Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa ~3000 Pln, Nowa Czy Używana?


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 glacier

glacier
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 09 sierpień 2017 - 22:01

Chcę kupić szosę żeby móc jeździć sobie na szybsze trasy za miasto. Jeżdżę dużo ale na retromiejskim albo na trekingowym, chcę spróbować szosy. To będzie moja pierwsza szosa, nie licząc Sputnika z lat '60, (rama chyba z żeliwa ;) ), na którym jeździłem naście lat temu. Chcę wydać ok. 3000 PLN.

 

Pytanie 1: Ktoś mi doradził, że lepiej kupić za ten budżet coś używanego, ale lepszego, niż nowe, ale gorsze. Czy to dobra strategia?

 

Często na tym forum poleca się Decathlonowe Tribany, np. 540 (marginalnie powyżej budżetu).

 

Pytanie 2: Rozglądałem się za używanymi i trafiłem na Specialized Allez E5 z Shimano Claris za circa 2500. Bardzo mi się podoba, nie wygląda na zużytego. Czy to dobra oferta?

 

Pytanie 3: Na co zwracać uwagę oglądając oferty używanych?

 

Mam 190 wzrostu i koło steczki kg. Ponoć to trochę przydużo na karbonowe ramy.

 

Dzięki z góry



#2 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 09:21

2,5 tys. za rower na clarisie to trochę drogo. Poczekaj na jesienne wyprzedaże a wtedy wyrwiesz coś na 105.



#3 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 09:34

Po co czekać do jesieni, jeśli chce już teraz korzystać z uroków szosy? 

 

Ja brałbym używaną, ale oczywiście po dobrym obadaniu sprzętu. Za 3 tysiące można wyrwać już fajny rower na dobrym osprzęcie i kołach. 

 

E:

Ten Spec to trochę za drogo. 



#4 glacier

glacier
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 09:39

Dzięki za odpowiedzi do tej pory.

 

Szczegóły Speca:

 

- Rama: Specialized E5 Premium Aluminum, fully-manipulated tubing w/ smooth welds, 1-1/8" lower bearing
- Widelec: Specialized FACT carbon, alloy crown/steerer
- Stery: 1-1/8", integrated sealed Cr-Mo cartridge bearings, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm spacers
- Mostek: Specialized 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
- Kierownica: Specialized, shallow drop, alloy, 125mm drop, 70mm short-reach
- Owijka: Specialized S-Wrap
- Przedni hamulec: Tektro, caliper, dual pivot, short reach
- Tylny hamulec: Tektro, caliper, dual pivot, short reach
- Przednia przerzutka: Shimano Claris 2400
- Tylna przerzutka: Shimano Claris 2400
- Manetki: Shimano Claris 2400 STI
- Kaseta: Sunrace, 8-speed, 11-32t lub Shimano 8-speed 11-32t
- Łańcuch: KMC Z7, 8-speed, w/ reusable MissingLink
- Mechanizm korbowy: Shimano Claris, 50/34T
- Suport: Shimano, Octalink spline
- Pedały: Nylon, loose ball bearings, w/ reflectors
- Przednie koło: AXIS Classic
- Tylne koło: AXIS Classic
- Przednia opona: Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x25mm
- Tylna opona: Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x25mm
- Dętki: Standard, Presta valve
- Siodło: Body Geometry Toupé Sport, steel rails, 143mm
- Sztyca: Specialized Sport, alloy, 2-bolt, 27.2mm
- Zacisk sztycy: Alloy, 31.8mm



#5 glacier

glacier
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 09:42

2,5 tys. za rower na clarisie to trochę drogo. Poczekaj na jesienne wyprzedaże a wtedy wyrwiesz coś na 105.

 

Trochę się obawiałem, że to drogo.

 

Domyślam się, że będą przeceny. Chciałem jednak jeszcze w tym sezonie pojeździć...


  • skraburski lubi to

#6 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 10:36

Trochę drożej ale full karbon i Tiagra:

https://www.ribblecy...a-se/#pid=42106

Nie wiem czy 100 kg to duża na karbon, trzeba by zapytać producenta.

A tu masz alu i widelec karbon i poniżej 3 tys:

https://www.planetx....iagra-road-bike



#7 qazqazx

qazqazx
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 12:08

Możesz spokojnie wyrwać coś fajnego w używce. Ja miałem taki sam dylemat i zdecydowałem się na używany. Trochę poszukałem i trafił się fajny, jak dla mnie, Author aura 55 z przejechanymi, jak mówił facet max 500 km. Miał wypadek i nie mógł już jeździć na szosie. Stan to potwierdził i cieszę się rowerkiem :)



#8 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 10 sierpień 2017 - 13:35

Jak się nie znasz, nie kupuj używki, poza tym nówka to nówka i jazda na kilka lat bez problemów.

BTW na używce nigdy nie wiesz, jak była katowana rama i ile ważył "jeździec". :)



#9 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 14:19

W nówce ponadto wybierasz odpowiedni rozmiar a w używkach jest z tym gorzej. Ja tam bym nie czekał na czyjeś nieszczęście;)



#10 Paszaddz123

Paszaddz123
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 22:34

2.5k za speca na clarisie to nie ma sensu bierz nowego rometa huragana 4 na 105 taperowana glowka, widel carbon i 9kg.

#11 Paszaddz123

Paszaddz123
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 10 sierpień 2017 - 22:36

Musisz rozmawiac ze sprzedawcami naprawde daja spore rabaty na noeki nawet do 1.5 tysiaca.

#12 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 813 postów
  • SkądSobótka

Napisano 11 sierpień 2017 - 08:48

Według mnie tylko używka, trzeba tylko spokojnie poszukać ;)

W zeszłym tygodniu szukałem szosy dla kolegi, ostatecznie udało się upolować cuba peleton na mieszance 105/ultegra za 2500, a rower wygląda prawie jak nowy ;)


  • Born Ready lubi to



Dodaj odpowiedź