Skocz do zawartości


Bbright + Pf30


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 02 maj 2017 - 12:31

Cześć,

 

Mam w sumie niemałą "zagwozdkę", w moim rowerze |(Cervelo S3 2016)| mam suport tzw. BBright, ale wkład suportu to "tradycyjny" PF30 *(Rotor), ale do meritum...

 

Po jakiś +/- 4k km zaczęło mi coś strzelać, czy wręcz trzeszczeć w niebogłosy, uznałem że może korba od nowości była miernie posmarowana i wkręcona, rozkręciłem więc - wyczyściłem, posmarowałem, skręciłem - pomogło.

Ale po miesiącu/dwóch te same trzaski wróciły, dałem dobremu mechanikowi do wymiany całego wkładu na nowy, niestety nie udało się w jeden wieczór wybić wkładu *(!) więc lekko go raz jeszcze ścisnęliśmy, wszystko posmarowaliśmy, i skręciliśmy, dwa miesiące ani zgrzytu-cisza absolutna. *(nie zostawiałem roweru na dłużej w celu wybicia bo sezon się rozpoczął i go potrzebowałem, łożyska sprawdziliśmy niemal jak nowe, stan idealny)

 

Niestety znów mi te cholerne trzaski wróciły, sam tym razem zdjąłem korbę wyczyściłem i przesmarowałem, skręciłem ....ale przecież co miesiąc nie będę korby odkręcać bo w końcu gwinty zniszczę.

 

No i pytanie, dać do wybicia i wstawić nowy wkład, czy przyczyna jest jakaś inna? Wiem, teoretyzowanie, ale może ktoś coś... jak to mawiają "kto pyta nie błądzi" ;P

 



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 02 maj 2017 - 13:07

Troche dziwi, ze nie wyciagajac misek i lozysk, tylko czyszczac i smarujac, problem sie na jakis czas rozwiazywal.

Moze to lozyska trzeszcza w miskach, a nie miski w mufie?

 

BB-right to zwykly 30mm PF o 79mm szerokosci.

Gotowe rowery Cervelo maja suport zakladany na Loctite albo cos w tym stylu. Czasami wybijanie jest niemozliwe. Byloby dobrze miec jakas "wyciskarke" do misek.

Ogolnie polecam wywalenie tych plastikowych misek i zastapienie ich aluminiowym, skrecanym wkladem.

Osobiscie mialem trzy plastikowe wklady na dwoch ramach Cervelo i jakos nigdy nie mialem problemow z trzeczczeniem.

Pierwszy zakladalem na Loctite, pozniej nie moglem go wyciagnac, bez kosmicznych kombinacji.

Drugi zalozylem bez Loctite, rowniez bylo cicho.

Trzeci przyszedl juz zalozony z nowym rowerem. Ale po dosc krotkim czsie zaczelo mi padac lozysko od NDS, rowniez po wymianie na nowe.

W koncu wywalilem te plastiki i zalozylem w/w aluminiowy wklad Wheels Mfg ze skosnymi lozyskami, czy jak to tam sie zwie (angular). Raz, ze latwo sam wklad wyjac (wykrecic), dwa - niweluje nieosiowosc mufy jesli taka wystepuje, trzy - korba kreci sie ladniej niz na trzech poprzednich wkladach, jakie mialem i cztery - lozyska, z racji, ze wiecej kulek jest zaangazowanych w przenoszenie obciazenia, w porownaniu do normalnych lozysk, pozyja dluzej.

 

 



#3 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 02 maj 2017 - 13:14

@1415chris

 

THX za info, nie będę "naciągał" forum na gdybanie o "trzaskach", myślałem że "ktoś, coś" już podobnego przerabiał ;)

 

Jeśli by to łożyska, trzeszczały w miskach, to oznaczałoby że korba po jakimś czasie łapie "luz" *(wiadomo, większy, mniejszy, w zależności jak mocno "depniemy") i zaczyna się "symfonia trzasku".

Zamówiłem już Rotora PF4630 Ceramic, oddam rower do jakiegoś serwisu - niech się pomęczą, bo normalnie wybić się nie da tego wkładu.

 

EDIT:

 

Właśnie to wydaje się najlogiczniejsze co napisałeś @1415chris, że to właśnie łożyska trzeszczą w miskach, korba łapiąc delikatny luz pozwala na jakąś "prace" i zaczyna się .... BINGO!

