Skocz do zawartości

Zdjęcie

kompatybilność przerzutki SORA z manetką ALIVIO

6 odpowiedzi w tym temacie

#1 G_O_

G_O_
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądlublin/wa-wa

Napisano 24 czerwiec 2010 - 09:31

Witam forowiczów.

Jestem zielony w temacie osprzętu szosowego więc pozwolę sobie zapytać:

Aktualnie posiadam (w rowerze trekingowym) korbę deore, przerzutkę przednią i manetkę z serii alivio. 48zębów na największej zębatce mi nie wystarcza. Chciałbym ją zmienić na korbę z 52 zębami. Niestety w tej klasie sprzętu nie znalazłem takich korb. Poszukałem trochę w sieci i znalazłem korbę 105 FC-5502, dwie zębatki na octalink (cena/jakość jest OK). Do tego przerzutka SORA FD-3400. Chciałbym uniknąć wymiany lewej klamkomanetki, poza tym do roweru trekingowego nie wstawię manetki szosowej. I teraz pytanie do znawców osprzętu shimano:

Czy przerzutka SORA FD-3400 będzie kompatybilna z klamkomanetką ALIVIO ST-M410?
Czy korba 105 FC-5502 (na octalink) będzie kompatybilna z łańcuchem HG-50 (8rzedów) i kasetą ALIVIO CS-HG50?

Oczywiście zdaję sobie sprawę że manetka jest na trzy rzędy, ale to nie problem, jedno przełożenie nie będzie po prostu używane. Jeżeli to nie zagra, to może są jakieś inne rozwiązania? Może korby TRUVATIV są kompatybilne z łańcuchem HG-50? Są jakieś inne przerzutki obsługujące 52 zęby kompatybilne z manetką ALIVIO?

#2 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 postów
  • SkądKatowice

Napisano 24 czerwiec 2010 - 09:45

Z tego co kojarzę klamkomanetki Alivio inaczej "ciągną" linkę - chodzi mi o długość linki. Ale Shimano ma takie komponenty : http://shimano-polsk...a_prostej0.html, które rozwiązą problem prostej kierownicy i osprzętu szosowego. Sam używam na jednym z rowerków i jest OK.

#3 G_O_

G_O_
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądlublin/wa-wa

Napisano 24 czerwiec 2010 - 10:35