Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opona Do Wymiany?

Bontrager AW1 700 x 23

7 odpowiedzi w tym temacie

#1 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 25 sierpień 2017 - 09:40

Właśnie zauważyłem, że moja tylna opona Bontrager AW1 700 x 23 wygląda w jednym miejscu z boku trochę niepokojąco. Pojawiła się jakby "szpara" na ściance bocznej, wzdłuż jakiegoś łączenia(?) - tzn. mam wrażenie jakby się coś "rozłaziło".

 

Opona ma nieco ponad rok i przejechane ok. 6 tys. km.

 

Czy Waszym zdaniem nadaje się to do wymiany?

Załączone pliki



#2 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpień 2017 - 09:59

Zdejmij oponę i zajrzyj od drugiej strony. Jeśli łączenie wygląda mocno, to wystarczy od zewnętrznej strony zakropić tę szparkę kropelką lub innym klejem.

 

 



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 sierpień 2017 - 10:05

Klej to dobry pomysł, ale Kropelka jest krucha, szybko wypadnie z dziury. Polecam klej poliuretanowy do butów - jest łagodny dla gumy i elastyczny.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 25 sierpień 2017 - 11:48

Dzięki, sprawdzę. Na szczęście mam w zapasie komplet nowych opon, ale myślałem, że jakoś jeszcze na tych dotoczę się do końca sezonu. Moja przednia Maxxis Detonator ma już 14 tys. km na liczniku i wygląda lepiej niż ta tylna.



#5 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 25 sierpień 2017 - 12:00

Każdy przypadek jest oczywiście inny, ale u mnie podobne uszkodzenie skończyło się głośnym wystrzałem na końcu długiego zjazdu. Wysoka temperatura obręczy zrobiła swoje.



#6 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 25 sierpień 2017 - 12:18

Jeszcze raz obejrzałem dokładnie oponę i niestety takich miejsc jest więcej, choć nie aż tak rzucające się w oczy, jak to na zdjęciu. Zdecydowałem, że jednak zmienię zarówno przód i tył (na nowe Continental Grand Prix).



#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 25 sierpień 2017 - 12:21

To, co się odkleja to może być tylko "bead protection tape" z tego rysunku: http://road.cc/sites...g?itok=4j90tgMQ

Wiele opon ma coś takiego, strzępią się tam takie nitki itp. Samej struktury opony to nie narusza i raczej groźne nie jest. Spokojnie można podkleić i jeździć dalej.

Jeśli jednak pęka zasadniczy karkas opony to już jest problem i opona może strzelić.

 



#8 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 26 grudzień 2017 - 17:17

Ja bym wkleił łatkę od środka opony na grubszym kleju żeby wilgoć nie wchodziła i oplotu nie niszczyła i śmigał bym. Z dużo większymi rozcięciami przejechałem paręset km. Jak zmieniasz na Conti Grand Prix 4000 II to się do takich rozcięć przyzwyczaisz ;p





Dodaj odpowiedź