Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc W Doborze Opon (Opony Szosowe Do Mtb)

opony koła obręcze szosa asfalt

9 odpowiedzi w tym temacie

#1 karakan666

karakan666
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 03 sierpień 2017 - 15:34

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam taki prosty problem, aczkolwiek chciałbym możliwie jak NAJCIEŃSZE opony do mojego rockridera 540. Jest to górski rower z oponami 27,5x 2.0 i tu pojawił się problem, bo ja zawsze kierowałem się takimi oto symbolami jak 27,5x2 itp.. a teraz patrzę na obręcz, a tam jakieś mongolskie napisy o których nie mam zielonego pojęcia, a szukam przedziału od do i jest tam coś takiego:

 

 

"MACH 1 MC-40

ETRTO 584x19C

ERD 559 ALLOY 6063T6"

 

i z tego co wyczytałem w google, to "ETRTO 584x19C" świadczy o wszystkim, poczytałem różne tematy, ale za bardzo tego nie rozumiem więc proszę was o radę.

 

 

Szukam opon cienkich 90% asfalt 10% to szuter i nierówności, zależy mi na jak najmniejszym oporze toczenia żebym podczas jazdy pod wiatr AŻ TAK się nie denerwował, znajomy z pracy mi powiedział, że najcieńsza jaką mogę wrzucić na tę obręcz to 1.75" utrzymując tym samym bezpieczeństwo (ważne)

 

Zależy mi aby ktoś mi to "przekonwertował na mój prosty język czyli np "1.8, 1,7 itd.."

Jeżeli ktoś by był na tyle dobry i osobiście polecił jakieś opony w cenach do 100zł za sztukę na moje warunki, to będę niezmiernie wdzięczny.  Z góry proszę o wyrozumiałość nie zwyzywanie mnie od leniwców i dziękuję za każdą pomoc, pozdrawiam!



#2 lewy888

lewy888
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 sierpień 2017 - 16:04

Masz obręcz o zewnętrznej średnicy 584mm i wewnętrznej szerokości 19mm. ERD to wymiar potrzebny do doboru długości szprych, dla Ciebie nieistotny. MACH MC-40 to model obręczy a ALLOY 6063T6 to materiał. 584mm to inaczej nazywane 27.5''. A więc możesz brać dowolną oponę 27.5'' i wg. mnie śmiało można nawet cieńszą aniżeli 1.75'', nawet do 1'' spokojnie.


  • karakan666 lubi to

#3 karakan666

karakan666
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 03 sierpień 2017 - 16:36

Masz obręcz o zewnętrznej średnicy 584mm i wewnętrznej szerokości 19mm. ERD to wymiar potrzebny do doboru długości szprych, dla Ciebie nieistotny. MACH MC-40 to model obręczy a ALLOY 6063T6 to materiał. 584mm to inaczej nazywane 27.5''. A więc możesz brać dowolną oponę 27.5'' i wg. mnie śmiało można nawet cieńszą aniżeli 1.75'', nawet do 1'' spokojnie.

 

dziękuję ci za bardzo pomocny komentarz!

 

Jeżeli ktos ma jeszcze jakieś uwagi do mnie, to śmiało :)

 

Ewentualnie jeżeli polecacie jakieś marki opon tak do 100zł za sztukę to też nie pogardzę

 

znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/zw...6082640642.html
 

ktoś może się wypowiedzieć na ich temat?



#4 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 03 sierpień 2017 - 21:09

Maxxis Detonator - opona wywodzi się z ... opon szosowych. Miałem takie (rozm. 700x23C)w swojej pierwszej szosówce. Taka średnia półka jeśli chodzi o jakość, czy odporność na przebicia.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 03 sierpień 2017 - 21:25

Moja rada będzie trochę nietypowa, ale osobiście odradzam zakładania wąskich slicków do górala. Ja wiem, że jest takie przekonanie, że im cieńsza opona tym mniejszy opór toczenia, ale nie do końca jest to prawda.

