Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulacja Starych Hamulców Weinmann


1 odpowiedź w tym temacie

#1 maciejski

maciejski
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 01 czerwiec 2017 - 08:57

Hej,

mam problem z regulacją hamulców w mojej szosie (jakieś stosunkowo stare Weinmanny, niestety nie jestem w stanie odczytać oznaczeń). Nie jestem pewien czy to jest problem czy "ten typ tak ma" - chodzi o to, że jedno ramię hamulca pokonuje większą drogę do obręczy, natomiast drugie ramię pokonuje mniejszą drogę (jakąś tam pokonuje ale jest ona bardzo mała). No i nie wiem co jest z nimi nie tak - rozebrałem cały hamulec, nasmarowałem, sprawdziłem czy są podkładki - nie pomogło. Zastanawiam się czy cały zacisk powinien być dokręcony do ramy "na beton" czy nie. Próbowałem dokręcić na beton ale wtedy hamulec nie odbija. Co robię nie tak? Pomóżcie proszę :)

 

ps. Chciałem wymienić klocki, obecnie mam Shimano 40mm, wszędzie widzę klocki szosowe od 50mm do 56mm. Mam wątpliwości czy tak długi klocek się zmieści, przyglądałem się dziś z rana zaciskowi i generalnie moim zdaniem klocek 50mm i większy się nie zmieści, bo będzie ocierał o widelec. Mam rację? Czy w starych szosowych hamulcach stosowano klocki 40mm? Dzięki.

 

Pozdrawiam,

Maciej



#2 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 czerwiec 2017 - 17:18

Daj fotkę to nasze domniemania będą leżały bliżej rzeczywistości. Generalnie, jeśli ramiona na osi mają podobne tarcie, to przyczyna leży najprawdopodobniej w sile sprężyny. Regulacja odbywa się na zasadzie odginania sprężyny w kierunku przeciwnym od występującego podczas hamowania. Trzeba tak postąpić ze sprężyną ramienia o krótszym skoku (z wyczuciem). Klocki 50 mm powinny się zmieścić, jeśli nie można zastosować podkładkę dystansową na osi hamulca.



Dodaj odpowiedź