Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kierownica "gravelowa"


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 michtxt

michtxt
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpień 2017 - 17:22

Możecie mi podrzucić jakieś przykłady dostępnych u nas kierownic typowo "gravelowych". Mam na myśli coś, co mógłbym podmienić ze standardowej kierownicy cx one.



#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 29 sierpień 2017 - 18:27

https://ritcheylogic...evomax-road-bar

http://ridinggravel....dlebars-8456522

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 sierpień 2017 - 20:11

W wersji ekonomicznej: XLC HB-R05 - kierownica szosowa

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 30 sierpień 2017 - 07:26

FSA Adventure Compact



#5 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 sierpień 2017 - 08:07

Możecie mi podrzucić jakieś przykłady dostępnych u nas kierownic typowo "gravelowych". Mam na myśli coś, co mógłbym podmienić ze standardowej kierownicy cx one.

 

A możesz określić co właściwie rozumiesz poprzez określenie "typowo gravelowa kierownica"?

Bo zgodnie z definicją to "kierownice o powiększonej szerokości dolnego chwytu" (jak np. w/w FSA AC). Patrząc po specyfikacji Accenta CX-One miał montowane kierownice PROMAX HB-3039 ALLOY, 400mm, 31.8mm, ale już CX-One Pro, podobnie jak gravelowy Furious ma ACCENT EXECUTE i te kierownice zgadzają się z definicją powiększonej szerokości dolnego chwytu. Zresztą taką też mam w swoim CX-One Pro i jestem z niej zadowolony.

Rozgięcie dołu nieco mniejsze niż w FSA AC, ale i tak całkiem wystarczające, zwłaszcza, że w teren wolę szerszą kierownicę bo jeżdżę na ogół na klamkach, aż tak często na dropach nie jeżdżę, jednak jak trzeba to bardzo łatwo można przenieść dłonie na dolny chwyt.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#6 michtxt

michtxt
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 sierpień 2017 - 15:11

Dzięki za pomoc. Mam pomysł by z mojego cx one zrobić rower bardziej turystyczno wycieczkowy. Co do kierownicy, to siedzi w nim aktualnie taka: https://ctbike.pl/sa...czarny-mat.html



#7 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 30 sierpień 2017 - 15:14

Ja myślę, że twórcy wątku chodzi o kierownicę z mocno rozłożonymi rogami - typu salsa woodchipper. Niestety, to dość egzotyczny towar i ceny nie powalają. Albo raczej - powalają. Na ziemię.



#8 michtxt

michtxt
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 sierpień 2017 - 15:22

Ja myślę, że twórcy wątku chodzi o kierownicę z mocno rozłożonymi rogami - typu salsa woodchipper. Niestety, to dość egzotyczny towar i ceny nie powalają. Albo raczej - powalają. Na ziemię.

 

Oooo nie. To już estetycznie mnie odrzuca, aczkolwiek nie odmawiam temu sensu ;)



#9 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 sierpień 2017 - 20:06

Usuń kropkę z linku do obecnej kierownicy, będzie się poprawnie otwierać.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10 michtxt

michtxt
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 sierpień 2017 - 06:33

Usuń kropkę z linku do obecnej kierownicy, będzie się poprawnie otwierać.

 

Usunąłem ale z kropką też otwierało się poprawnie ;)



#11 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 31 sierpień 2017 - 11:27

 

Próbował ktoś może jeździć na tego typu kierownicy w chwycie za klamki? Ciężko mi sobie wyobrazić jak się za to łapie.

 

@dao, ta FSA Adventure ma szerokość podaną dla łap czy dolnego chwytu? W innych kierownicach kompaktowych oni podają zawsze dla dolnego chwytu, czyli 440mm to tak naprawdę 420mm na klamkach.



#12 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 31 sierpień 2017 - 13:43

Jak popatrzysz na parametry FSA Adventure, to widać wyraźnie jakie ma wymiary. Szerokości są oczywiście podawane dla łap (bo raczej nieparzystych szerokości to nie ma - tylko parzyste).
208288_01_c.jpg

Rozgięcie jest odczuwalne zwłaszcza na samym dole, dolny chwyt z dostępem do klamek jest możliwy przy uchwycie raczej standardowo za środek kierownicy - gięcie kompaktowe 80 mm reach i 125 mm drop.

 

85075.jpg

 

Nie mierzyłem kierownicy Accenta jak bardzo końcówki się rozchodzą (trochę, zresztą w FSA jak widać też nie są to duże wartości), ale zasięg to 70 - bardziej mi pasuje, bo przy 80 musiałbym dać krótszy mostek, a głębokość 125 (dla kierownicy 44), czyli tak samo. 

 

hadlebar_graph_execute-road.jpg

 

No jak widać rozchodzi się na dole prawie tak samo jak FSA ADv, a krótszy zasięg ułatwia przeniesienie dłoni na dół.

 

Usunąłem ale z kropką też otwierało się poprawnie ;)

 

No właśnie, że w samym linku (czyli jak klikniesz na to co widać) masz odnośnik dokładnie taki:  ctbike.pl/satori-cheetah-kierownica-szosowa-31-8mm-x-420mm-czarny-mat.html. <- tu masz kropkę no i u mnie (i chyba nie tylko ;)) otwiera się strona CTB z napisem "Strona o podanym adresie nie istnieje." Usunięcie kropki z samego linku załatwiłoby sprawę, z samego napisu nie bardzo ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#13 michtxt

michtxt
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 sierpień 2017 - 20:55

I jak to porównać do mojej? W kwestii wygody? Nie skrzywdzę swojego roweru mostkiem na plus. Mam -6 a zerowych nie widziałem. Tak to wygląda u mnie:

 

big_satori-CHEETAH-kierownica-SZOSOWA-31



#14 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 wrzesień 2017 - 06:22

Oprócz głębokości, Twoja ma nieco większą - jak dla mnie zbyt głęboka w przełaju nie bardzo jest wygodna (moja też mogłaby być płytsza - ale to kwestia indywidualna), "wypłaszczenia" chwytu pod klamkami (o ile zapewnia Ci to dobry dostęp do klamek, to ok) no i braku spłaszczenia góry (właściwie lekko eliptycznego przekroju górnej rurki - przyznaję, że jest to nawet wygodne), to różni się przede wszystkim właśnie rozgięciem dolnej części, zwiększającej szerokość kierownicy. Zalety tego poszerzenia są dwie: właśnie nieco szersza kierownica, zwłaszcza porównując górny chwyt (analogia do kierownic prostych np. MTB), nieco mniej chwyt za klamki, jednak też odczuwa się większe panowanie nad kierownicą w trudniejszym terenie i to jest podstawową zaletą. Drugie to ułatwienie przeniesienia dłoni na dolny chwyt.

Jeśli ma być to modyfikacja w celu modyfikacji roweru na "turystyczno-wycieczkowy" to nie bardzo widzę sens zmiany kierownicy, no chyba, że coś Ci w niej nie pasuje (np. za duża głębokość itp.).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#15 michtxt

michtxt
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 wrzesień 2017 - 08:27

Dziękuję za pomoc. Myślałem, że kierownicą załatwię sobie temat, a to nie takie proste :)





Dodaj odpowiedź