Zastanawiam się nad jedną ramą, która jest dedykowana tylko do grupy elektrycznej. Mnie elektryka nie przekonuje i na 100% chcę założyć grupę mechaniczną. Pytanie - w zasadzie czym dokładnie się różnią takie ramy, że nie da się założyć mechanicznej do przystosowanej tylko do elektrycznej. Czy po jakiś przeróbkach będzie to możliwe (w zasadzie na pewno, pytanie tylko po jak dużych)?
Rama Tylko Pod Elektrykę - Da Się Mechaniczną?
#2
Napisano 10 luty 2017 - 15:53
Brak przelotek pod linki/pancerze.
#4
Napisano 10 luty 2017 - 16:53
Pod warunkiem, ze w jakis sposob przymocujesz je do ramy.
#5
Napisano 10 luty 2017 - 17:07
Jeżeli jesteś bardzo zdeterminowany, możesz też puścić pełne pancerze od klamek aż po przerzutki i hamulce. Będzie brzydko, ale da się to zrobić - pytanie, jak bardzo Tobie zależy i na ile dobrą cenę ma rama
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#6
Napisano 10 luty 2017 - 17:10
Tylną można ogarnąć pełnymi pancerzami, ale przednią chyba nie bardzo. Tak czy inaczej wolałbym się jednak przeprosić z elektryką w takiej sytuacji.
#7
Napisano 10 luty 2017 - 18:32
Racja, przednia bez zaimprowizowanego oparcia nie pójdzie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#8
Napisano 10 luty 2017 - 19:11
Jeżeli jesteś bardzo zdeterminowany, możesz też puścić pełne pancerze od klamek aż po przerzutki i hamulce. Będzie brzydko, ale da się to zrobić - pytanie, jak bardzo Tobie zależy i na ile dobrą cenę ma rama
Pełnych pancerzy raczej bym nie chciał puszczać, bo to trochę mija się z celem Trochę popatrzyłem jak to dokładniej wygląda i widzę, że faktycznie byłoby sporo zabawy i żeby to zrobić w miarę ładnie konieczne byłoby jakieś wiercenie + prawdopodobnie przyklejanie przelotek (bo to chyba jedyny sposób by je zamontować), a klejenie wiadomo - może być rożnie z trwałością.
#9
Napisano 10 luty 2017 - 19:27
Ja też mam taką ramę i koncepcja jest już mocno zaawansowana, w zasadzie mam już wszystkie elementy
Planuję dołożyć do niej ślizg pod suportem, 2 regulatory na dolnej rurze blisko główki i oparcie dla pancerza przy tylnej przerzutce.
Trzeba będzie wywiercić 2 dziury - jedną ~4mm pod suportem (planuję tam gwint M5) a drugą ~7mm na regulator. Pozostałe 2 da się u mnie zaadaptować z istniejących dziur na przewody, być może rozwiercić je o milimetr, bo potrzeba niecałe 7mm a mają około 6.
A potem w te 3 otwory chcę dać nitonakrętki aluminiowe M5 i przykręcić co trzeba. Pod regulatory ew. jakieś kwadratowe podkładki. Inny wariant to zamiast regulatorów dać 2 kolejne opory a regulatory zastosować na linkę (albo wcale jak są w klamkach) - ale to niewiele zmienia, bo opory i tak są na M5.
Generalnie nie są to duże przeróbki. Tylko że chwilowo nie ma mnie w domu i plan stoi...
#13
Napisano 12 luty 2017 - 15:43
W LUXTECH'U zrobią ci to z GWARANCJA w cenie 200zł - kompletne uzbrojenie/przerobienie.
Jarosław-LT
LUXTECH
tel. 606-163-922
Jeśli zdecyduję się na ramę to z pewnością rozważę, chociaż prawdę powiedziawszy lubię przy rowerze sobie wszystko sam zrobić zawsze
Warto wiedzieć, szczególnie jak komuś nie po drodze z suwmiarką, wiertarką itp.
Bo za elementy dałem jakieś 30zł. Tak tylko mówię...
Wiadomo, że spora część ceny tutaj to usługa, bo części tanie, ale pracy trochę jest i odpowiedzialność spora.
Ja mam przyklejone przelotki i nie ma problemu z trwałością.
Czym kleiłeś? Czy ramę po nawierceniu jakoś obrabiałeś by zabezpieczyć przed rozwarstwieniem ewentualnym czy nie?
#14
Napisano 12 luty 2017 - 20:56
Czym kleiłeś? Czy ramę po nawierceniu jakoś obrabiałeś by zabezpieczyć przed rozwarstwieniem ewentualnym czy nie?
Nie robiłem tego ja, tylko w serwisie ( www.sikorskicycles.pl ).