W realnych warunkach wąskie opony często nie wypadają dużo lepiej (czasem nawet gorzej) od dobrych opon mtb jeśli chodzi o opory, a diametralnie zmieniają charakter roweru. Po prostu traci on prawie zupełnie właściwości terenowe, może też gorzej się prowadzić na asfalcie (zmienia się parametr zwany "trail"), maleje prześwit (łatwiej zaczepić pedałem w zakrętach), skracają się przełożenia (bo maleje obwód opony). Jedyna niezaprzeczalna przewaga to nieco niższe opory powietrza węższej opony.

 

Obniżyć opory toczenia względem obecnych opon możesz paradoksalnie zakładając szersze opony, np. takie: http://allegro.pl/co...6539930822.html. To sprawdzony model o bardzo niskich jak na opony mtb oporach http://www.bicyclero...formance-2015 , niższej od Twoich wadze (ok. 620 g wobec 770 g  http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=37&art=6853 ), no i bijący na głowę takie Detonatory przyczepnością i bezpieczeństwem na każdej szutrówce, a może i na asfalcie. O dużo wyższym komforcie jazdy nie trzeba chyba wspominać.

Oczywiście wybór należy do Ciebie, ale moim zdaniem nie warto zamieniać górala w niby-szosówkę, którą i tak nie będzie, tracąc przy tym wszystkie jego zalety.

 

P.S.

Inną ciekawą oponą mtb, która ma niskie opory toczenia na asfalcie (zwłaszcza przy wyższym ciśnieniu) jest Schwalbe Racing Ralph http://www.bicyclero...erformance-2012

http://e-bmx.pl/opis...5x225-650b.html



#6 karakan666

karakan666
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 03 sierpień 2017 - 22:37

marvelo. Hmm.. trochę to kontrowersyjne co napisałeś, bo ja mam opony 2" i mam brać jeszcze grubsze żeby był mniejszy opór? ja tym góralem jeżdżę tylko po asfalcie (do pracy) amortyzator zablokowałem itp, ale nie spodziewałem, się, że ktoś mi zaproponuje kupno jeszcze szerszej opony może masz rację może nie, nie zaprzeczam niczego po prostu wydaje mi się to nieco dziwne. Poszukam w google jeszcze jakieś informacje na ten temat, bo też nie chcę wywalić kasy w błoto, dzięki za wypowiedź.



#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 04 sierpień 2017 - 10:43

Jeszcze jedna propozycja:

http://allegro.pl/sc...6866938716.html

 

Nie wiem, czy to przemianowana wersja starszej Big One, ale Schwalbe naprawdę potrafi robić grube opony o niskich oporach. 

Tu w teście masz wersję 29x2.35 (LiteSkin), która przy ciśnieniu 3.8 bara ma niższe opory toczenia od uznanej za jedną z najlepszych opon szosowych Continental GP4000s przy ciśnieniu 8.3 bara, a przy bajecznie komfortowym 1.7 bara wciąż jest to tylko 15.8W.

http://www.bicyclero...be-big-one-2016



#8 karakan666

karakan666
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 04 sierpień 2017 - 14:41

ja mimo wszystko zostanę przy węższych gumach, szukam czegoś 1.5"



#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 04 sierpień 2017 - 16:15

Jest i 1.5":

http://allegro.pl/sc...6896331498.html



#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 05 sierpień 2017 - 15:09

Generalnie poniżej 1,5" w góralu bym nie schodził. Powody opisał marvelo, a ja dodam względy wizualne takiego roweru na mniejszych kółkach - tragedia.

 

Co bym zrobił? Jak do 27,5" kupił bym drugie koła 29" i je odział w opony 1,25" (28/32mm). Pojawia się jednak drugi problem czyli przełożenia. W 9s można było zakładać bezproblemowo kasety szosowe 11-25 czy 11-28, w 10s chyba też by podobne się przyjęły, ale w 11s taki manewr jest już niemożliwy.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: opony, koła, obręcze, szosa, asfalt