Można policzyć ile mniej wiecej to mocy?. Tzn. znając moją wagę+rower, czas, nachylenie itp.
Z jaką szybkością takie podjazdy pokonują goście z proTouru?
Posted 26 July 2010 - 12:39
Posted 26 July 2010 - 14:45
Wczoraj robiłem podjazd, na góralu(11kg), opony 2.1, napompowane na maxa. Podjazd 6km, średnie nachylenie 5%(cały czas 4-6%). Dobra droga, gładki asfalt. Pokonałem ten podjazd ze średnią prędkością blisko 26km/h(cały czas na progu LT
).
Można policzyć ile mniej wiecej to mocy?. Tzn. znając moją wagę+rower, czas, nachylenie itp.
Z jaką szybkością takie podjazdy pokonują goście z proTouru?
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Posted 26 July 2010 - 15:31
Ale ja nie próbuję się do nich porównywać. To oczywiste, że jestem od nich dużo wolniejszy.może zastanów sie ile takich podjazdów mają na trasie , ile dymają w ciagu jednego wyścigu i z jaką średnią, bo porównując tą średnia do ich średniej z jednego etapu to porażka, dla nich sie nie liczy jeden podjazd tylko cały etap,.
Czy po tym podjeździe byłbyś w stanie jechać dalej z taką średnią jeszcze ok 150 km ?? wtedy odpowiesz sobie na pytanie czy to co zrobiłeś można porównać do pro tury czy tylko do kumpla .
Posted 26 July 2010 - 16:22
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Posted 26 July 2010 - 17:46
Wczoraj robiłem podjazd, na góralu(11kg), opony 2.1, napompowane na maxa. Podjazd 6km, średnie nachylenie 5%(cały czas 4-6%). Dobra droga, gładki asfalt. Pokonałem ten podjazd ze średnią prędkością blisko 26km/h(cały czas na progu LT
).
Można policzyć ile mniej wiecej to mocy?. Tzn. znając moją wagę+rower, czas, nachylenie itp.
Z jaką szybkością takie podjazdy pokonują goście z proTouru?
Posted 29 July 2010 - 08:38
Posted 29 July 2010 - 10:42
Mam 36lat. Przed podjazdem zrobiłem ok. 30km. Początkowo podjazd jechałem w 4sobowej grupie, wszyscy oprócz mnie na szosówkach. Najpierw prowadziłem w tej grupie co zaowocowało urwaniem jednej osoby. Potem już w zasadzie woziłem się na kole. Pod koniec jedyne co widziałem to opona gościa przede mną. Pod koniec przyspieszyli do ok.30km/h i to było już za wiele. Straciłem ok. 20metow na szczycie.Odnieśmy to do współczynnika VAM, czyli prędkości podjeżdżania w m/h. Czas podjazdu 6km przy średniej prędkości 26km/h to w zaokrągleniu 14 minut. Przewyższenie na tym odcinku przy 6km podjazdu i 5% nachylenia wynosi 300m. Działanie wykonujemy następujące: 300*60/14=1285m/h. Jest to bardzo wysoka wartość i nawet zawodowiec by się jej nie powstydził. Na finałowych podjazdach gdzie walczą wychodzi VAM 1500-1700. Według mnie powyższy wynik jest bardzo trudny do osiągnięcia przez zawodnika amatora, do tego na MTB. Nie wiem czy podany wiek 95 lat to żart czy prawda, ale jeśli to drugie to mavic2 jest posiadaczem baaaaaardzo wybitnego organizmu.
Posted 29 July 2010 - 12:31
juz po plaskim jest to duza roznicaMi się wydaje, że to jednak ogromna różnica czy robisz taki podjazd 26km/h czy np. 32km/h.
Posted 29 July 2010 - 14:43
Posted 29 July 2010 - 14:44
2.7stopnia to chyba właśnie 5% ?Panowie jest tylko jeden skromy problem
długość podjazdu 6000 m, przewyższenie 300 m,
prosta trygonometria tg a = ~ 0,0500 to jakieś max 2,7 stopnia nachylenia
pozdr.
A żeby nie było podejrzeń ze taki dobry jestem z matmy, koleżanka z księgowości mi pomogła :-)
Posted 29 July 2010 - 22:58
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo