Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przod 28 Czy 32 Szprychy


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 30 kwiecień 2017 - 14:52

Dawno temu uszkodzilem super lekkie kolo ac na 28 spzrych Od tego czasu jezdze albo na ciezkim kole albo na szytkach (28h).
Teraz mam ochote zlozyc lekkie kolo na przod na obreczy kinlin bo nic lzejszego nie widze.
Pytanie czy dac 28 czy 32. Roznica w wadze to raptem 4 cienkie szprychy ale wczesniej mialen 28h i nie bylo problemu.
Plaskie czy okragle ? W te cala aerodynamike plaskiej szprychy nie specjalnie wierze a pozattm na plaskie mam stozki , pozatym drozej jakby nie bylo wyjdzie na plaskich niz na laserach.
Co byscie poradzili ?

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 kwiecień 2017 - 18:32

Przecież to zależy od twojej wagi przede wszystkim. 28szt to spora ilość więc ważysz pewnie 90+kg, a jeśli tak , to zastanów się, czy jest sens lajtować koła cieniutkimi Laserami?



#3 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 postów

Napisano 05 maj 2017 - 09:33

Przy dobrych szprychach, nie miękkich laserach, w przednim kole przy 'przeciętnej' wadze (ca. 75kg) nie powinno być żadnych problemów nawet przy 18-20 szprychach. Ja mam 18 szprych Cx-ray i jest ok.



#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 maj 2017 - 11:35

Sapim CX-ray to nic innego jak rozwalcowany na płasko w części środkowej Laser. Ten sam materiał, ta sama główka, tylko nieco lepsze właściwości aero. Waga też praktycznie identyczna. Wytrzymałość częśći środkowej ma nieco lepszą (1600 vs 1500 N/mm2), oraz odporność na zmęczenie (według danych producenta), ale są to na pewno różnice znacznie mniejsze niż różnica w cenie między nimi.

http://www.novemberb...vs-cx-rays.html

Po zastosowaniu szprych CX-ray nie należy się spodziewać zauważalnego wzrostu sztywności koła względem koła na takiej samej liczbie szprych Laser. 

Mam w swoich rowerach trzy koła na Laserach (dwa w crossie i przednie w góralu, wszędzie 32, x3) i do tej pory (już jakieś 6-7 lat użytkowania) żadna szprycha mi nie pękła. Oczywiście koło na szprychach cieniowanych zawsze będzie miało nieco mniejszą sztywność boczną niż analogiczne (ta sama obręcz, ta sama liczba szprych i rodzaj zaplotu) na szprychach o większym przekroju poprzecznym, ale pod względem trwałości samych szprych Lasery są naprawdę dobre.

 



#5 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 postów

Napisano 05 maj 2017 - 17:18

Za to różnica przy sztywności skrętnej między szprychą CX-ray a Laser jest za to duża. Co za tym idzie przy innych czynnikach niezmiennych koło na szprychach CX-ray znacznie lepiej przyspiesza (lepiej przenosi energię z piasty na obręcz).



#6 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 05 maj 2017 - 21:42

Za to różnica przy sztywności skrętnej między szprychą CX-ray a Laser jest za to duża. Co za tym idzie przy innych czynnikach niezmiennych koło na szprychach CX-ray znacznie lepiej przyspiesza (lepiej przenosi energię z piasty na obręcz).

 


przy przednim ta ostatnia uwaga chyba bez znaczenia :P

 

28 szprych to dużo ? Chyba przesadzacie - cieżko wręcz znaleźć obręcz czy piaste na mniej :P

 

Dobra to biore 28 i chyba jednak lasery bo różnica cenowa spora.

 

p.s. a ważąc 90kg + na koło złożone z laserów i lekkiej obręczy bym się jendak nie wypuszczał :P


geolog - www.geologpoludnie.cba.pl




Dodaj odpowiedź