Łańcuch jest zabezpieczony fabrycznym smarowidłem. Jeżdżąc w suchych warunkach, ja czyszczę gruntownie (myję benzyną i oliwię) łańcuch co jakieś 400km i mi styka. Natomiast co jakieś 100km przecieram szmatką, leciutko oliwię i znów lekko przecieram usuwając nadmiar oliwki. Co do doboru olejów do łańcucha - tu masz pole do popisu. Ilu rowerzystów tyle będzie różnych smarowideł polecanych.
Co do ustawień przed pierwszą jazdą. Mniej więcej siodełko i kierę i w drogę. Zabierz ze sobą multitool rowerowy i kombinuj. Przejedź trochę, trochę przestaw siodło, kierę... i tak do skutku, aż uzyskasz pozycję do jazdy która będzie Ci najbardziej odpowiadała.
Są dziesiątki poradników jak prawidłowo ustawić kierownicę i siodełko w rowerze szosowym, jednak każdy z nas jest inny i ma inne ciało i preferencje. Możesz się posilić tymi poradnikami, ale im ślepo nie ufaj. To ma być kierunek, a nie cel. Najważniejsze są Twoje odczucia z jazdy.
Jeżdżąc słuchaj też i obserwuj napęd. Jeżeli jest nowy, może jeszcze wymagać lekkiego doregulowania.
Pozatym - ciesz się z zakupu i z jazdy. Gratuluję zakupu. Wklej fotki jak zrobisz