Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wahoo: Komputerki Treningowe: Elemnt, Bolt, Roam


2217 odpowiedzi w tym temacie

#821 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 23 sierpień 2019 - 12:16

Pamiętam, że raz zrobili dużo większą czcionkę przy wynikach kalibracji. Myślę sobie: "fajnie". W następnym updejcie nie wiedzieć czemu zmienili z powrotem...

 

A co do działania to prawda. Mój Bolt ponad dwa lata bez jednego potknięcia. Dosłownie zero.


  • asedio i beskidbike lubią to

#822 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 532 postów

Napisano 27 sierpień 2019 - 06:31

Zrobiła mi się aktualizacja do wersji 5027 :) Wygląda, że nawet firma Wahoo o niej nie słyszała.

#823 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 27 sierpień 2019 - 07:17

Dodaje ona obsługę radaru Varia.



#824 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 27 sierpień 2019 - 08:24

Fakt, szczegóły: https://www.youtube....h?v=r4LQRXbLnww

59ee82721ca1f885e9613d66eebe0df3.png

 

Jak widać dodali gustowny samochodzik (samochodziki - tu radar w trybie testowym). Wyświetlanie jako LED boczny (oczywiście w modelach, gdzie boczne ledy są) lub na ekranie.

Górne LED'y można wł/wył w aplikacji, ale tylko świeci cała linijka jak pojawi się samochód.

 

Minus? Wsparcie póki co częściowe, czyli i owszem radar obsługiwany, ale nie obsługuje drugiej funkcji, czyli obsługi oświetlenia. Włączenie/wyłączenie/przełączenie trybów (miganie/światło ciągłe) światła radaru trzeba robić ręcznie. 

Do użytku w grupie czyli połączenia radaru do większej ilości rowerów i każdy wie co z tyłu jedzie obsługa światła nie jest niezbędna, ale indywidualnie przydaje się.

 

Szczegóły w w/w wideo.

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#825 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 28 sierpień 2019 - 13:50

Sprawdziłem dziś integrację radaru z Bolt. Działa równie dobrze jak z Garminem. 



#826 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądTczew

Napisano 29 sierpień 2019 - 06:24

Mam pytanie do tych co używają tego radaru.

Pożyteczne to?

Bo teraz ruch jest praktycznie wszędzie. To, że zbliża sie samochód i dostaję o tym info nie poprawa praktycznie w żaden sposób mojego bezpieczeństwa. Gdybym dostał info z kilkunastosekundowym wyprzedzeniem, że ten akurat zbliżający się samochód mnie "puknie" to jakiś pożytek byłby a tak to chyba żaden. Ba, nawet może rozpraszać zadania teningowe. 

A na naćpanych i pijanych kierowców po zmroku najlepszą ochroną jest umeiszczenei na kasku migających diód na czerwono i niebiesko.

A ceny tych radarów to powalają. Czujnik zbliżeniowy kosztuje ze 30zł..

..o wpadł mi pomysł do głowy, żeby taki radar włączał te niebieskie i czerwone mocne diody na kasku, gdy z tyłu zbliża się auto już ze 100 metrów wcześniej a w normalnym stanie niech pali sie tylko czerwona ;)

 



#827 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 sierpień 2019 - 07:11

Wiesz, opisywane było multum razy. Ale po kolei:

Poprawa bezpieczeństwa - widzę, że z tyłu coś jedzie, ale i z przodu też coś się zbliża, jadąc blisko krawędzi jezdni prowokuję do wyprzedzenia mnie na trzeciego. Nic z tego, jadę bliżej środka, ten z tyłu musi poczekać. Jak ma miejsce wyprzedzi (zresztą wtedy sam zjeżdżam). Światło radaru po wykryciu pojazdu świeci mocniejszym światłem, jest zdecydowanie bardziej widoczne dla kierowcy. 

Jeśli kierowca ma "puknąć" to puknie - z radarem czy bez, ale normalny nie "puka" tu nie chodzi o to, żeby kierowca pojazdu miał szlaban, tylko żeby rowerzysta był świadom tego co się dzieje z tyłu roweru.

Nie, nie rozprasza zadań treningowych.

 

Co więcej, przy jeździe w grupie wystarczy jeden radar na grupę. Reszta podłącza się pod te urządzenie i każdy widzi sytuację z tyłu. Oczywiście o ile pozostaje w zasięgu sygnału ANT (jakieś 10m).

 

Diody migające na czerwono/niebiesko są nielegalne. 

 

Fakt, koszt dość wysoki, ale warty swojej ceny. To nie prosty czujnik zbliżeniowy - żaden nie działa na 140m i nie monitoruje ruchu kilku obiektów. Możesz ewentualnie spróbować sobie takie coś zrobić. Albo lepiej - na Ali można kupić za ok. 250 zł (złoty słabnie, może być drożej...) sam radar RTL500, serwisowy leżak magazynowy, ale bez uchwytów do mocowania. To akurat mały problem, bo sam uchwyt dedykowany to albo wydatek 7 dych (też drogo), albo dowolny uchwyt do mocowania urządzeń garmina Edge. Czyli gniazdko za parę złotych. Tyle tylko, że trzeba wypoziomować jeśli umieszcza się na sztycy. 

 

To, że ruch jest praktycznie wszędzie (no prawie) nie ma znaczenia. Właściwie ma. 

Na radarze, czy raczej na wyświetlaczu tego co radar przekazuje widać ile pojazdów jest z tyłu i jak szybko zbliżają się. Sygnał dźwiękowy jest tylko wtedy, gdy jakiś (pierwszy!) pojazd pojawi się w polu detekcji radaru. Jeśli pojawi się pierwszy, a za nim jedzie kilka następnych to urządzenie nie pika jak głupie, tylko pokazuje w linijce ilość pojazdów. Oczywiście z limitem, bo pokaże kilka pierwszych pojazdów (kolejne za nimi zignoruje). TIR z przyczepą może być pokazywany jako dwa, ale trochę wprawy pozwala niemalże bezbłędnie rozpoznać tego typu pojazd. 

 

Jadąc drogą publiczną bez radaru czuję się jakby mi jeden zmysł zabrali. Albo pół wzroku czy słuchu. Podobnie jak padnie bateria - ale radar działa również po podłączeniu do zewnętrznego zasilania, więc na kilkunasto godzinne jazdy można podłączyć kabelek pod mały powerbank (wystarczy taki na aku 18560 zamocowany na sztycy rzepem).

 

Wystarczy kilka razy pojeździć z tym wynalazkiem i dla większości będzie to rzecz nie do zastąpienia. Co zresztą widać po ilości żądań wprowadzenia obsługi radaru dla urządzeń Wahoo. 

 

U DCR test radaru z ROAM.

Quick two-second primer on the Varia radar series. In general, there’s two trains of thought to people with the Varia radar:

1) People that have tried it and love it
2) Everyone else

Seriously, it’s the *only* product I’ve ever reviewed here that everyone who has bought one loves. No joke – go look at the comments section of either review.  It’s nuts. No…really…go!

The people who think the radar is stupid are the ones that haven’t ever used it. Still, there are some considerations on how it works.

  1. It’s not ideal for city usage, it just beeps too much
  2. It’s awesome for roads where traffic is infrequent or even rare, reminding you a car is back and snapping you back to reality
  3.  It’s primarily aiming to show you objects (cars/bikes/mopeds/trains/planes) that have an overtaking speed on you
  4. It generally wont trigger for cyclists matching your speed (such as in a group)
  5. It’ll show one dot/car for each thing it sees on the road, though sometimes multiple cars can ‘hide’ behind each other.

Got all that? Good. If not, check out the full review for all the details.

 

 

Sprawdziłem dziś integrację radaru z Bolt. Działa równie dobrze jak z Garminem. 

 

No właśnie, nie do końca. Nie ma profilu światła, więc nie można sterować trybem oświetlenia z poziomu komputerka czyli włącz/wyłącz oświetlenie przy pracy radaru, przełącz w tryb ciągłego świecenia lub tryb migający (nocny/dzienny - nie dotyczy wersji na Niemcy, tam tylko tryb ciągłego światła). W starszym i nowszym RTL 500 można przełączać pomiędzy trybami migający <-> ciągły (ale wyłączyć samego światła bez wyłączenia funkcji radaru już nie) przyciskiem, ale w Wahoo póki co nie da się tego zrobić z komputerka sterującego dopóki Wahoo nie wdroży trybu ANT+ Light. 

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#828 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 29 sierpień 2019 - 09:45

Dlatego pisałem o integracji radaru. Światła nie działają. Trochę wczoraj jeszcze pojeździłem i stwierdziłem problemy z łącznością - radar samoistnie się odłączał i nie powracał. Wymagało to grzebania przy sztycy i jego manualne włączenie/wyłączenie (brak opcji na ponowienie łączności z poziomu Bolta). Raz na dwa stwierdzone przypadki odłączenie było związane z pojawieniem się na wyświetlaczu samych "samochodzików" (ponad 6) - w momencie jazdy wzdłuż 3 pasmowej ulicy. Tak jakby Bolt zgłupiał od nadmiaru danych i odłączył radar.

 

Druga rzecz to w monochromatycznym wyświetlaczu ciężko odróżnić prędkość pojazdu (być może to widać na diodach, ale różnica w poziomie widoczności pomarańczowego i czerwonego w dużym słońcu jest poza moją percepcją). 



#829 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 355 postów

Napisano 29 sierpień 2019 - 11:04

Co do radaru, w pełni się zgadzam z Prozor'em...

Świetną rzeczą jest informacja że pojazdów za nami jest więcej... na słuch tego nie da się wyczuć :)

Dodam jeszcze że kierowcy jakby trochę bardziej reagowali na mnie na drodze gry radar po wykryciu pojazdu zmieniał tryb świecenia.

 

 

Pozdrawiam



#830 szymony

szymony
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 29 sierpień 2019 - 18:37

Na drogach dwudziestej kategorii odśnieżania, można śmiało śmigać środkiem, by ominąć naturalnie występujące na skraju pasa, studnie i rowy melioracyjne
Po alercie się jedzie właściwie.
Mnie tam, po zastosowaniu radaru, zdecydowanie mniej bolą kręgi szyjne.

#831 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 532 postów

Napisano 30 sierpień 2019 - 13:08

Dwa proste pytania:

1. Czy Wahoo jest nieme podczas treningu? U mnie gada tylko podczas zmiany interwału. Nie sygnalizuje w żaden sposób opuszczenia strefy treningowej. Ani dźwiękowo, ani graficznie. Czy nie potrafię tego ustawić?

2. Ustawiam trening na 17:00 w kalendarzu TP. Bolt się synchronizuje i jak pójdę na trening po 17:00 to trening się pojawia i pyta czy chce go wykonać. Jak pójdę przed 17:00 to cisza i go nie ma. Nie potrafię go znaleźć ani w Bolcie, ani w appce Element. Gdzie on jest? Gdzie go szukać?

#832 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 postów
  • SkądTczew

Napisano 31 sierpień 2019 - 10:38

Dzięki za info o radarze i sorry, że sam nie poszukałem ale wydawał mi się on tak banalnym gadżetem, żę nie zwracałem na niego uwagi.

Wspomnieliscie tutaj o nim, więc spytałem.

Teraz nie uważam go za zbędny gadżet ale za całkiem przydatne urzadzenie i myślę gdzie mógłby mi się przydać.

Na 91, którą non stop jeżdzę raczej nie ale na bocznych drogach, gdzie dziur sporo i trenuje sie tempówki na zabój.. gdzie czasami rzuca rowerem to może on być bardzo przydatny.

Nieraz mi sie zdarzyło, że pojawiała sie z nienacka dziura i "brało" sie ją z lewej strony, bo łatwiej było a tu nagle mija cię auto albo motorowerzysta.



#833 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 05 wrzesień 2019 - 07:04

Jakby ktoś się zastanawiał o co chodzi w ostatniej aktualizacji  WR14-5525 - głównie usunięcie problemu:

When I leave the original planed route the Roam constantly tries to route me back the the point where I left the original track. The Roam even doesn't stop when I hit the original planed route again after a deroute. 

 

Opis poprawki:

Check updates rolling out this week it fixes the issue of not re-joining the route, we had a limit of approx. 4.5km that we let users rejoin. This limit has been removed.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#834 matomi

matomi
  • Użytkownik
  • 44 postów

Napisano 12 wrzesień 2019 - 19:30

Ostatnio (od jakichś dwóch tygodni) zauważyłem pewną rzecz w moim Elemnt Bolt. Otóż zawsze jeżdżę z załadowaną ścieżką - mam kilkanaście tras, w zależności od wolnego czasu wybieram sobie jedną z nich i jadę. Czasem, bardzo rzadko bolt czerwonymi diodami i dźwiękiem sygnalizował, że zjechałem ze ścieżki - było to zazwyczaj w tym samym miejscu na mapie. Od jakichś dwóch tygodni zauważyłem, że sytuacja pojawia się coraz częściej - szczególnie przed skrętem. Bolt miga na czerwono i piszczy, mimo że jadę po śladzie. Ma ktoś podobne spostrzeżenia u siebie? Mam go półtora roku i zdarzało się to może dosłownie kilkanaście razy (przejechane w tym czasie 16 tys km). Od kilkunastu dni mam miganie na czerwono prawie przed każdym skrzyżowaniem (zmiana kierunku jazdy). Trasy wytyczam w ride with gps.

Jakieś sugestie?

 

 

Edyta:

znalazłem użytkowników, którzy mają też ten problem:

https://forum.traine...te-alerts/20832

 



#835 grzesek

grzesek
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 12 wrzesień 2019 - 19:48

Ostatnio (od jakichś dwóch tygodni) zauważyłem pewną rzecz w moim Elemnt Bolt. Otóż zawsze jeżdżę z załadowaną ścieżką - mam kilkanaście tras, w zależności od wolnego czasu wybieram sobie jedną z nich i jadę. Czasem, bardzo rzadko bolt czerwonymi diodami i dźwiękiem sygnalizował, że zjechałem ze ścieżki - było to zazwyczaj w tym samym miejscu na mapie. Od jakichś dwóch tygodni zauważyłem, że sytuacja pojawia się coraz częściej - szczególnie przed skrętem. Bolt miga na czerwono i piszczy, mimo że jadę po śladzie. Ma ktoś podobne spostrzeżenia u siebie? Mam go półtora roku i zdarzało się to może dosłownie kilkanaście razy (przejechane w tym czasie 16 tys km). Od kilkunastu dni mam miganie na czerwono prawie przed każdym skrzyżowaniem (zmiana kierunku jazdy). Trasy wytyczam w ride with gps.
Jakieś sugestie?

Odpaliłem ostatnio trasę z ridewithgps i to był jakiś dramat. Cały czas świeciło na czerwono praktycznie. Wcześniej korzystałem używałem tras ze Stravy i było git. Tutaj zauważalnie częściej wyświetlało informacje o zboczeniu z trasy.

Wysłane z mojego MIX 2 przy użyciu Tapatalka

#836 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 12 wrzesień 2019 - 19:53

Zepsuli coś w ostatniej aktualizacji. Mam nadzieję, że szybko naprawią bo problem jest powszechny.



#837 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 532 postów

Napisano 12 wrzesień 2019 - 19:59

Mam diody wyłączone. Ale piszczał dzisiaj na każdym skrzyżowaniu mimo że nie miałem tbt nawigacji tylko samą kreskę.

#838 matomi

matomi
  • Użytkownik
  • 44 postów

Napisano 12 wrzesień 2019 - 20:03

Napisałem do supportu w tej sprawie. Wygląda na to, że to kwestia ostatniej aktualizacji bo nigdy tak nie miałem. Teraz wrzeszczy prawie przed każdym skrzyżowaniem. Wkurzające to jest. 

 

Pewnie to wina tej poprawki, to by pasowało, bo problem pojawił mi się we wrześniu:

 

BOLT WB15-5525 - 3 September, 2019

  • Added: Re-routing improvements when a rider re-joins a route after going off course


#839 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 12 wrzesień 2019 - 21:27

Póki co "Mute" jest rozwiązaniem.



#840 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 wrzesień 2019 - 21:45

Kiepskie rozwiązane. Problem dość powszechnie roztrząsany w przypadku Roam. Zresztą to ten model jest sprawcą tego problemu. Przedobrzyli z nawigacją i sugestiami powrotu na kurs. Jak widać rykoszetem oberwało się i pozostałym komputerkom treningowym Wahoo. Właściwie problem jest niby banalny, dali zbyt małą tolerancję na odchylenia od kursu i czkawką się odbiło. Wystarczy nawet minimalna odchyłka od kursu, nawet jeśli jest to niedokładność pozycjonowania gps. Czyli np. na skrzyżowaniu. Albo zakręcie. Pocieszeniem pewno będzie to, że usunięcie błędu powinno nastąpić dość szybko, wystarczy zwiększyć margines w którym nie występują komunikaty o zjechaniu z kursu i po problemie. Patrząc po ilości zgłoszeń na grupie, powinno to być priorytetowym zadaniem i kolejna poprawka powinna wreszcie rozwiązać problem. Czy definitywnie? To się jeszcze okaże... 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź