Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cervelo R5 Budżetowy Revamp


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 czerwiec 2017 - 20:37

Od kiedy rama R5 zawisla na scianie, myslalem o jakims custom malowaniu.
I w koncu wziąłem sie za realizowanie pomyslu.
Rama i karbonowe czesci ida do szlifowania. Jakis juz tam pomysl na wykonczenie mam ale jeszcze nie na 100%.
Czesci, to co lezy w domu. Jedyne co musialem kupic, to mostek i Ti sruby do niego. Zostana jeszcze hamulce.
Ogolnie nie chce wydawac na to fortuny, minimum, to co niezbedne. Glownie chodzi, zeby miec frajde z samego procesu.

Rozmiar 58, gola rama z prowadzeniem linek 832g, widelec 294g
34897449261_0693e2059b.jpg
3T Ergosum Ltd 44
34897471561_2f094c4562.jpg
3T Dorico Ltd
34185718774_73e21e020d.jpg
Tune Speedneedle
35029291015_9f3dcfd836.jpg
Mostek Kalloy Uno sciagniete malowanie i wymienione sruby na Ti 130 (czesc ukonczona)
34897471151_945ebabfc2.jpg

Pozostale czesci to: Klamki Reda 2012, przerzutki tez Reda ale 22, kola combo Zippa 303 i 404 szytki, korba - mam nowego Rotora 3D, mam tez wolny pajak od 3D+, ktory jest CNC, w przeciwienstwie do 3D, ktory jest kuty (z tego co sie orientuje, to na tym koniec roznic pomiedzy tymi korbami). Problemem beda zebatki, mam rowniez nowe Rotora ale standardowe okragle. Jezdze na ich owalach juz ladnych kilka sezonow i jest mi z nimi dobrze. W ostatecznosci bede przekladal korbe z S5, Rotor 3D+ z QXL i P2M s.
Hample moj wybor to EE ale nie wiem czy sie przekonam do ceny, ma byc tanio, bez szalenstw. Nie jestem przekonany do koloru zaciskow Reda.
Pedaly na 100% Keywiny Carbon. Po zakupie Carbon Ti, mam wolne Carbony. Do tego mam zestawy naprawcze lozysk, slizgow i zapiec ( te pedaly mozna kompletnie przebudowac). Jak bede na jakiejs magicznej granicy wagowej, zawsze moge podmienic 163g Carbon Ti z S5 :)

Dla przypomnienia, prawie ostateczna wersja (byl pozniej jeszcze e-tap) przed finalna rozbiorka.
19718375482_82c6967eb5_c.jpg

#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 02 czerwiec 2017 - 13:35

Ukonczona sztyca i klamki.
34904356321_df07d6d939_z.jpg
34648629340_919facd473_z.jpg
 
Jako ciekawostka sztyca 3T Dorico LTD to nie jest jeden kawalek karbonu. Czesc offsetowa jest wklejona do do reszty. 
34904357611_d29d4cd89d_z.jpg
 
 

  • uraz lubi to

#3 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 czerwiec 2017 - 13:40

To trzymam kciuki!

#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 02 czerwiec 2017 - 21:05

To bylo z gorki, teraz bedzie pod...

34213377914_ba553318a5_c.jpg
  • uraz lubi to

#5 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 06 czerwiec 2017 - 07:46

@1415chris

 

Fajny pomysł z tym planem na custom ;) 

 

Mam pytanie zupełnie z innej "beczki", masz porównanie kierownicy karbonowej vs. aluminiowej? *(jestem z dylematem kupić karbon, nie kupić, miałem już FSA SLK i straszna "guma", a lubię sztywno mieć jednak w tak ważnym miejscu jak kierownica)



#6 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 06 czerwiec 2017 - 09:02

19718375482_82c6967eb5.jpg

Nie było szkoda rozbierać takie cudo? :)


  • kristo i Yudo lubią to

#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 czerwiec 2017 - 11:30

Buduje sie od nowa :)

 

@ adazz 

Tu nie ma regul. Trzeba porownywac konkretne modele.

Ogolnikowe twierdzenie, ze alu jest sztywniejsze od karbonu, to kolejny powielany przesad.

 

Moze ten test pomoze ci w wyborze:

http://blog.fairwhee...ndlebar-review/



#8 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2017 - 06:25

 

 

@ adazz 

Tu nie ma regul. Trzeba porownywac konkretne modele.

Ogolnikowe twierdzenie, ze alu jest sztywniejsze od karbonu, to kolejny powielany przesad.

 

Moze ten test pomoze ci w wyborze:

http://blog.fairwhee...ndlebar-review/

 

THX! Żeby już nie "rozmywać" tematu, nie jestem purystą w żadną stronę, do mojego "czerwelko" pasowałaby 3T Aeronova, ale mam niestety złe doświadczenia z karbo-kierą :( *(w tym znaczeniu że FSA SLK była gumowa, pracowała, nie czułem dobrze roweru, a w dolnym chwycie wręcz byłem niepewny prowadzenia) 



#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 czerwiec 2017 - 08:20

Mysle, ze nie mialbys podobnych odczuc z kiera aero Cervelo (3T). Ale to juz kawal karbonu 275g, Aeronova ltd z tego co pamietam 235g. Sporo sie z nia siluje w dropach i blokach a maly nie jestem. Z ciekawosci zalozylbym Aeronowe ltd zeby miec bezposrednie porownanie ale jest nowa w pudelku, a nie wiem czy bede ja zostawial czy puszczal w swiat.

#10 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 07 czerwiec 2017 - 09:17

Czesc, nie ocieraly Ci te kola ? Fakt moze troszke ciezki jestem, ale swoje musialem sciagnac po kilku jazdach i powrocic do sklepowych HED, ktore nie sa nawet zle. Druga sprawa to szytki FMB moje dziwnie poczernialy po bokach po zimie przechwywane w temperaturze pokojowej czy spotkales sie z czyms takim?

 

IMG1540JP_aqwepaw.jpg



#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 czerwiec 2017 - 10:06

Fajna fura.

Twoj chyba powinien miec wiecej miejsca w widelkach (?) Moja rama jest z 2012. 

Raczej nie zauwazylem problemu, pomijajac jak zakladalem szersze gumy, szczegolnie z przodu. 25mm to byl bezpieczny max.

Z ktorego roku masz te kola? Chyba w 2014 zmienili zaplot na tyle z radialnego po DS na 2x. Mialem z rardialnym 

 

Szytki FMB, uzywane i nowe leza u mnie juz moze nawet i rok. Caly czas maja ten sam kolor. Oczywiscie ta uzywana nieco ciemniejsza.

Co do FMB, Competition 26, mialem ja pozwijana jako zapas. Po rozwinieciu jest sporo miejsc, w ktorych bieznik poodklejal sie na brzegach.

FMB, bardzo fajnie niosa ale jak dla mnie maja troche problemu z jakoscia. Mialem 4 sztuki, z tego z trzema bylo cos nie tak (czwarta jeszcze nie jezdzona....)

Sporo jezdzilem na Veloflexach i tu kompletnie zadnych problemow.

 



#12 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2017 - 16:34

Mysle, ze nie mialbys podobnych odczuc z kiera aero Cervelo (3T). Ale to juz kawal karbonu 275g, Aeronova ltd z tego co pamietam 235g. Sporo sie z nia siluje w dropach i blokach a maly nie jestem. Z ciekawosci zalozylbym Aeronowe ltd zeby miec bezposrednie porownanie ale jest nowa w pudelku, a nie wiem czy bede ja zostawial czy puszczal w swiat.

