i siedząc na rowerze ustawienie pięty na pedale. Udo i podudzie nie powinno być w pełni wyprostowane, ale nieco zgięte.
Drugi sposób jest taki:
Stajesz obok roweru twarzą w przednim kierunku, obejmujesz rower prawą ręką i pochylasz się nad siodełkiem. Wsadzasz siodełko pod pachę i starasz się dotknąć palcem wskazującym środka osi suportu. Dobra pozycja powinna być mniej więcej taka, że koniec palca jest dokładnie na środku osi suportu.
Przesunięcie siodełka w przód i w tył zależy od specjalizacji zawodnika, sposobu pedałowania oraz stosowanych przełożeń.
Aby ustawić odpowiednio siodełko potrzebny będzie Ci pion lub jakiś ciężarek na sznurku.
Pionowa linia przechodząca przez oś suportu powinna przechodzić przed przodem siodełka w odległości zależnej od specjalizacji:
= typowy sprinter najczęściej torowiec odległość 1- 3cm
= czasówka, wyścigi na dochodzenie na torze odległość 3- 6 cm
= szosowcy odległość 6- 9 cm
USTAWIENIE KIEROWNICY
Kierownica stanowi trzeci punkt podparcia kolarza. Wybór kształtu i określenie położenia kierownicy, a także wysokość ustawienia, stanowią główne czynności przy ustalaniu pozycji zawodnika. Od ich położenia zależy pozycja rąk, tułowia, aerodynamiczność pozycji.
Wysokość kierownicy trzeba dobrać indywidualnie tak, aby nie bolał kręgosłup przy dłuższej jeździe.
Zalecane wymiary konieczne są jedynie przy doborze pozycji, która w dalszej kolejności będzie doskonalona z uwzględnieniem subiektywnego odczucia wygody podczas pracy i oceny wyników oporu powietrza.
USTAWIENIE ODLEGŁOŚCI
Odległość pomiędzy łokciem a kolanem powinna być na tyle duża, że łapiąc za dolny chwyt i mając łokieć pod kątem 90° kolano przesuwane do wewnątrz i na zewnątrz powinno swobodnie mijać się z łokciem i nie dotykać go. Powinien być nieduży zapas odległości.
wysokości siodełka, które służy za drugi punkt podparcia na rowerze. Najbardziej rozpowszechnionym sposobem ustalenia tej wysokości jest ustawienie korby w kierunku rury podsiodłowej i siedząc na rowerze ustawienie pięty na pedale. Udo i podudzie nie powinno być w pełni wyprostowane, ale nieco zgięte.
Drugi sposób jest taki:
Stajesz obok roweru twarzą w przednim kierunku, obejmujesz rower prawą ręką i pochylasz się nad siodełkiem. Wsadzasz siodełko pod pachę i starasz się dotknąć palcem wskazującym środka osi suportu. Dobra pozycja powinna być mniej więcej taka, że koniec palca jest dokładnie na środku osi suportu.
Przesunięcie siodełka w przód i w tył zależy od specjalizacji zawodnika, sposobu pedałowania oraz stosowanych przełożeń.
Aby ustawić odpowiednio siodełko potrzebny będzie Ci pion lub jakiś ciężarek na sznurku.
Pionowa linia przechodząca przez oś suportu powinna przechodzić przed przodem siodełka w odległości zależnej od specjalizacji:
= typowy sprinter najczęściej torowiec odległość 1- 3cm
= czasówka, wyścigi na dochodzenie na torze odległość 3- 6 cm
= szosowcy odległość 6- 9 cm
USTAWIENIE KIEROWNICY
Kierownica stanowi trzeci punkt podparcia kolarza. Wybór kształtu i określenie położenia kierownicy, a także wysokość ustawienia, stanowią główne czynności przy ustalaniu pozycji zawodnika. Od ich położenia zależy pozycja rąk, tułowia, aerodynamiczność pozycji.
Wysokość kierownicy trzeba dobrać indywidualnie tak, aby nie bolał kręgosłup przy dłuższej jeździe.
Zalecane wymiary konieczne są jedynie przy doborze pozycji, która w dalszej kolejności będzie doskonalona z uwzględnieniem subiektywnego odczucia wygody podczas pracy i oceny wyników oporu powietrza.
USTAWIENIE ODLEGŁOŚCI
Odległość pomiędzy łokciem a kolanem powinna być na tyle duża, że łapiąc za dolny chwyt i mając łokieć pod kątem 90° kolano przesuwane do wewnątrz i na zewnątrz powinno swobodnie mijać się z łokciem i nie dotykać go. Powinien być nieduży zapas odległości.
#26
Napisano 02 maj 2008 - 09:34
Panowie, temat stary ale warto dodac kilka słow. Co ma prostata (o której tu dużo mówiono) do płodnosci? Nic praktycznie. Owszem - dla funkcjonowania seksualnego znaczenie ma duże ale dla płodnosci - żadne praktycznie. Poza tym kto zna trochę anatomię ten wie że umiejscowienie prostaty jest tak dalekie od siodełka że naprawdę... prędzej hemoroidów od siodełka można się nabawić niz uszkodzenia prostaty. Prostata za to jest bardzo wrażliwa na wahania poziomu terstosteronu i stąd zapewne wiekszosć problemów zawodowych sportowców którzy testosteronu używają do dopingu - po prostu im wiecej testosteronu tym większa prostata a w konsekwencji przerost prowadzący do nowotwórów nierzadko.
Co do jader to faktycznie przegrzanie prowadzi do niepłodnosci - krótkookresowej zwykle. Ale cyz na rowerze przegrzewa się jądra? Mozna je za to uszkodzić na siodełku ale to też o to trzeba się starać.
natomiast prawda jest że jeżdżąc dużo na kolarce trzeba zwracać uwage na stan naszych narządów ponżej pasa o jakby nie patrzył to jest to jakieś obciążenie dla miednicy i narzadów wokół niej
Co do jader to faktycznie przegrzanie prowadzi do niepłodnosci - krótkookresowej zwykle. Ale cyz na rowerze przegrzewa się jądra? Mozna je za to uszkodzić na siodełku ale to też o to trzeba się starać.
natomiast prawda jest że jeżdżąc dużo na kolarce trzeba zwracać uwage na stan naszych narządów ponżej pasa o jakby nie patrzył to jest to jakieś obciążenie dla miednicy i narzadów wokół niej