Skocz do zawartości


Zdjęcie

Naciąg szprych


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomasz1975

tomasz1975
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • Skądchorzów

Napisano 02 sierpień 2010 - 12:12

Mam takie pytanie, jaka bardzo powinny być naciągnięte szprychy na obręczy. Mam obręcze Mavic cpx 33 szprychy cieniowane (nie znam producenta) koła nabyłem już zaplecione. Obręcze są oczywiście wycentrowane nic nie bije, ja na nich zrobiłem około 2000km, a sprzedający także na pewno kilka km. Opony Continental ultra sport na ciśnieniu 7,5 atm.
Pojawia mi się dźwięki „brzdęk” jak wjeżdżam pod górkę na stojąco, lub wykonuje zjazd szybki ,a są pewne nierówności. Ten dźwięk „brzdęk” to ten sam dźwięk jak sprawdza się naciąg szprych (amatorsko), czyli powstający gdy dwie szprychy otrą się o siebie pod wpływem palców sprawdzającego. Taki dźwięk pojawia się zwykle 2 lub 3 razy podczas jazdy. Jak na razie wydaje mi się że to powstaje z tzw. rozprężenie (naturalna praca szprych) ale wole się upewnić .
Wg. mnie szprychy są luźne w porównaniu do zaplotu jaki mam w góralu, w drugich kołach do szosy nie mogę porównać bo tam jest inny rodzaj zaplotu (taki że szprychy nie zachodzą na siebie)
Ten dźwięk trochę mnie irytuje bo wiem, że taki sam dźwięk występuje gdy zerwie się szprycha, a zjeżdżając np. 60km/h i zastanawiać się czy to szprycha czy może tzw; rozprężenie to nie należy do przyjemności.
Proszę o opinie jak sprawdzić czy prawidłowa siła naciągu szprych lub o uspokojenie np. ten typ tak ma.

#2 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 03 sierpień 2010 - 12:20

Miałem taki problem z pierwszym robionym przez siebie kołem.Za słabo naciągnałem szprychy i podczas jazdy lub mocniejszego depnięcia było słychac ten charakterystyczny odgłos skrzypienia szprych.Nie powinny wydawać żadnego odgłosu i mają być napięte mocno(nie da się napisać jak, zalezy od szprych,zaplotu,obręczy).Nic ma nie szurać ani się nie rozprężać.Pewnie ktoś wstawił zbytnio cieniowane szprychy, (bał się,nie umiał) naciągnąć i teraz jest taki efekt. Albo trzeba mocniej naciągnąć wszystkie szprychy (o ile się da),albo koło do przeplecenia.

#3 maver61

maver61
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądSochaczew

Napisano 06 wrzesień 2010 - 08:29

Jakiś czas temu wycentrowałem na przyrządzie przednie koło po wiechaniu w niewielką dziurę.Po dwóch lub trzech jazdach stwierdziłem,że dwie szprychy poluzowały się,a koło było dalej proste.Niechcąc scentrować koła podciągnąłem wszystkie szprychy o obrót.Wczoraj wróciłem z trasy i znowu poluzowana , prawie wypadła.Co zrobić , czy jakość drogi (nierówności)mogą spowodować luzowanie. :-/

#4 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 06 wrzesień 2010 - 21:57

Pewnie obręcz jest krzywa i po wycentrowaniu te dwie szprychy są słabo napięte i luzują się potem. Prostowanie albo nowa obręcz...



Dodaj odpowiedź