 

Kiera Cervelo jest zbyt "kosmiczna" jak dla S3, do S5 pasuje idealnie, ja bym do S3 dał coś mniej "radykalnego" ;) Aeronova kusi mocno...jak będziesz puszczał ją w świat to nie zapomnij napisać do mnie na prv ;))

Tymczasem ... katuję *(dołsownie) alu FSA Energy, ogólnie świetna.....ale 5 lat używam tę samą kierę, czas na jakieś zmiany, albo chociaż testy :D



#13 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 09 czerwiec 2017 - 21:31

Rower kupilem na poczatku zeszlego roku,czyli jest  z 2015 tak jak i kola, do ktorych nie wlozyl bym wiecej jak 25mm co i sugeruje producent. Wydaja mi sie dosyc miekknie, a ja mam to do siebie, ze zdarza mi sie podjezdzac krotkie podjazy silowo, na maxa. Jednak na plaskich odcinkach bardzo dobrze sie kreca, wiec nie ma co narzekaac.   Moje FMB poczernialy i rozkleily sie sie nawet te zwiniete i nigdy nie zakladane... raczej wiecej ich nie kupie, a szkoda, bo to niezle szytki tylko z trwaloscia gorzej.  Veloflexy tez mialem, ale rozdarlem jednak tak niefortunnie,ze zaden uszczelniach nie pomogl. Niedawno kupilem Tufo zobaczymy co z tego wyniknie.



#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 czerwiec 2017 - 22:50

Golutka rama + widelec

35053395341_33b80af4c0_c.jpg
34339359894_791309318c_c.jpg
  • impa lubi to

#15 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 maj 2020 - 22:15

Po malej przerwie.....

Polerka i zabezpieczenie woskiem, UV. Wiertarka z niskim biegiem do tego zestaw gabek polerskich z buffem. Widel, sztyca i kiera. Wygladaja duuuzo lepiej niz po samym wykonczeniu papierem 1200 na mokro.
Zastanawialem sie czy dac do jakiegos fancy malowania, czy tez sam lakier, to bym sam zrobil. W koncu decyzja padla na minimalistyczne wykonczenie, tak aby cieszyc oko golym karbonem i mozliwie najnizsza waga. Minusem takiego rozwizania bedzie grafika, beda musialy to byc naklejki (wolalbym stencils). I tez nie wiem czy znajde w odpowiednim kolorze.

49942308871_f3be171147_z.jpg

49950027927_32b772fdff_c.jpg

Na weekend zabieram sie za rame. Nastepny update za 3 lata :)

#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 02 czerwiec 2020 - 22:46

Kolejka pacjentow oczekujacych na kontynuacje lub rozpoczecie kuracji.

49964434786_84b662bc19_z.jpg

Usuniecie lakieru z ramy, pod pozostawienie widocznego karbonu, golego lub pod bezbarwny lakier, jest dosc zmudne. Godziny spedzone z papierem sciernym i dopiero co widac swiatlo w tunelu....

#17 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 03 czerwiec 2020 - 05:33

Popsułeś rower



#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 czerwiec 2020 - 15:01

W pierwszej kolejnosci klamki mialy byc wykonczone tak jak reszta, goly karbon z UV woskiem. Ale w trakcie procesu wpadl pomysl, aby zrobic je na lakier. Czy tak zostanie? To sie okaze. Chodzilo mi po glowie ich dremelowanie, wiec moze wroce do tego kiedys. Jak na razie zostaje blink.

49987920763_a20a6f1b2d_z.jpg
49991563966_3e4b2380e8_z.jpg

Klamki byly troche pokiereszoweane, szczegolnie plastikowa obudowa, po przeszlifowaniu wyglada to o niebo lepiej. Teraz musze znalezc cos aby dodac czerni do wypolerowanej czesci, tak aby bardziej zlewala sie z reszta.
  • Ciachoorsky i Marcin321 lubią to

#19 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2020 - 20:39

Ciekaw jestem zysku wagowego na całości :)

 



#20 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 czerwiec 2020 - 13:23

Ti na czarna Ti

50001510767_863c0f1f4f_n.jpg 50001258816_7edb7199a4_n.jpg