Wymiana Claris Na Tiagra
#1
Napisano 21 czerwiec 2017 - 19:44
#3
Napisano 22 czerwiec 2017 - 07:02
#4 Gosc_marvelo_*
Napisano 22 czerwiec 2017 - 14:58
Wymieniłem na tiagrę 4700, i od tego momentu zastanawiam się nad wymianą całego osprzętu na Tiagrę, trochę brakuję mi biegów.
Jeśli oryginalnie dają tam kasetę 11-32 to nie dziwię się, że brakuje biegów (rozumiem, że chodzi o zbyt duże skoki między przełożeniami, a nie o najlżejsze i najcięższe przełożenia) . Ósemka o takiej rozpiętości (zwłaszcza z korbą 50/34) ma sens tylko w dużych górach. Już zmiana na kasetę 11-28 (np. HG51 lub PG850) da ciaśniejsze stopniowanie po płaskim, a przełożenie 34/28 wystarczy nawet na stromych podjazdach. Są jeszcze kasety 11-23 (Sunrace), 12-23, 12-25 (Shimano), 12-26 (Sram). Jest w czym wybierać.
Ja bym tak zbyt szybko od 8 biegów nie odchodził, zwłaszcza, że klamkomanetki Claris mają już dopracowaną ergonomię (w porównaniu do tych z bocznym guzikiem) i działają naprawdę fajnie (nie jeździłem, ale klikałem w sklepie). No i kasety są tanie, a cały napęd odporny na rozregulowanie.
Taka zmiana np. na HG51 plus łańcuch HG71 (tańszych Shimano nie polecam) lub KMC X8 93 zamknie się w stówce, więc warto spróbować.
#5
Napisano 22 czerwiec 2017 - 15:12
Popieram Marvelo w 100%. Osprzęt 8 rzędowy jest śmiesznie tani i zanim poleci spory $ na zmiany, to warto chociażby kasetkę na 12-23 zmienić i zobaczyć jak będzie się jeździć.
Jest też 13-23 -> http://allegro.pl/ka...6805887820.html
#8
Napisano 22 czerwiec 2017 - 19:53
Panowie no i teraz mam dylemat, inwestować grubą kasę w wymianę całego napędu czy kupić kasetę i przelatać sezon na tym co mam.
Nie ułatwiliście mi wyboru
Zastanawiam się jeszcze czy kaseta 10 będzie pasowała do piasty.
Muszę się z tym przespać.
Powiem tak - jeżeli mówimy o Siedlcach to w promieniu 300km nie masz grubego podjeżdżania. Co oznacza że dokręcać na zjazdach również nie będziesz.
13-23 siądzie jak złoto.
#9 Gosc_marvelo_*
Napisano 22 czerwiec 2017 - 20:10
Wymiana Clarisa na Tiagrę nie da też żadnego dalszego zysku wagowego (jedyny mógł być na korbie, ale tą już zmieniłeś).
Klamkomanetki, przerzutki ważą praktycznie tyle samo, a kasety 10-ki są nawet cięższe.
Kup sobie jakieś dobre, lekkie opony a odczujesz większą różnicę w jeździe.
Do napędu 8-rzędowego też można dać jakąś tylną przerzutkę ze starszych wysokich grup, np,. RD6600(6700) czy RD7700(7800) i tu urwać kilkadziesiąt gramów i zyskać trochę blichtru (no i precyzji działania).