Witam
Zakupiłem za grosze koło z niekręcącym się bębenkiem ("zasprzęgla" pod bardzo dużym oporem) z myślą sklejenia go i wykorzystania do ostrego koła. Jednak mam problem z rozkręceniem bębenka, odkręciłem go od piasty, ale dalej nie jestem w stanie go rozkręcić. Zrobiłem klucz z pilnika do metalu (działa na zasadzie klucza Shimano), ale gdy próbuje odkręcać miskę, bębenek kręci się w imadle, a nie mogę skręcić mocniej imadła, bo bębenek zaczyna się zginać (klucz przestaje się kręcić)
Wie ktoś może jak poradzić sobie z tym cholerstwem?
Ewentualnie spróbuję przykleić go do piasty, ale biorąc pod uwagę duże momenty sił mam marne nadzieje na to, że klej wytrzyma.
Bębenek nie chce się rozkręcić - jakzrobić z tego ostre
Started By
miro
, 23 Jun 2010 11:47
11 replies to this topic
#2
Posted 23 June 2010 - 12:38
miro, Kup sobie gotową zebątkę nakręcaną do ostrego.
Np. takie coś http://allegro.pl/it...ovatec_17t.html
Np. takie coś http://allegro.pl/it...ovatec_17t.html
#3
Posted 23 June 2010 - 13:09
kubano, jak Ty to chcesz nakręcić w miejsce bębenka? :shock: Chyba, że autor ma na myśli piastę wolnobiegową.
Z tego, co czytam najtańszy przepis na ostre koło to piasta pod wolnobieg i jakaś trwała zębatka od piasty torpedo (bo chyba nie chcesz piasty dość często zmieniać?). Kleimy dobrym klejem do gwintów i kontrujemy - też z klejem. Dokładne instrukcje są na wielu forach OK.
A jeśli to piasta pod kasetę to bębenek najlepiej chyba będzie zespawać.
Z tego, co czytam najtańszy przepis na ostre koło to piasta pod wolnobieg i jakaś trwała zębatka od piasty torpedo (bo chyba nie chcesz piasty dość często zmieniać?). Kleimy dobrym klejem do gwintów i kontrujemy - też z klejem. Dokładne instrukcje są na wielu forach OK.
A jeśli to piasta pod kasetę to bębenek najlepiej chyba będzie zespawać.
#4
Posted 23 June 2010 - 13:57
Nawet zablokowany bębenek nie nadaje sie do ostrego. Polączenie bębenka z piastą nie może przenosić momentu w obu kierunkach - wielowypust ma luz i polączenie będzie sie wyrabiać. Może nawet odkręcać sie tuleja mocująca bębenek. Szkoda zachodu. O spawaniu wysokowęglowej stali (korpus i stożek bębenka) też można zapomniec.
#5
Posted 23 June 2010 - 14:22
Ja jednak bym wybrał najtańszą piastę pod ostre i nie bawił się.
A tamtą piastę spróbowałbym naprawić. Jakżeś miro, wpakował piastę bebenkiem w imadło to gratuluje. Już nic z niej nie zrobisz. Skoro bębenek aż tak trudno się rozkręcał to wystarczyło założyć na niego segment kasety albo jedną zębatkę, wziąść bat i w taki sposób zklinować beben (jakbyś kasetę odkrecał) i dalej lecieć z kluczem.
A tamtą piastę spróbowałbym naprawić. Jakżeś miro, wpakował piastę bebenkiem w imadło to gratuluje. Już nic z niej nie zrobisz. Skoro bębenek aż tak trudno się rozkręcał to wystarczyło założyć na niego segment kasety albo jedną zębatkę, wziąść bat i w taki sposób zklinować beben (jakbyś kasetę odkrecał) i dalej lecieć z kluczem.
#7
Posted 23 June 2010 - 14:38
Czyli to wolnobieg Ci się uszkodził? Wykręcasz go, bierzesz zębatkę z gwintem (powinny pasować zębatki torowe Novatec, innych nie sprawdzałem), smarujesz gwint klejem do gwintów, nakręcasz ją i kontrujesz kontrą od starego suportu na gwint angielski. Jeśli nie będziesz ostro skidował, nie powinno się odkręcić.
#8
Posted 25 June 2010 - 16:44
Dziękuję za odpowiedzi. Zaspawałem bębenek (z tej strony, w której styka się z piastą), wyszlifowałem spaw, skręciłem i rozpocząłem przygodę z ostrym kołem 
Myślałem, że to łańcuch jest powodem minimalnego "pustego" ruchu korby podczas zmiany kierunku kręcenia korbami, trochę mnie zmartwiło to co napisał lesław.
Myślałem o piaście pod wolnobieg, ale kaseta bardziej do mnie przemawia ze względu na łatwą zmianę zębatek-nie mam żadnego doświadczenia z ostrym, a raz przyklejonej zębatki już nie zmienię. Z kolei na piasty torowe szkoda mi pieniędzy.
@Bikemaster-nic się nie popsuło, oprócz moich nerwów :mrgreen: Myślałem, że szlag mnie trafi przez to pancerne dziadostwo.
Myślałem, że to łańcuch jest powodem minimalnego "pustego" ruchu korby podczas zmiany kierunku kręcenia korbami, trochę mnie zmartwiło to co napisał lesław.
Myślałem o piaście pod wolnobieg, ale kaseta bardziej do mnie przemawia ze względu na łatwą zmianę zębatek-nie mam żadnego doświadczenia z ostrym, a raz przyklejonej zębatki już nie zmienię. Z kolei na piasty torowe szkoda mi pieniędzy.
@Bikemaster-nic się nie popsuło, oprócz moich nerwów :mrgreen: Myślałem, że szlag mnie trafi przez to pancerne dziadostwo.
#10
Posted 28 June 2010 - 16:10
Zaobserwowałem, że znacznie bardziej niż bębenek na wielowypuście piasty, rusza się zębatka na bębenku : / O ile jeszcze w trakcie jazdy idzie to zdzierżyć, przy stójce jest to dość denerwujące. (no i wypusty na zębatce mogą się niszczyć)
Piasta pod kasetę faktycznie zdecydowanie mniej nadaje się do ostrego niż z piasta z gwintem.
Piasta pod kasetę faktycznie zdecydowanie mniej nadaje się do ostrego niż z piasta z gwintem.
#12
Gosc_Stoofek_*
Posted 28 June 2010 - 18:01
nie wiem czy to widziałeś http://www.fixedgear...panula/freehub/ no ale juz chyba za późno 
co do zębatek to były kiedyś szerokie do bebenka shimano na allegro za jakieś 15 zł
co do zębatek to były kiedyś szerokie do bebenka shimano na allegro za jakieś 15 zł


