Jump to content


Photo

Pękające dętki


15 replies to this topic

#1 aragorn2111

aragorn2111
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 July 2010 - 13:28

Mam problem z przednim kołem. Oddałem rower tydzień temu do serwisu, bo dopiero teraz znalazłem czas na jazdę i rower stał przez rok nieruszany. Tam między innymi wymienili mi przednią dętkę, bo pamiętam, że rok temu miałem z tym problemy. Wyruszyłem w trasę i po 15 km poszła. Pomyślałem, że to wina kolesia z serwisu, który z rowerem szosowym dużo wspólnego nie ma. Wymieniłem dętkę, sprawdziłem brzegi felgi, czy nie ma żadnych ostrych krawędzi, zakleiłem taśmą izolacyjną otwory od szprych i założyłem wszystko. Wczoraj przejechałem 60 km i było spoko. Dzisiaj po przejechaniu 8 km dętka poszła. Pomyślałem, że może jednak pominąłem jakieś ostre krawędzie, ale po zdjęciu okazało się, że taśma pod wpływem ciśnienia dętki zapadła się w dziury do szprych i to chyba przyczyna pękania. Aczkolwiek nie wiem, może macie jakieś inne pomysły co do przyczyny niszczenia dętek. Nie wyrabiam już z hajsem na nich. Jeżeli to kwestia tych otworów to co mam z tym zrobić, bo jak widać taśma izolacyjna nie spełnia dobrze swojej roli.

#2 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 04 July 2010 - 13:37

Gość w serwisie wymienił Ci dętkę i nie zwrócił uwagi na to, że nie ma opaski na obręczy??
Są trzy możliwości, opaska na obręcz, taśma lub zatyczki.

http://www.cyklotur....a_obrecz,0.html

http://veloplug.com/


#3 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Posted 04 July 2010 - 13:48

Pomyślałem, że to wina kolesia z serwisu, który z rowerem szosowym dużo wspólnego nie ma.

A czy budowę domu powierzyłbyś piekarzowi ? ;-)
Kolejny powód dlaczego unikam serwisów jak ognia. Sam oprócz oryginalnej taśmy mam jeszcze dodatkową oraz gumowe kołnierzyki w miejscu wentyli. Podczas pompowania zdarzało się, że ostra krawędź otworu nacinała stopniowo dętkę. Po tych zabiegach już ponad 4 lata mam spokój a dętki wymieniam profilaktycznie z powodów starzenia się gumy. Oczywiście nie zapominajmy o talku technicznym :->

#4 aragorn2111

aragorn2111
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 July 2010 - 13:49

Super, dziękuję bardzo, a jeżeli to nie kwestia opaski (co wątpliwe ale może jednak) to macie inne możliwości? I tak, w moim mieście rower szosowy to trochę jak statek ufo. A te gumowe kołnierzyki to gdzie znajdę? Chcę teraz tak zabezpieczyć tę dętkę, żeby w przyszłości nie mieć już żadnych problemów. Do serwisu oddałem, bo złota rączka to ze mnie żadna i nawet założenie dętki przychodzi mi z trudem.

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 04 July 2010 - 16:40

jest takie cudo co usuwa ostre krawędzie, nie znam fachowej nazwy, ale jest to cos w rodaju miekkiego "papieru sciernego " o róznej gradacji, grubość ok 1 cm, miękkie.
Np stosować to mozna dokładnie przecierajac wewnętrzna strone obręczy aby usunąć jakiekolwiek pozostałości wiercenia, w lepszych sklepach z farbami to maja ( to nie jest siateczka cienka sztywna tylko miękka grubsza )

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 05 July 2010 - 07:43

Załóż porządną opaskę na obręcz i problem zniknie.
Polecam opaski contiego bądź aim'a do większych ciśnień. Nie polecam zatyczek itp. Zamiast zabezpieczać to dziurawią dętki.

Taśmy izolacyjnej nie stosuje się w kolarstwie szosowym ze względu na duże ciśnienia. To samo tyczy się kół mtb itp. z podwójnymi komorami.

