Jump to content


Photo

Zębatki 52 34 ?


33 replies to this topic

#1 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 posts
  • SkądWrocław

Posted 20 January 2017 - 18:16

Jak w temacie, składał ktoś taką korbę? Na 110 bcd można by. Też do końca nie wiem po co, chyba tylko dlatego, że łatwiej kupić 34 niż 36.

Pytam tylko o opinie praktyczne z własnych doświadczeń. Wiem, że teoretycznie nie ma prawa działać, nie powinno i ogólnie źle. Chcę wiedzieć, czy ktoś to złożył i rzeczywiście zrzucało łańcuch, nie pozwalało wciągać albo inne nieszczęścia.



#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 21 January 2017 - 09:19

No może faktycznie wywalić łańcuch na mufę (chain catcher by się przydał), wciąganie łańcucha się pogorszy, ale co najważniejsze, przerzutna ma za małą pojemność i łańcuch będzie/może trzeć o wodzik.

#3 ASSASSING

ASSASSING
  • Użytkownik
  • 141 posts
  • Skądinternet

Posted 21 January 2017 - 14:40

Wiem że nie jest to dokładnie odpowiedz na pytanie. gdyż nigdy nie użytkowałem takiego zestawu. Ale pragnę Cię trochę pocieszyć, campagnolo ma  w swojej ofercie takie tarcze. Tarcza wygląda trochę inaczej, miała specjalnie wyprofilowane systemy wspomagania wrzucania. Do dziś można dostać takie koronki pod 10 rzędowe łańcuchy. Jedynie musisz posiadać korbę campagnolo CT. Podaje przykładowy link do sklepu z taką zębatką. 

 

http://www.defietsen...id=3407&lang=EN

 

 


  • qzn likes this

#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 21 January 2017 - 16:51

Ciekawe czy przerzutkę dawali od 3rz czy zwykła ogarniała te 18z? Ale generalnie tak właśnie powinno to wyglądać prawidłowo.

#5 ASSASSING

ASSASSING
  • Użytkownik
  • 141 posts
  • Skądinternet

Posted 21 January 2017 - 17:20

Ze średnim wózkiem . Przerzutki campagnolo record 10S były do kupienia w trzech długościach wózka. 


  • qzn likes this

#6 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 21 January 2017 - 19:43

Mowa o przedniej przerzutce, a nie tylnej. W przedniej nie wyróżnia się dł. wózka lecz pojemność i kompakt ma max. 16z, klasyk 14, a taka korba będzie miała 18z. A zatem pojawia się problem i jeśli nie było lub nie ma nic dedykowanego, to chyba tylko 3rz by podpasowała. 


  • qzn likes this

#7 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 21 January 2017 - 20:56

A w praktyce jak to wygląda?

#8 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 posts
  • SkądWrocław

Posted 21 January 2017 - 20:58

właśnie nie wiem czy sobie nie sprawdzić. idzie do mnie korba 110 i blat 52, nie mogę znaleźć w dobrej cenie zębatki 36t na 5 śrub 110 bcd a zębatek 34 jest w opór.



#9 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 21 January 2017 - 20:58

A w praktyce jak to wygląda?

#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2017 - 21:08

Sam fakt, że Campa wycofała się z tego rozwiązania i nikt go potem nie powtórzył, mówi wg mnie sam za siebie.

 

Ile to jest dla Ciebie dobra cena? Poniżej 60 zł za Stronglighta by Ciebie zadowoliło? https://rowerplus.pl...m-alu-5083.html


  • qzn likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 ASSASSING

ASSASSING
  • Użytkownik
  • 141 posts
  • Skądinternet

Posted 21 January 2017 - 22:19

I znów mikroos piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia. To już któryś raz gdy zwracam na to uwagę gdy rozchodzi się o osprzęt firmy camagnolo. Firma wcale się nie wycofała z tego typu zębatek, po prostu nie są one dostępne dla sklepów tylko dla drużyn sponsorowanych przez campagnolo. Dlatego w sprzedaży pojawiają się tylko okazjonalnie. Większa partia tych zębatek pod 10S pojawiła się na rynku po przejściu na system 11S przez campę. Czasami gdzieś na e-bayu bądź jakiś forach zagranicznych pojawiają się takie tarcze pod 11S  w konfiguracji 52/34i by nie być gołosłownym podsyłam zdjęcie takiego zestawu,

 

http://www.imgrum.ne...65413_297618619

 

Ja rozumiem że nie wszyscy znają się na campie bo to dość specyficzna firma, lecz przez takie komentarze wprowadzasz ludzi w błąd. W niektórych przypadkach milczenie jest złotem. 

 



#12 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 posts
  • SkądWrocław

Posted 21 January 2017 - 22:40

Faktem jest, że 52/34 nie przyjęło się jako standard jak 53/39, 50/34 i teraz 52/36. I faktem jest, że użycie wyczynowe pod jeden wyścig to inne warunki niż popularne, natomiast zastanawiam się czy przemawiały za tym tylko czynniki praktyczne czy np. marketingowe (wejście 11sp, korb 4-ramiennych, innych kaset czy coś jeszcze). Dlatego ciut kusi mnie żeby sprawdzić albo dowiedzieć się czy ktoś testował w praktyce. Z czysto "matematycznego" punktu widzenia większa różnica między blatami to chyba tylko lepiej - szersze ratio z kasety, mniej pokrywających się biegów.

Średni wózek w RD byłby na pewno potrzebny, jeśli wejdzie mi w ręce i złożę to zobaczę jak z FD.



#13 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 posts
  • SkądWrocław

Posted 21 January 2017 - 22:43

wtem: https://wickwerks.co...tra-wide-53-34/



#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2017 - 23:10

Firma wcale się nie wycofała z tego typu zębatek, po prostu nie są one dostępne dla sklepów tylko dla drużyn sponsorowanych przez campagnolo.

A gdzież ja napisałem nieprawdę?

 

Nowe korby nie mają takich zestawień i to jest fakt (a tylko idiota nie sprzedawałby towaru, który daje radę technicznie i daje takie możliwości). Stare są pokątnie wyprzedawane, bo nawet na wytworzone partie nie znalazło się dość chętnych i to również jest fakt. Żadna inna znana firma nie powtórzyła tego samego rozwiązania i to również jest fakt.

 

Nie mieszajmy jednorazowo wytwarzanych prototypów z normalnymi rynkowymi rozwiązaniami. Przecież gdyby taka korba działała poprawnie i nadawała się do rutynowego użytkowania, byłaby wytwarzana powszechnie (bo któż by nie marzył o lekkich przełożeniach na góry, ale z możliwością dokręcania na zjazdach, w dodatku bez konieczności zakładania monstrualnej kasety?), a nie jest.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#15 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 posts
  • Skądpomorskie

Posted 22 January 2017 - 01:03

Od 1,5 roku jeżdżę na 52/34 (campa 11sp).
Normalne blaty, nie jakieś specjalne, z tylu normalny wózek.
Po prostu zmieniłem plytę z 50 jaka była w korbie na 52.
Też nie wiedziałem jak to będzie, teraz już wiem :)
Kultura zmiany z przodu nieco gorsza lub nie aż tak dobra jak w standardzie - zależy jak na to spojrzeć, ale to nie jest duża różnica.
Po zmianie trudniej było wyregulować przednią przerzutkę tak aby korzystać z jak największego zakresu kasety bez zmiany blatów z przodu, trudniej nie znaczy że się nie da.
Fakt że wcześniej mogłem na płycie korzystać bez problemu z całej rozpiętości kasety bez odczuwalnego pogorszenia działania napędu. Teraz w zasadzie minimalne ocieranie o wózek i odczuwanie nieco gorszej , cięższej pracy napędu pojawia się jedynie przy przełożeniu płyta / największa lub dwie największe z tyłu.
Tyle z wad, ale....
- nieco gorsza zmiana z przodu - nie wadzi mi bo w zasadzie niemal nie używam fd. U siebie jeżdżę wyłącznie na płycie, jak wyjeżdżam w Alpy czy jakieś inne duże góry, to używam fd kilka razy dziennie, na dole jak zaczyna się podjazd i na szczycie jak zaczynam zjazd.
- nieciekawa praca przy przełożeniu 52/28, wcześniej możliwa bez problemu teraz nie bardzo - nie mam potrzeby używania takiego przełożenia, można i powinno się zrzucać na małą z przodu nieco wcześniej.