*(łożyska same sprawdzaliśmy, ja i doświadczony mechanik, niemal jak nowe......)



#4 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 02 maj 2017 - 21:48

Ja mam tez u siebie juz drugi wklad  i tez zaczyna niezle halasowac i powoli zaczynam sie rozgladac za jakims innym rozwiazaniem 

 

1415chris masz na mysli ten drugi od prawej? (ktorego nie ma) http://wheelsmfg.com...m-brackets.html



#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 03 maj 2017 - 06:53

Widze tylko dwa, ktore sa "out of stock". To sa wklady z zewnetrznym (outboard) lozyskiem od napedowej steony, pod shimano i srama gxp.
Jesli masz korbe z 30mm oska, to beda cie interesowaly pierwsze trzy wklady, oczywiscie jak mowimy o skrecanych.
Ich, Wheels Mfg, wklady sa dostepne w Europie, warto poszukac. Ja akurat zakupilem lokalnie w Sigma Sport.

#6 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 03 maj 2017 - 16:02

Sorrki, że niemerytorycznie, ale wykręciłem znów korbę, wszystko wyczyściłem, posmarowałem ....ciiiiiisza aż miło ;D *(to jakieś wariactwo!) ale i tak dam nowy wkład suportu.



#7 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2017 - 05:27

Update:

 

Suport wymieniony, trzeszczy dalej....

 

W dalszej kolejności sprawdzę, pedały, koła, i ostatecznie poszukam "magika" od karbonu który mi prześwietli okolice suportu i ewentualnie złożę reklamację do producenta.

 

Na tym etapie powoli zaczynam sobie "pluć w brodę" że nie kupiłem jednak Pinarello...



#8 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2017 - 09:56

Finally update:

 

znalazłem przyczynę, usunąłem i jest ok. Można deptać VAT'y bez "trzasków" ;)

 

Temat do usunięcia/zamknięcia :]

 

pzdr 555



#9 Rrr16

Rrr16
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 19 maj 2017 - 12:35

Mozesz podzielic sie info co to bylo? Ja teraz walcze ze spec wkladem prazis itd.

#10 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2017 - 13:23

Mozesz podzielic sie info co to bylo? Ja teraz walcze ze spec wkladem prazis itd.

 

 

Szczerze? Nie wiem....wyszedłem z innego założenia, skoro 2h po założeniu nowego suportu *(ze alu miskami) dalej coś strzela to nie pozostawia mi wyboru jak:

- solidnie dokręcić korbę, wraz z dokręceniem blatów,

- sprawdzeniem pedałów, i przesmarowaniem miejsc styku karbonu/plastiku *(look keo blade), łożysk itd.

- sprawdzeniem, i kompleksowym przeserwisowaniem piast kół, w tym czyszczenie, smarowanie, dokręcenie kasety i wszystkiego co się da dokręcić.

- dokręcenie bloków w butach,

- wyciągnięcie sztycy siodełka, wyczyszczenie resztek pasty montażowej, dokręcenie.

 

Jedyne co pominąłem to stery, i łożyska sterów.

 

za tydzień założę zupełnie nowe pedały - również miejsca styku przesmaruję.

 

pomogło.



#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 maj 2017 - 13:35

No u mnie tez cos trzezczalo. Pierwsze co to sprawdzenie suportu, korby, bo takie mialem wrazenie, ze wlasnie stamtąd pochodzi halas.
Ale przy mocnkejszym depnieciu, szczegolnie na stojaco, dalej cos cykalo.
A ze wszystko mam na biezaco czyszczone i smarowane, to po objawieniu, wpadlem ze musi to byc zacisk (przedni). Troche dziwne, bo z tymi samymi zaciskami jezdzilem w sezonie zimowym i bylo cicho, z ta roznica, ze inne kola. Wymiana zacisku, lepiej, wsadzenie innych kol, cisza.

#12 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2017 - 13:50

 Wymiana zacisku, lepiej, wsadzenie innych kol, cisza.

 

Masz zawężone pole: piasta/łożysko, lub smarowanie pręta zacisku, tudzież miejsca docisku zacisku do widelca - inny zacisk=inny nacisk, stąd pewnie różnica w "cykaniu".