#7 aragorn2111

aragorn2111
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 July 2010 - 09:55

Dzięki bardzo, zamówiłem opaski, jak problem się powtórzy to na pewno dam wam znać :-)

#8 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 06 July 2010 - 01:42

Raz w serwisie założyli mi dętkę mtb przyciętą odpowiednio jako taśmę na obręcz, zdążyłem 2 dętki przedziurawić zanim zdałem sobie sprawę, że to przez tą nieszczęsną dętkę MTB. W składaku może takie rozwiązanie działa ale nie w szosie... :-/

#9 111pilsudski

111pilsudski
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądZdolny Śląsk

Posted 02 August 2010 - 11:05

Witam. W tym sezonie już 4 raz mi pękła dętka przy wentylu... Co źle robię? Nie jestem pewien czy to wina nakrętki stabilizującej wentyl, bo wcześniej ich w ogóle nie miałem i mi dętki tak samo się dziurwaiły. Teraz jak zamontowałem to problem się powtórzył. Dodam że sytuacja występuje niemal na zmianę, to przednie to tylne koło. Dętki mi puszczają powietrze z czasem jak to chyba w każdym rowerze i zawsze po dopompowaniu i przejechaniu paru km ni stąd ni zowąd flak.

#10 wober

wober
  • Użytkownik
  • 242 posts
  • SkądSzczecin

Posted 02 August 2010 - 11:08

A kupujesz z długim czy krótkim wentylem?
Z długim często pękają więc tych nie polecam.

#11 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 posts
  • SkądKatowice

Posted 02 August 2010 - 11:39

111pilsudski, coś ci kaleczy te dętki sprawdz czy przy otworze na wentyl nie masz na felgach jakiejś ostrej krawędzi. Miałem podobnie, dopuki nie dowaliłem powietrza do kół jeździł. Potem dowalałem powietrza i po chwili csssssssss... :lol:

#12 111pilsudski

111pilsudski
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądZdolny Śląsk

Posted 02 August 2010 - 11:51

No są to dętki z długimi wentylami presta. Sprawdzę felgę, ale nie wydaje mi się aby to była jej wina. Dzięki.

#13 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 02 August 2010 - 13:39

Faktycznie - dobra opaska to podstawa - tylko koniecznie zaopatrz się w taką o odpowiedniej szerokości. Po drugie - nałożona musi być dokładnie żeby guma się nie przetarła o krawędź felgi - w szczególności o otwór na zawór. Po trzecie - sprawdź dokładnie czy nie masz jakiś zadziorów na samej feldze - można czasem i tak uszkodzić dętkę - no i rzecz niby oczywista - wentyl nie może być pod kątem do obręczy i nie można za mocno ścisnąć nakrętką jeżeli taką stosujesz.

#14 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 02 August 2010 - 15:48

MAsz pompkę stacjonarna ??? bo wydaje mi się, że poprostu rozwalasz wentyle pompując ręczną

u2250y2014v3.gif


#15 111pilsudski

111pilsudski
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądZdolny Śląsk

Posted 08 August 2010 - 12:45

Woody możesz mieć rację. Jak jestem w domu to pompuje kompresorem, ale jak mi ujdzie gdzieś w trasie czy poza domem to męczę ręczną, a to nieuniknione że szarpie trochę wentylem. Ale zawsze jak napompuje ręczną to jest ok, a schodzi dopiero po mocniejszym nabiciu kompresorem. Może być, że większe ciśnienie albo rozrywa nadszarpniętą dętkę.

#16 pschemo

pschemo
  • Użytkownik
  • 28 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 August 2010 - 23:16

Hmm to i ja się dołączę do tematu =)
Ostatni tydzień to jakaś plaga flaków zarówno w szosie jak i góralu.

Z tym, że na szosie mam malutkie dziurki od zewnętrznej strony koła, czyli tak jakbym co chwila najeżdżał na jakieś igiełki. Opony to Maxxisy Xenith. Jeżdżę dużo po ścieżkach rowerowych i chodnikach. W tylnej zauważyłem trochę rozcięć ale w przedniej jeszcze nie. Nie znam się na oponach, więc czy to jest tak że te opony są nieodpowiednie do mojej jazdy - w sensie za cienkie? Czy takie Schwalbe Lugano będą bardziej wytrzymałe na warszawskie ścieżki i chodniki ?

Znowu w góralu mam to co opisują wyżej koledzy.. Około 1cm, 2cm od wentyla mam sporej wielkości rozcięcią. Raz łapię kapcia z przodu a raz z tyłu. O tyle jest to dla mnie dziwne, że ostatnio przejechałem maraton w Supraślu 64km, i dopiero następnego dnia z koła zeszło powietrze..

Jutro sprawdzę dokładnie obręcze od górala, może jest coś czego dotąd nie wykryły moje palce ;)

Będę bardzo wdzięczny za uwagi odnośnie sprawy z szosowymi kichami ;)

PS. Acha, pompuję stacjonarną pompką Meridy. Szosowe dętki do około 8ATM, a w góralu do około 3 ATM.



Reply to this topic