Zalety - przytoczył mikroos :) - lekko po górę, szybko z góry. Mi tak pasuje i tak sobie już zostawię chyba.

#16 ASSASSING

ASSASSING
  • Użytkownik
  • 141 posts
  • Skądinternet

Posted 22 January 2017 - 08:16

Mikroos napisałeś że campa się wycofała, a ja ci mówię że to nieprawda i że nawet do najnowszego systemu korb są dostępne taki zębatki ale tylko dla drużyn. Szytki continentala z lateksową dętką też są produkowane dla drużyn i nie dostaniesz ich w sklepie. I nie mów że ,,tylko idiota nie sprzedawałby towaru, który daje radę technicznie i daje takie możliwości" gdyż na pewno byli by chętni na takie szytki. Prawda jest taka że wiele różnych firm robi specjalne partie dla drużyn i nie są one w sprzedaży. A co do zainteresowania takim zestawem (52/34) koronek jest marginalne. Teraz gdy kolarkę kupuje nawet gość o nogach z waty cukrowej i pan z brzuszkiem pojawia się zainteresowanie. Drużyna takiego zestawy użyje może raz na jakimś etapie z mega trudnym podjazdem i to pewnie nie wszyscy zawodnicy. Nawet korby 52/36 są dopiero od niedawna są dostępne w regularnej sprzedaży. Ponadto campagnolo raczej nie interesuje turystyczno-rekreacyjny segment branży rowerowej, co widać po rowerach sprzedawanych w fabrycznej specyfikacji. Stąd produkcja niewielkiej partii produktu, bo nie będą produkować jednej koronki dla jednego zawodnika gdy przyjdzie mu kaprys by taką założyć. Potem gdy wchodzi następna generacja produktu danej firmy to ktoś tam kupuje jakieś leżaki magazynowe i stąd najczęściej pojawiają się one w małych sklepach, gdyż sieciówek coś takiego nie interesuje. Ja kończę tą dyskusję gdyż nie jest ona w temacie i tylko go zaśmiecam. 


  • qzn likes this

#17 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 January 2017 - 08:19

 

gość o nogach z waty cukrowej i pan z brzuszkiem

skąd wiedziałeś :D



#18 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 22 January 2017 - 12:11

Od 1,5 roku jeżdżę na 52/34 (campa 11sp).

Nareszcie jakiś konkretny wpis, a nie matematyczno-teoretyczne rozważania :)
Też mnie interesuje takie zestawienie ale w Shimano

#19 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 January 2017 - 12:31

mag, a jaką masz przerzutkę przednią? Wystarczyło ci pojemności?



#20 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 22 January 2017 - 12:33

Mam porównanie korby klasycznej 52/39 z kompaktową 50/34. Uważam, że w terenie pagórkowatym, w którym jest potrzeba częstych zmian z dużej tarczy na małą, im mniejsza różnica miedzy zębatkami, tym lepiej. Rozpoczynając podjazd, w pewnym momencie przychodzi potrzeba zrzucenia z dużej tarczy na małą - w kompakcie (różnica 16z) bardzo denerwowało mnie, gdy jednocześnie musiałem na kasecie "zrzucać"  np. 3 biegi w dół, żeby kadencja nie przypominała młynka. Odczuwałem to jako moment utraty siły napędowej, prędkość spadała ... W korbie klasycznej ta różnica jest do przyjęcia, zrzucam z blatu na małą tarczę i właściwie mam przełożenie gotowe do dalszej jazdy - co najwyżej zrzucam 1 bieg w dół na kasecie. To jest bardziej płynne.

 

Nie wyobrażam sobie różnicy 52/34 - to by była katastrofa. Po zrzuceniu z blatu, chcąc utrzymać prędkość na podjeździe, przez tą chwilę, zanim nie wrzuci się odpowiedniego biegu z tyłu, chyba bym się zamłynkował. Nie mówię tu o okazjonalnym zrzucaniu, tak jak @mag..., tylko o normalnym korzystaniu z małej tarczy z przodu.

 

W minionym sezonie zmieniłem w kompakcie małą tarczę na 36z.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen




Reply to this topic