#13 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 25 maj 2017 - 20:24

Dokumentalne info:

 

Znalazłem przyczynę trzasków, dziś po 3h kombinowania, wymieniony suport *(miał być wymienione więc ok), wymienione pedały *(miały być wymienione więc ok), dalej coś mi "trzaskało jak szła para w korby....otóż odrobina piaseczku w jarzemku, pomiędzy szynami siodełka a mocowaniem .....wariatkowo, wyczyściłem szczoteczką, mikrofibrą i jest cisza absolutna......pffff

 

pozdro 555


  • hqvkamil lubi to

#14 Rrr16

Rrr16
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 24 kwiecień 2018 - 11:55

Witam

Odświeżam temat klikania:

 

Co może być nie tak z suportem praxis M30 montowanym w znanym serwisie na A w Warszawie. Specialized, korba praxis zayante.

Już czyścili mi go 3x, wystarcza na mw 500km jazdy i klikanie powraca, jeżdżę tak już z dwa lata

Klika głośno i nieregularnie przy średniej sile, na wszystkich biegach, przy nodze prawej w górnej połowie obrotu.

Przy silnym naciskaniu na siedząco i na stojąco jest co najwyżej naprawdę ciche cykanie/trzeszczenie (akceptowalne), nie tak jak piszę powyżej. (wychodzi na to, że mam napie.. lub jeździć przy silnym wietrze, to nie będę słyszał... ;-)

W różnych okresach testowałem różne pedały, buty, czyściłem zaciski, śruby małej tarczy itd. Wymieniana tyl.przerzutka z innego powodu, tarcze korby również (na kompakt).

 

Czyta się o minusach BB30, rozwiązaniem mają być właśnie skręcane adaptery jak np. praxis.

Czy może go wkleić na Loctite 609?

Czy inne wkłady są lepsze? jak wyżej wheels mfg, rotor 4224 lub ciekawe BB infinite (ten jest wklejany z Loctite 609)

Próbować przejść na nie? wiązałoby się to ze zmianą korby na shimano 24mm

Z góry dzięki za poradę

RK

 

 



#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 kwiecień 2018 - 11:58

Jeżeli klika zawsze w określonym miejscu, a suport był wymieniany (w sensie: wyjmowany i wkładany ponownie), to problem na 99% nie leży po stronie łożysk. Prędzej szukałbym w korbach albo samej ramie.

 

Loctite może pomóc, ale też nie musi.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 kwiecień 2018 - 12:22

Sprawdzali ci stan lozysk, jak sie kreca?

Mozesz sam sciagnac korbe i to sprawdzic. 

 



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 kwiecień 2018 - 13:04

Gdyby to były łożyska, to po założeniu na nowo korba trzeszczałaby w innej fazie obrotu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 Rrr16

Rrr16
  • Użytkownik
  • 63 postów

Napisano 24 kwiecień 2018 - 18:48

Mikroos, łożysk może problem nie dotyczyć, ale może tych części, (walcowe obsady), które są wciskane w mufę? Lewa część jest wciskana aż na grubość pierścienia uszczelniającego/kompensującego, a prawa dokręcana do oporu.

Właśnie czy te częsci walcowe nie posmarować loctitem, reszta+ gwint antiseeze.

Korbę jak mówiłem zmieniałem zębatki 52/36 na zestaw kompakt. Sztycę skręcałem na pastę muc-offa, wszystkie skręcania kluczem dynamometrycznym.

Wróciłem właśnie z krótkiej przejażdżki i nasłuchiwałem, jak pisałem, powyżej 280W (mam pomiar mocy) praktycznie nie klika. Poniżej też są kilkunastosekundowe przerwy. Próbowałem na stojąco pokręcić (by wyeliminować ewentualnie sztycę i jarzmo), ale nie mogę wykręcić mocy < mw 280W, no i nic nie klika.

Wierciłem się dupskiem, przechylałem, korbami w poprzek napierałem i też nic.

Nie mam pomysłów, podmianka: mam możliwość na używaną korbę ultegrę i używany suport (tylko nie wiem co to za suport) za mw 700 z robocizną - droga zabawa.



#19 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 24 kwiecień 2018 - 20:17

Ja ostatnio rozwiązałem problem wyciągając sztycę ec90, czyszcząc wszystko dokładnie. Pasta do karbonu i z powrotem złożyć i dokręcić odpowiednim momentem...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka





Dodaj odpowiedź