Skocz do zawartości


Zdjęcie

Uszkodzona Obręcz


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosbar

klosbar
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 03 maj 2017 - 12:25

Cześć,

 

dzisiaj wybierając się na rundę zauważyłem, że tylna obręcz uległa uszkodzeniu jak w załączeniu,

 

Obręcz raczej do wyrzucenia mam jednak pytanie,

 

Czy Waszym zdaniem jest podstawa do reklamowania tego uszkodzenia ? (obręcz ma rok i jakieś 5 tys. km przebiegu) ?

 

Czy może usłyszę standardowo, że to jest uszkodzenie wynikające z normalnego zużycia obręczy i producent za takie nie odpowiada ?

 

Pozdrowienia,

 

Bartek

Załączone pliki



#2 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 03 maj 2017 - 12:30

nie ruszaj obreczy jezeli nie ma centry kolo jest proste bez jaja, to ewidentnie za mocno naciagnieta szprycha lub obrecz w tym miejscu  miala wade wiele nie trzeba



#3 klosbar

klosbar
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 03 maj 2017 - 14:33

nie ruszaj obreczy jezeli nie ma centry kolo jest proste bez jaja, to ewidentnie za mocno naciagnieta szprycha lub obrecz w tym miejscu  miala wade wiele nie trzeba

 

Dzięki za odpowiedź, ale jak rozumiem, ta obręcz to już do utylizacji jest ?



#4 Xanadu

Xanadu
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 maj 2017 - 16:12

Dzięki za odpowiedź, ale jak rozumiem, ta obręcz to już do utylizacji jest ?

 

Zdecydowanie do utylizacji.


u6040y2018v3.gif


#5 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 maj 2017 - 20:25

Tak, obręcz do wyrzucenia pytanie jednak, czy dasz radę na coś zamienić? Jak wygląda zaplot, standard 20/24/28/32 szprychy czy może dziwactwa typu 21/27 sztuk?

Jak nic nigdy nie ruszałeś, to proponuję iść z reklamacją. Kolega 2x oddawał koła Bontragera do naprawy (chyba właśnie coś z zaplotem było) i za 3 razem dostał nowe koła 3x droższe. Także próbuj, niech się męczą.



#6 klosbar

klosbar
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 04 maj 2017 - 12:29

Zaplot - 32 szprychy,

Byłem w sklepie - stwierdzili, że to uszkodzenie na skutek uderzenia/wjechania w dziurę. Muszą wysłać koło na ekspertyzę do Holandii i możliwe, że reklamację uznają ale pewności nie ma. Zobaczymy, szukam jakiegoś koła zastępczego, bo 2 tygodnie bez szosy to kiepska perspektywa 😩

#7 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 05 maj 2017 - 08:23

Jakbyś przywalił kołem w dziurę to prędzej by się wgniotła obręcz do środka i przy okazji złapałbyś snejka. 

Wada fabryczna/lipny materiał/za mocno naciągnięte szprychy to jest przyczyną, a nie wjechanie w dziurę.

 



#8 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 05 maj 2017 - 17:06

Dokładnie, skąd się biorą ci serwisanci?



#9 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 postów

Napisano 05 maj 2017 - 17:19

Jaja z serwisantów. Przecież jak byk widać że to nie od wjechania w dziurę. 



#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 06 maj 2017 - 06:42

Klosbar, wiesz co pomaga w takich sytuacjach? Opisz problem na stronie Bontragera/Treka na fejsbooku, odezwą się bo nie będą chcieli mieć krytyki, a wtedy podpowiedzą co robić. Tak swego czasu uczyniłem z inną firmą i innym problemem, opis + zdjęcia i za tydzień miałem nowy przedmiot.



#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 maj 2017 - 11:54

Zaplot - 32 szprychy,

Byłem w sklepie - stwierdzili, że to uszkodzenie na skutek uderzenia/wjechania w dziurę. Muszą wysłać koło na ekspertyzę do Holandii i możliwe, że reklamację uznają ale pewności nie ma. Zobaczymy, szukam jakiegoś koła zastępczego, bo 2 tygodnie bez szosy to kiepska perspektywa 😩

Niech sobie wysyłają, ale na ten okres sami mogliby zaproponować Ci jakieś koło zastępcze.

Zasadniczo, w poprawnie zaprojektowanej i wykonanej obręczy (i całym kole) takie rzeczy nie powinny się zdarzać.

Dążenie do obniżenia wagi (cienkie ścianki i brak oczkowania) stawia wysokie wymagania samemu materiałowi i precyzji montażu koła. Dodatkowo, nypel wyrwało w sąsiedztwie łączenia obręczy, gdzie klin łączący usztywnia strukturę w tym miejscu i zwykle też powoduje, że para szprych najbliższych łączeniu musi być sporo mocniej naciągnięta, aby koło nie miało "górki" w tym miejscu.  



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 maj 2017 - 12:56

Jakbyś przywalił kołem w dziurę to prędzej by się wgniotła obręcz do środka i przy okazji złapałbyś snejka.

I tak, i nie.

 

Wgniecenie najprawdopodobniej by powstało, ale nie w miejscu wyrwania nypla - z tego powodu nie byłoby widoczne na tym zdjęciu. Przecież tam, gdzie uderzamy kołem w przeszkodę, koło wgniata się do środka, więc naprężenie szprychy maleje, a nie rośnie.

 

Jeżeli śladów uderzenia faktycznie nie ma, to wada produktu jest ewidentna.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź