Skocz do zawartości


Zdjęcie

Montaż Kierownicy Z Wewnętrznym Prowadzeniem


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 25 styczeń 2017 - 14:48

Hej, 

 

Postanowiłem jednak samodzielnie wymienić kierownicę. 

 

Montuję 3T Aeronova z klamkomanetkami Dura Ace Di2. W nowej kierownicy wewnątrz poprowadzone są takie plastikowe rurki - po dwie na każdą stronę. Zgaduję, że służą właśnie do przeciągnięcia przewodów wewnątrz kierownicy, ale specjalnie nie wiem w jaki sposób :) - zatem gorąca prośba o sugestie. 

 

Drugie pytanie - czy najpierw przymocować mostek, a potem do niego kierownicę, czy przymocować kierownicę do mostka, a dopiero potem to wszystko na rower? 

 

pozdrawiam

 

Kal


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#2 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 styczeń 2017 - 15:01

W kwestii prowadzenia kabli nie pomogę. Ale montaż zawsze wykonuję w kolejności najpierw mostek do sterówki, potem kiera, potem klamkomanetki, potem owijka.



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 styczeń 2017 - 15:11

Dokładnie tak jak napisał @maccacus. Łatwiej będzie naciągać i nawijać owijkę, kiedy kierownica będzie przytwierdzona do mostka i dalej do widelca.

 

W razie problemów z przepchnięciem przewodu przez otwór możesz spróbować go "wyłowić" - najpierw przeciągnij żyłkę przez otwór, a potem przywiąż do przewodu i całość ostrożnie przeciągnij z powrotem.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 25 styczeń 2017 - 15:13

Skoro masz tam te rurki to przepchnij przez nie linki, potem wyciągnij te rurki i po linkach przepchnij z powrotem pancerze.



#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 styczeń 2017 - 15:17

Zakladasz do klamki hamulcowa linke i przepychasz ja poprzez jedna rurke. Jak linka wyjdzie od spodu, to wyciagasz rurke. To samo z drugiej strony.

Nie znam Di2 ale chyba do elektroniki te rurki nie beda ci przydatne.

Samej linki raczej nie przepchasz przez ta kiere. Zostaw sobie jedna z tych rurek, nawet jak je wyciagniesz, dosyc latwo jest ja przepchac przez kiere od spodu w kierunku klamek. Przynajmniej u mnie to bylo dosc proste, a robilem to kilka razy.

 

Powodzenia

 

 



#6 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 25 styczeń 2017 - 16:12

ta, rozumiem - kwestia przeciągnięcia linek od hamulca powinna być w miarę prosta. 

 

natomiast mam problem z DI2 -  po pierwsze, żeby odłączyć kabelki od DI2 potrzebny jest specjalny kluczyk Shimano, które naturalnie nie posiadam - ale już zamówiłem rzeczony z DE. Natomiast zastanawiam się jak przeciągnąć przewody od DI2, bo z całą pewnością nie przecisnę ich przez te rurki. może jakoś przymocuje do pancerza... 


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#7 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 25 styczeń 2017 - 16:28

a, jeszcze jedno - na kierownicy coś piszą o jakiejś paście zwiększającej tarcie, którą się nakłada pomiędzy most a kierę. co to za pasta i jak jej użyć?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017


#8 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 25 styczeń 2017 - 19:08

Kierownica w miejscu montażu już powinnabyć pokryta specjalna powłoką zwiększająca tarcie coś ala gumowe z drobinkami piasku przynajmniej ja tak mam w FSA, tylko w przypadku karbonu



#9 kal800

kal800
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 30 styczeń 2017 - 14:09

prawie się udało - kable przeprowadzone w kierownicy - muszę przyznać, że przeciągnięcie złącza di2 stanowiło nie lada wyzwanie, ale pojawiło się kolejne :( - linka do tylnego hamulca idzie wewnątrz ramy, jak ją teraz przepuścić z powrotem???

 


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

 

miałem farta - powoli przeciągnąłem linkę i zobaczyłem ją szczęśliwie z drugiej strony. jeszcze tylko hamulce ustawić i zrobione :))

 


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro


Road - Pinarello Dogma 60.1 2009 

Tri - S-Works Shiv 2017




Dodaj odpowiedź